miercuri, 22 mai 2013

Avancronica Monaco 2013 !

Mercedes GP a surprins în debutul acestui sezon prin cele trei pole position-uri consecutive obţinute de Lewis Hamilton şi Nico Rosberg în China, Bahrain şi Spania, însă germanii nu au reuşit să transforme performanţele în victorii din cauza degradării semnificative a pneurilor Pirelli.
Avancronica Monaco


Situaţia s-ar putea schimba însă pe circuitul de la Monaco, acolo unde poziţia pe grila de start este crucială prin prisma oportunităţilor reduse de depăşire. Practic, Marele Premiu al statului Monaco reprezintă cea mai bună ocazie din debutul acestui campionat pentru ca Mercedes să-şi adjudece o victorie, însă rămâne de văzut dacă cei doi piloţi vor fi capabili să ţină piept rivalilor pe tot parcursul cursei.
Ipoteza este însă amplificată de faptul că circuitul de la Monaco este în mod tradiţional unul care nu degradează prea mult cauciurile, iar şansele ca o altă echipă să progreseze semnificativ sunt reduse, întrucât aproape nimeni nu aduce update-uri în Principat.
Totuşi, este de aşteptat ca Red Bull, Lotus şi Scuderia Ferrari să ofere o luptă intensă pentru un rezultat cât mai bun care să-i ajute în lupta pentru titlul mondial.
Ferrari si Red Bull vor incerca sa-i opreasca pe cei de la Mercedes in cursa

CIRCUITUL DE LA MONTE CARLO

Avem un monopost bun pentru calificări, ceea ce ne ajută la Monaco, pentru că este cea mai importantă sesiune de calificări a anului. Poziţia pe circuit este foarte importantă.
Nico Rosberg
Pilot Mercedes
Monte Carlo are un statut aparte în calendar şi o configuraţie care pedepseşte aspru chiar şi cea mai mică eroare, atât din cauza pistei înguste, cât mai ales din cauza barierelor metalice de protecţie poziţionate la margine. Tocmai de aceea este însă în acelaşi timp şi un circuit care oferă satisfacţii majore pentru piloţii care concurează la limită şi stabilesc performanţe bune. Piloţii vor beneficia de avantajul sistemului DRS numai pe linia de start-sosire, cu punctul de detecţie pentru diferenţa de o secundă dintre piloţi amplasat înainte de intrarea în virajul 16, însă eficienţa tehnologiei va fi limitată de lungimea scăzută a acesteia şi de faptul că nu este perfect dreaptă. De altfel, absenţa liniilor drepte este şi motivul pentru care Monaco este primul circuit care nu beneficiază de două zone DRS, aşa cum s-a întâmplat la fiecare cursă din acest debut de sezon.

DATE GENERALE DESPRE CIRCUIT

Lungime tur 3.34 km
Numar tururi 78
Distanta totala 260.52 km

STRATEGIILE PENTRU PNEURI

Este complet diferit să concurezi pe străzile de la Monte Carlo. Este foarte, foarte dificil, de fapt, este aproape imposibil să ai un weekend curat aici.
Kimi Raikkonen
Pilot Lotus
Întrucât circuitul de la Monaco nu este foarte solicitant pentru pneuri, Pirelli va furniza cauciucuri de compoziţie supersoft şi soft, cele mai moi din gamă. În plus, producătorul italian anticipează că cei mai mulţi piloţi vor opta pentru strategii cu două opriri la boxe pe parcursul cursei. În condiţiile în care depăşirile sunt aproape imposibile, strategiile opririlor la boxe vor căpăta o importanţă majoră, iar momentul intrării pe linia standurilor ar putea fi de asemenea decisiv, întrucât o revenire pe circuit în spatele unor piloţi lenti ar putea da peste cap strategiile.

INFORMAŢII METEO

Şansele ca vremea să influenţeze rezultatele la Monaco sunt reduse. Potrivit site-ului de specialitate AccuWeather, cerul va fi parţial senin în fiecare dintre cele trei zile ale competiţiei. Joi, ziua în care vor avea loc primele sesiuni de antrenamente, se vor înregistra cel mult 22 de grade Celsius, iar temepratura maximă va scădea la 18-19 grade Celsius pentru zilele de sâmbătă şi duminică.

REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI

Ultimele trei curse de la Monaco au fost câştigate de Red Bull Racing, Mark Webber ieşind în evidenţă prin două victorii.
Sezon Castigator
2012 Mark Webber (Red Bull)
2011 Sebastian Vettel (Red Bull)
2010 Mark Webber (Red Bull)
2009 Jenson Button (Brawn GP)
2008 Lewis Hamilton (Mercedes)

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL STATULUI MONACO

▶ opt dintre ultimele 12 curse de la Monaco au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
▶ 52 dintre cele 62 de curse de la Monaco care au făcut parte din calendarul Formulei 1 au fost câştigate de un pilot care a plecat de pe primul, al doilea sau al treilea loc al grilei;
▶ în 1996, Olivier Panis a câştigat la Monaco după ce a plecat de pe poziţia a 14-a a grilei de start;
▶ Ferrari nu a mai câştigat la Monaco din 2001, însă are opt victorii în ultimii 29 de ani;
▶ Fernando Alonso poate deveni primul pilot care câştigă cursa de la Monaco cu trei echipe diferite. Precedentele victorii au fost obţinute pentru Renault şi McLaren Mercedes.

PROGRAM

În mod tradiţional, primele două sesiuni de antrenamente libere de la Monaco au loc joi, şi nu vineri. Parţial, decizia a fost luată pentru că drumurile publice din Monaco să fie deschise vinerea, în condiţiile în care circuitul este unul de tip stradal.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu