Lewis Hamilton şi Nico Rosberg au suferit defecţiuni tehnice similare în
a doua parte a Marelui Premiu al Canadei, astfel că lupta pentru o
victorie care se anunţa uşoară pentru Mercedes s-a transformat într-o
luptă pentru a ajunge la linia de sosire. Sistemul MGU-K, cunoscut până anul trecut ca sistem KERS care
recuperează energie la frânare, a cedat pe monopostul lui Lewis Hamilton
în virajul 10 al turului 36, pentru ca Rosberg să aibă parte de aceeaşi
problemă în primul viraj al turului 37.
Directorul de motorsport Toto Wolff a explicat că defecţiunea s-a
produs din cauza supraîncălzirii sistemelor pentru controlul motorului
şi că a fost simultană la cei doi piloţi pentru că amândoi concurau în
acelaşi ritm.
"Am avut exact aceeaşi defecţiune la sistemul de
controlul al motorului, la sistemul MGU-K, cu o creştere de temperatură
care nu a fost o prioritate pentru noi. Concurau în exact acelaşi ritm
şi aveau exact aceleaşi temperaturi. În zona MGU-K-ului am observat
temperaturi mai mari decât cele anticipate, dar nu ne-am gândit că pot
avea un astfel de efect. MGU-K s-a oprit şi nu am putut să-l restartăm", a precizat austriacul. Fără MGU-K, Rosberg şi Hamilton au pierdut aproximativ 160 de cai
putere, element care explică parţial scăderea semnificativă a ritmului
cu circa două secunde pe tur comparativ cu rivalii. Sistemul MGU-K
acţionează însă şi ca parte a sistemului de frânare. De aceea, discurile
de frâne au fost reduse ca dimensiuni în acest an, mai ales că în acest
fel echipele au câştigat la capitolul masă.
Prin urmare, defecţiunea la sistemul MGU-K a determinat un efort
suplimentar pentru frâne, care nu a putut fi suportat de monopostul lui
Lewis Hamilton.
"Le-am spus ambilor piloţi să gestioneze frânele, pentru
că atunci când pierzi frânarea electronică frânele să supraîncălzesc.
Ambii piloţi au făcut ceea ce le-am spus, dar a fost la limită. Când
Hamilton a intrat la boxe şi monopostul a fost staţionar, temperaturile
au crescut, iar frânele au cedat complet când a apăsat pe pedală. Am
fost norocoşi că Rosberg nu a avut aceeaşi problemă", a adăugat el.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu