Mercedes este în continuare constructorul cu cea mai performanta motorizare de
pe grila de start, cu un avans estimat la 60 de cai putere în faţa
rivalilor de la Renault şi de 30 de cai putere comparativ cu Ferrari. Andy Cowell, directorul de motoare al germanilor, susţine însă că
ambii constructori pot să aducă îmbunătăţiri prin care să-şi
ridice nivelul de competitivitate.
"Regulile fizicii şi ale chimiei sunt aceleaşi pentru noi
toţi. Nu văd niciun motiv pentru care competitorii nu pot construi un
motor la fel de bun ca al nostru. Cu cât eşti mai sus în regimul de
dezvoltare, cu atât mai mică este posibilitatea de a îmbunătăţi.
Datorită măsurătorilor prin GPS, ei ştiu zonele la care trebuie să se
uite, aşa că Ferrari şi Renault pot avea ambiţii mai mari. Acesta este
avantajul lor", a declarat el.
Mercedes este de acord cu propunerea de a îmbunătăţi motoarele pentru
că acestea să ajungă la circa 1000 de cai putere, însă atrage atenţia
că tehnologia trebuie să rămână una relevantă pentru industria maşinilor
de serie.
"Cred că putem ajunge la motoare de 1000 de cai putere cu
actuala arhitectură şi chiar să producem un sunet mai puternic, dacă
creştem rata de curgere a carburantului în motor. Totuşi, nu trebuie să
diluăm conceptul eficientei energetice. Transferul de tehnologie din
sporturile cu motor în industria auto este important pentru Formula 1.
Este motivul pentru care Honda a revenit", a adăugat el.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu