marți, 10 martie 2015

Noile schimbari din regulamentul Formulei 1 in 2015 !

 Ultimul sezon din Marele Circ a marcat o revoluţie pentru Formula 1 prin introducerea noilor unităţi de propulsie cu motoare turbo V6 de 1.6 litri şi două sisteme independente de recuperare a energiei, însă schimbările continuă să apară şi pentru 2015. În principal, cu acordul echipelor angrenate în competiţie, FIA a adus câteva îmbunătăţiri în cadrul regulamentului tehnic şi a venit cu noutăţi în privinţa gestionarii perioadelor desfăşurate sub Safety Car.



Noutăţi în regulament pentru motoare

▶ O lacună a regulamentului tehnic permite constructorilor să dezvolte motoarele în anumite limite inclusiv în timpul sezonului. Unitatea de propulsie este împărţită în 42 de componente, iar fiecare componentă valorează între 1-3 jokeri. În total, o unitate de propulsie are 66 de jokeri, iar constructorii pot modifica între finalul sezonului precedent şi ultima cursă a sezonului 2015 un număr de 32 de jokeri. Mercedes, Ferrari şi Renault au ales să păstreze câţiva jokeri pentru a dezvolta unităţile şi în timpul sezonului;
▶ Intrucât este la primul sezon cu noile unităţi de propulsie, Honda are un statut special: poate folosi acelaşi număr de jetoane ca cel pe care îl au la dispoziţie ceilalţi trei constructori, ca medie a celor trei. De exemplu, dacă cei trei constructori din 2014 au opt, şapte şi cinci jetoane disponibile la începutul anului, atunci noul constructor va putea folosi şase 'jetoane' pe parcursul sezonului (media se rotunjeşte în jos la cel mai mic număr întreg);
▶ Un pilot va putea utiliza patru unităţi de propulsie pe parcursul sezonului fără să fie penalizat, spre deosebire de cele cinci permise anul trecut;
▶ După depăşirea celor patru unităţi de propulsie alocate, înlocuirea întregii unităţii de propulsie nu va mai fi penalizată ca întreg, ci pe baza fiecărei dintre cele şase componente individuale ale unităţii;
▶ Dacă un pilot primeşte un număr de locuri de penalizări care depăşeşte numărul de poziţii de pe grila de start, restul poziţiilor vor fi transformate în penalizări de timp pentru cursa respectivă, care variază de la 5 la 10 secunde cu stop and go.

Motoarele pot fi imbunatatite si in timpul sezonului

Schimbări în regulamentul Safety Car-ului


In anumite situaţii, FIA va neutraliza cursa prin solicitarea că piloţii să parcurgă un tur de circuit într-un interval de timp prestabilit.
▶ Apare noţiunea de Safety Car Virtual - în anumite situaţii, în loc să trimită Safety Car-ul pe circuit, FIA va neutraliza cursa prin solicitarea că piloţii să parcurgă un tur de circuit cu o anumită viteză, într-un interval de timp prestabilit, mai mare decât cel obişnuit. Piloţii care nu respectă regulă vor fi penalizaţi cu un pitstop de cinci secunde, de 10 secunde, o penalizare de tip drive-through sau o penalizare stop-and-go de 10 secunde, în funcţie de gravitate; ▶ Atunci când Safety Car-ul este pe circuit, cursa poate fi reluată imediat ce toţi piloţii ajung în acelaşi tur, fără a mai aştepta ca ultimii clasaţi să ajungă în spatele plutonului.
▶ Mercedes-AMG GT S este noul Safety Car pentru Formula 1 în 2015

Regulamentul Safety Car-ului a fost modificat

Alte noutăţi ale regulamentului:


Echipele nu vor mai putea lucra la monoposturi după startul calificărilor, în loc de startul ultimei sesiuni de antrenamente.
▶ Regulamentul parc ferme a fost relaxat: echipele nu vor mai putea lucra la monoposturi după startul calificărilor, în loc de startul ultimei sesiuni de antrenamente; ▶ Dacă înainte de startul cursei personalul echipei rămâne pe grila după semnalul de 15 secunde, pilotul trebuie să înceapă cursă din pitlane. În caz contrar, pilotul primeşte o penalizare stop-and-go de 10 secunde;
▶ Dacă pe grila de start sunt 22 de monoposturi, câte şase piloţii vor fi eliminaţi în primele două părţi ale calificărilor. Dacă sunt doar 20 de monoposturi, doar câte cinci piloţi vor fi eliminaţi;
▶ Echipele nu au dreptul să scoată sau a introducă carburant în rezervor atunci când monopostul este pe grila de start;
▶ Dacă cele două ore alocate cursei s-au scurs înainte de ultimul tur, steagul cu pătrăţele este arătat liderului la punctul de control de la finalul turului după efectuarea turului în care s-au scurs cele două tururi;
▶ Numărul de ore petrecute în tunelul de vânt, precum şi numărul de date ce pot fi obţinute prin tehnologia CFD (Computaţional Fluid Dynamics) a fost redus;

Noul regulament tehnic a adus si schimbari la partea frontala a monoposturilor

Dacă un pilot este eliberat de la boxe într-o manieră periculoasă primeşte o penalizare de 10 secunde.
▶ Intre finalul sezonului şi finalul anului calendaristic, echipele pot efectua doua demonstraţii cu actualele monoposturi, dar pe o distanţă de cel mult 15 kilometri şi numai cu pneuri speciale; ▶ Piloţii care îşi pierd poziţia în timpului turului de formare sunt obligaţi să o recapete până la prima linie a Safety Car-ului, altfel sunt penalizaţi cu stop-ang-go de 10 secunde;
▶ Dacă un pilot este eliberat de la boxe într-o manieră periculoasă primeşte o penalizare de 10 secunde, care se înăspreşte dacă pilotul continua inclusiv după ce realizează că se află într-o poziţie periculoasă;
▶ La suspendarea cursei, piloţii sunt obligaţi să revină pe linia boxelor;
▶ Vor exista doar două sesiuni de teste de câte două zile în timpul sezonului în loc de patru sesiuni, iar jumătate dintre zile trebuie alocate tinerilor piloţi. Sesiunile vor avea loc după etapele din Spania şi Austria;
▶ Regula dublării numărului de puncte pentru ultima cursă a fost exclusă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu