miercuri, 2 aprilie 2014

Renault : " Turbina acţionează ca un amortizor de zgomot " !

 Oricine a asistat la debutul Formulei 1 a sesizat diferenta de sunet a noilor unităţi de propulsie cu motoare turbo V6 de 1.6 litri comparativ cu precedentele unităţi V8 de 2.4 litri. Acest lucru a condus chiar la presiuni pentru ca cei trei furnizori de motoare din Formula 1 să apeleze la orice truc pentru a îmbunătăţi sunetul.
Renault


Cu toate acestea, Remi Taffin, directorul de operaţiuni al Renault, susţine că nu există nicio modalitate prin care sunetul să poată fi îmbunătăţit în condiţiile actualului regulament. El explică sunetul noilor motoare prin scăderea turaţiei motoarelor de la 18.000 de rotaţii pe minut la numai 15.000 de rotaţii pe minut, dar şi prin turbina motorului, care acoperă o parte din sunet.
"Au setat turaţia maximă la 15.000 rpm, dar limitarea debitului maxim al carburantului înseamnă că rulăm la 12.000 rpm, iar la finalul liniilor drepte la 10-11.000 rpm, indiferent că vorbim de Renault, Ferrari sau Mercedes. Cealaltă problemă este turbina. Am pus ceva în calea gazelor de eşapament, ca şi cum ai pune o pernă pe faţa cuiva. Acţionează ca un amortizor de zgomot", a precizat el. În acest context, Taffin afirmă că sunetul poate fi îmbunătăţit numai în cazul în care turaţia maximă ar fi mărită, dar acest lucru ar necesită şi o creştere a debitului maxim de 100 de kilograme pe oră pentru carburant şi, implicit, o creştere a consumului de benzină.
"Dacă vrei să ai un sunet diferit trebuie să măreşti turaţia, dar nu ar avea niciun sens, pentru că ar trebui să măreşti şi debitul maxim, iar asta ar însemna că eficienţa motoarelor scade", a adăugat el.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu