duminică, 7 septembrie 2014

Lewis Hamilton a castigat Marele Premiu al Italiei editia 2014 !

Marele Premiu al Italiei a oferit o nouă luptă intre Lewis Hamilton şi Nico Rosberg, însă de data aceasta fără ingredientul picant al unei confruntări roată la roată. Speranţele lui Hamilton de a reduce diferenţa de 29 de puncte care îl separau de Rosberg în clasamentul general păreau distruse după un start dificil în care a coborât de pe primul pe al patrulea loc din cauza unei defecţiuni tehnice. Britanicul a reuşit însă rapid să recupereze terenul pierdut prin depăşirile succesive asupra lui Kevin Magnussen (turul 5) şi Felipe Massa (turul 10) şi a revenit la numai două secunde în spatele lui Rosberg la finalul unicei intrări la boxe pentru echiparea cu pneuri hard.
Hamilton


Deşi inginerul de cursă i-a transmis să se menţină la două secunde în spate pentru a iniţia un atac abia spre finalul cursei, Hamilton a redus rapid diferenţa, însă fanii au fost privaţi de un nou duel roată la roata.
În turul 29, Rosberg a frânat prea târziu în prima şicană şi a fost nevoit să ocolească pancartele de carton amplasate pe drumul alternativ, la fel cum procedase şi în turul 9. De data aceasta, cele două secunde pierdute din cauza greşelii i-au permis lui Hamilton să treacă în frunte. Britanicul şi-a consolidat rapid poziţia cu un avans de aproximativ patru secunde, a avut un final liniştit de cursă şi a trecut primul linia de sosire în faţa coechipierului său. Astfel, avansul lui Rosberg din clasamentul general s-a redus la 22 de puncte cu şase curse înainte de final.

Cursă cu peripeţii pentru Bottas

Williams şi-a adjudecat locurile trei şi patru, însă cei doi piloţi ai echipei şi-au inversat poziţiile faţă de sesiunea de calificări. Felipe Massa a avut parte de un start dificil în care a fost depăşit de Kevin Magnussen, însă şi-a recăpătat rapid locul trei, pe care ulterior l-a păstrat până la finalul cursei.
Coechipierul său Valtteri Bottas a fost unul dintre piloţii care s-au remarcat cel mai mult pe parcursul cursei. În ziua în care şi-a prelungit contractul pentru 2015, finlandezul a ratat complet startul şi a coborât de pe locul trei pe 10, pentru ca apoi să înceapă o cursă de recuperare în cadrul căreia i-a depăşit pe Sergio Perez, Fernando Alonso, Jenson Button şi Magnussen.
A pierdut din nou trei locuri imediat după revenirea de la boxe, însă în a doua parte a cursei istoria s-a repetat şi i-a depăşit succesiv pe Magnussen şi Sebastian Vettel pentru a termina pe locul patru, în spatele coechipierului său. 

Ricciardo, o nouă cursă bună în detrimentul lui Vettel

Daniel Ricciardo a fost celălalt pilot care s-a remarcat la Monza prin depăşiri. Pilotul echipei Red Bull a căzut la start de pe nouă pe 11, iar după primul stint ajunsese pe locul 10. De aici a început însă o serie impresionantă de depăşiri în ciuda motorului Renault mai slab decât cel al rivalilor de la Mercedes sau Ferrari. Rând pe rând, australianul i-a depăşit pe Kimi Raikkonen, Button, Perez şi Magnussen pentru a ajunge chiar în spatele coechipierului său, Sebastian Vettel. După un duel relativ echilibrat, Ricciardo a reuşit să-l depăşească pe german printr-o manevră surprinzătoare şi a obţinut locul cinci, cu Vettel pe locul şase.
Magnussen a terminat cursa pe locul şapte, însă a primit o penalizare de cinci secunde pentru că l-a forţat pe Bottas în afara primei şicane în timpul unui duel. Secundele s-au aplicat la finalul cursei în clasament, astfel că danezul a coborât până pe locul 10. De această situaţie au profitat Perez, Button şi Raikkonen, care au încheiat pe locurile 7-8-9.
Fernando Alonso ar fi putut obţine o clasare în poziţiile inferioare care aduc puncte, însă spaniolul a fost nevoit să abandoneze în turul 29 din cauza unei defecţiuni tehnice apărute la finalul liniei drepte de start-sosire. Cel mai probabil, cutia de viteze a monopostului a rămas blocată într-o treaptă superioară, iar pilotul nu a mai putut aborda şicana. Acesta a fost primul abandon mecanic suferit de Alonso după Marele Premiu al Malaysiei din sezonul 2010.
Pe lângă Alonso a mai abandonat şi Max Chilton (Marussia), în timp ce Hamilton şi-a trecut în cont şi cel mai rapid tur de circuit, după ce a fost cronometrat cu 1:28.004 în turul 29.
După cursă, comisarii vor investiga şi un incident petrecut între Romain Grosjean şi Esteban Gutierrez, însă verdictul nu va avea o influenţă majoră asupra clasamentului final, întrucât cei doi au terminat pe locurile 16 şi, respectiv, 19.

Marele Premiu al Italiei - Rezultate cursă: 

Loc Pilot Echipa
1 Lewis Hamilton Mercedes
2 Nico Rosberg Mercedes
3 Felipe Massa Williams/Mercedes
4 Valtteri Bottas Williams/Mercedes
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault
6 Sebastian Vettel Red Bull/Renault
7 Sergio Perez Force India/Mercedes
8 Jenson Button McLaren/Mercedes
9 Kimi Raikkonen Ferrari
10 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes
11 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault
12 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes
13 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault
14 Pastor Maldonado Lotus/Renault
15 Adrian Sutil Sauber/Ferrari
16 Romain Grosjean Lotus/Renault
17 Kamui Kobayashi Caterham/Renault
18 Jules Bianchi Marussia/Ferrari
19 Esteban Gutierrez Sauber/Ferrari
20 Marcus Ericsson Caterham/Renault
- Fernando Alonso Ferrari
- Max Chilton Marussia/Ferrari
Clasamentul pilotilor:
Loc Pilot Puncte
1 Nico Rosberg 238
2 Lewis Hamilton 216
3 Daniel Ricciardo 166
4 Valtteri Bottas 122
5 Fernando Alonso 121
6 Sebastian Vettel 106
7 Jenson Button 72
8 Nico Hulkenberg 70
9 Felipe Massa 55
10 Kimi Raikkonen 41
11 Sergio Perez 39
12 Kevin Magnussen 38
13 Jean-Eric Vergne 11
14 Romain Grosjean 8
15 Daniil Kvyat 8
16 Jules Bianchi 2
17 Adrian Sutil 0
18 Marcus Ericsson 0
19 Pastor Maldonado 0
20 Esteban Gutierrez 0
21 Max Chilton 0
22 Kamui Kobayashi 0
Clasamentul echipelor:
Loc Echipa Puncte
1 Mercedes 454
2 Red Bull/Renault 272
3 Williams/Mercedes 177
4 Ferrari 162
5 McLaren/Mercedes 110
6 Force India/Mercedes 109
7 Toro Rosso/Renault 19
8 Lotus/Renault 8
9 Marussia/Ferrari 2
10 Sauber/Ferrari 0
11 Caterham/Renault 0

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu