Mercedes părea să aibă din nou parte de o cursă uşoară după ce Nico Rosberg şi-a păstrat poziţia, în ciuda unui start mai bun al coechipierului său Lewis Hamilton. Spre jumătatea cursei, ambii piloţi Mercedes au raportat defecţiuni tehnice la frâne şi au concurat cu 2-3 secunde mai încet decât restul plutonului, însă Hamilton a reuşit să-l devanseze pe Rosberg după a doua intrare la boxe.
Câteva tururi mai târziu, britanicul a pierdut controlul volanului în acul de păr, a încercat să-şi recapete poziţia pe linia dreaptă, dar a fost nevoit să scurtcircuiteze şicana, astfel că i-a cedat din nou poziţia lui Rosberg, doar pentru a se retrage la boxe în turul următor din cauza agravării defecţiunii tehnice.

Cinci tururi magice pentru Ricciardo
Rosberg avea un avans de 23 de secunde în fata rivalilor săi, însă a pierdut constant timp din cauza defecţiunii tehnice, astfel că a fost ajuns în scurt timp de Sergio Perez şi de cei doi piloţi ai echipei Red Bull, Daniel Ricciardo şi Sebastian Vettel. Force India a ajuns în ipostaza de a lupta pentru un loc pe podium datorită unei strategii mai bune, întrucât mexicanul a intrat printre ultimii pentru efectuarea schimbului de pneuri. Cu toate acestea, Perez nu a reuşit să iniţieze un atac decisiv la adresa lui Rosberg, mai ales că şi acesta a raportat defecţiuni la frâne, iar acest lucru a generat o succesiune de atacuri în spatele său.Cu cinci tururi înainte de final, Ricciardo, care l-a devansat pe Vettel după a doua serie de opriri la boxe, l-a atacat decisiv pe pilotul echipei Force India şi a ajuns astfel pe locul doi, iar în turul 68 a trecut la conducerea cursei după ce a folosit sistemul DRS împotriva lui Rosberg pe linia dreaptă de dinaintea ultimei şicane.
Massa ruinează cursa lui Perez
În ultimul tur, Vettel a reuşit la rândul său să-l depăşească pe Perez chiar în ultima şicană, însă Felipe Massa avea să-i răpească mexicanului chiar şi locul patru. Ajuns în postura de a lupta cu liderii cursei datorită unei strategii inspirate în care a efectuat târziu a doua intrare la boxe şi a avut pneuri mai proaspete pe final, brazilianul l-a devansat pe coechipierul său Valtteri Bottas şi a iniţiat un atac la adresa lui Perez în ultimul tur, imediat după manevra reuşită a lui Vettel. Pilotul echipei Williams l-a acroşat însă pe Perez, iar cei doi au trecut razant prin spatele şi, respectiv, prin faţa unui Vettel care a scăpat de un incident major ca prin urechile acului. Perez şi Massa au fost astfel nevoiţi să abandoneze, iar cursa s-a încheiat sub Safety Car cu un podium alcătuit din Ricciardo, Rosberg şi Vettel.Incidentele din final l-au propulsat în mod surprinzător pe Jenson Button până pe locul patru în clasamentul general, astfel că McLaren a obţinut cel mai bun rezultat de după cursă inaugurală din Australia. Britanicul a terminat în faţa lui Nico Hulkenberg, unul dintre puţinii piloţi care a adoptat o strategie opusă, începută cu pneuri soft pentru a rămâne cât mai mult timp pe circuit. Germanul nu a reuşit însă să se implice decisiv în lupta cu plutonul fruntaş, însă a ocupat locul cinci după incidentele din final.

Cursa anonimă pentru Ferrari
Ferrari a avut parte de o cursă anonimă, în care Fernando Alonso nu s-a remarcat în mod deosebit, iar Kimi Raikkonen a ieşit în evidenţă printr-o eroare de pilotaj în acul de păr. Alonso a ocupat în final locul şase, în faţa unui Valtteri Bottas care a părut să-l încurce pe Massa în ultima parte şi a lui Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso. Kevin Magnussen şi-a trecut în cont un loc nouă pentru McLaren, în timp ce Raikkonen şi-a adjudecat ultimul punct pus în joc. Perez şi Massa au fost consideraţi clasaţi pe locurile 11 şi 12 în faţa lui Adrian Sutil de la Sauber şi a lui Esteban Gutierrez, care a retras monopostul Sauber la boxe cu cinci tururi înainte de final, însă a fost la rândul său considerat clasat.Toţi ceilalţi opt piloţi au fost nevoiţi să abandoneze, iar lista i-a inclus, pe lângă Hamilton, şi pe Romain Grosjean (Lotus), Daniil Kvyat (Toro Rosso), Pastor Maldonado (Lotus) şi cei doi piloţi de la Caterham, Kamui Kobayashi şi Marcus Ericsson. Marussia a rămas fără cei doi piloţi încă din primul tur, după ce Max Chilton l-a acroşat pe Jules Bianchi şi a provocat prima apariţie a Safety Car-ului, care a rămas pe circuit până în turul opt.
Cel mai bun timp în cursa a fost stabilit de Massa, care a fost cronometrat cu 1:18.504 în turul 58.

Canada - Rezultate cursă:
1. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1h39m12.830s
2. Nico Rosberg Mercedes
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault
4. Jenson Button McLaren-Mercedes
5. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes
6. Fernando Alonso Ferrari
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes
8. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault
9. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes
10. Kimi Raikkonen Ferrari
11. Sergio Perez Force India-Mercedes
12. Felipe Massa Williams-Mercedes
13. Adrian Sutil Sauber-Ferrari
14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari
Retirements
Romain Grosjean Lotus-Renault 58 laps
Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 47 laps
Lewis Hamilton Mercedes 45 laps
Kamui Kobayashi Caterham-Renault 22 laps
Pastor Maldonado Lotus-Renault 21 laps
Marcus Ericsson Caterham-Renault 6 laps
Max Chilton Marussia-Ferrari 0 laps
Jules Bianchi Marussia-Ferrari 0 laps
Drivers' championship Constructors' championship
1. Nico Rosberg 140 1. Mercedes 258
2. Lewis Hamilton 118 2. Red Bull-Renault 139
3. Daniel Ricciardo 79 3. Ferrari 87
4. Fernando Alonso 69 4. Force India-Mercedes 77
5. Sebastian Vettel 60 5. McLaren-Mercedes 66
6. Nico Hulkenberg 57 6. Williams-Mercedes 58
7. Jenson Button 43 7. Toro Rosso-Renault 12
8. Valtteri Bottas 40 8. Lotus-Renault 8
9. Kevin Magnussen 23 9. Marussia-Ferrari 2
10. Sergio Perez 20 10. Sauber-Ferrari 0
11. Felipe Massa 18 11. Caterham-Renault 0
12. Kimi Raikkonen 18
13. Romain Grosjean 8
14. Jean-Eric Vergne 8
15. Daniil Kvyat 4
16. Jules Bianchi 2

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu