joi, 2 octombrie 2014

Avancronica Marelui Premiu al Japoniei 2014 !

 După victoria obţinută în Marele Premiu al statului Singapore, care a survenit o data cu abandonul tehnic suferit de coechipierul său Nico Rosberg, Lewis Hamilton a relansat lupta pentru titlul mondial . Despărţiţi acum de numai trei puncte, cei doi piloţi Mercedes vor lupta pentru fiecare punct în ultimele cinci curse pentru a-şi adjudeca în cele din urmă titlul mondial, iar primul popas este la Suzuka, unul dintre cele mai apreciate circuite de către piloţi.
Avancronică Japonia


În plus, Mercedes poate cuceri matematic titlul constructorilor la finalul cursei japoneze. Cu un avans consistent de 174 de puncte, germanii au nevoie să câştige cu 41 de puncte mai multe decât Red Bull pentru îndeplinirea obiectivului, însă acest lucru va fi dificil în contextul în care punctajul maxim al unei echipe este de 43 de puncte.
Oficialii constructorului german speră într-o evitare a unor noi incidente pe circuit, întrucât Red Bull Racing este pregătită să profite de orice oportunitate pentru a-l propulsa pe Daniel Ricciardo în lupta pentru trofeu, mai ales că în ultima etapă se vor acorda puncte duble. De altfel, Red Bull Racing şi-a adjudecat patru victorii în ultimele cinci curse de la Suzuka, element care va impulsiona echipa să reprezinte o ameninţare reală la adresa celor de la Mercedes.
În mijlocul speculaţiilor cu privire la viitorul lui Fernando Alonso în cadrul echipei, Ferrari va încerca să revină pe locul trei în clasamentul constructorilor în detrimentul celor de la Williams, care au un avans de numai nouă puncte, în timp ce Force India şi McLaren Mercedes luptă pentru locul cinci în aceeaşi ierarhie.

Circuitul de la Suzuka şi regulamentul DRS

Suzuka este unul dintre circuitele preferate ale piloţilor, unii dintre ei punând această pe pistă pe primul loc, în faţa clasicului Spa-Francorchamps. Motive sunt suficiente: virajele sunt rapide şi de viteză medie, foarte solicitante, iar cea mai mică greşeală poate însemna abandonul.
Tocmai de aceea, mulţi consideră că Suzuka dezvăluie adevăratele calităţi ale piloţilor, în special în celebrul viraj 130R. Aici, inclusiv linia dreaptă necesită o precizie sporită din partea piloţilor, iar virajele solicitante influenţează negativ uzura pneurilor şi consumul de carburant.

Suzuka a rămas unul dintre puţinele circuite cu o singură zonă unde piloţii vor putea activa sistemul DRS. Aceasta este amplasată pe linia dreaptă de start-sosire, cu punctul de detecţie înainte de virajul 16.

Cifrele circuitului

Lungime tur 5.807 km
Numar de tururi 53
Distanta totala 307.471 km

Provocările pentru unitatea de propulsie

Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul de la Suzuka pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:
Motorul cu combustie interna 4
MGU-K 3
MGU-H 4
Unitatea de stocare a energiei 3
Recuperarea energiei 4
Consum de carburant 3

Strategiile schimburilor de pneuri

Pirelli va furniza în Marele Premiu al Japoniei pneuri de compoziţie hard şi medium, cele mai dure din gamă. Motivul este de la sine înţeles ca urmare a degradării rapide prin prisma configuraţiei circuitului, cele mai agresive viraje din acest punct de vedere fiind 130R şi Spoon.
În plus, asfaltul este unul destul de abraziv, element care contribuie la o uzură accentuată a cauciucurilor. Prin urmare, nu este o surpriză că Pirelli anticipează că piloţii vor opta pentru strategii cu două sau chiar trei opriri la boxe pe parcursul cursei, chiar dacă vor avea la dispoziţie cele mai dure compoziţii din gama producătorului italian.

Informaţii meteo

Vremea reprezintă una dintre cele mai mari necunoscute pentru Marele Premiu al Japoniei. În această perioadă a anului este sezonul taifunurilor în Oceanul Pacific, iar în unii ani aceste fenomene meteorologice afectează şi Japonia. De data aceasta este vorba despre Taifunul Phanfone, care ar putea ajunge inclusiv în zona circuitului de la Suzuka cu ploi torenţiale şi vânturi de peste 160 de kilometri pe oră.
Pentru moment, prognoza meteo indică ploaie pe parcursul zilei de vineri şi o furtună pentru după-amiaza de duminică, însă nu este cert dacă acestea vor afecta efectiv desfăşurarea Marelui Premiu. Temperatura maximă va fi de circa 26 de grade Celsius în zilele de vineri şi sâmbătă înainte de a coborî la 21 de grade Celsius în ziua cursei.

Statistici pentru Suzuka

▶ Sebastian Vettel a câştigat patru dintre ultimele cinci curse de la Suzuka şi a plecat tot de atâtea ori din pole position. Germanul nu a luat niciodată startul mai jos de locul doi al grilei de start;
▶ Japonia este ţara în care s-au decis cei mai mulţi campioni mondiali ai sezonului respectiv (13);
▶ 12 dintre cele 25 de curse de la Suzuka au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position. În 21 de ocazii, câştigătorul a provenit din prima linie a grilei de start;
▶ Kimi Raikkonen a câştigat curse din 2005 după ce a plecat de pe locul al 17-lea al grilei de start;
▶ Max Verstappen va deveni cel mai tânăr pilot din istorie care participă la un Mare Premiu. Olandezul va concura pentru Toro Rosso în prima sesiune de antrenamente libere, când va avea 17 ani şi trei zile. Precedentul record era deţinut de Vettel cu 19 ani şi 53 de zile.
Sezon Castigator
2013 Sebastian Vettel (Red Bull)
2012 Sebastian Vettel (Red Bull)
2011 Jenson Button (McLaren)
2010 Sebastian Vettel (Red Bull)
2009 Sebastian Vettel (Red Bull)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu