duminică, 29 iulie 2012

Hamilton a castigat Marele Premiu al Ungariei !



  Hamilton a câștigat pentru McLaren etapa cu numărul 11 din calendarul Formulei 1. Britanicul a plecat din pole position și nu a avut probleme, conducând cursa de la start și până la final. În ultima parte a cursei a părut că Kimi Raikkonen a găsit resursele necesare pentru a îl ataca pe Hamilton. A redus distanța față de acesta până la mai puți de o secunde, dar nu a reușit să dea un atac decisiv. Finlandezul de la Lotus a trebuit să se mulțumească cu locul 2. O cursă foarte bună a făcut și francezul Romain Grosjean, al doilea pilot de la Lotus.
 Plecat de pe poziția a doua a grilei de start, Romain Grosjean a fost primul care a încercat să se apropie de Hamilton și s-a menținut apoi în prima parte a clasamentului completând astfel podiumul. Este a doua cursă din acest sezon când ambii piloții Lotus termină pe podium.

Plecat de pe poziția a doua a grilei de start, Grosjean a fost primul care a încercat să se apropie de Hamilton și s-a menținut apoi în prima parte a clasamentului completând astfel podiumul. Este a doua cursă din acest sezon când ambii piloții Lotus termină pe podium. A fost nevoie de încă un tur de formare pentru ca plutonul să poată lua un stat corect. Schumacher a fost împins la boxe, dar avea să aibă parte de o cursă de coșmar. Grăbit poate să plece în cursă de pe linia boxelor, Schumacher avea să fie penalizat pentru depășirea vitezei maxime la boxe și era nevoit să revină pentru un drive-trough. Din păcate pentru german, acesta nici măcar nu a reușit să termine cursa, abandonând spre final în turul 61. El și indianul Narain Karthikeyan au fost singurii piloți care nu au reușit să termine cursa de la Hungaroring.
Cursa a avut un început mai neobișnuit, primul start fiind anulat. Cauza a fost monopostul lui Michael Schumacher care a calat motorul pe grila de start.

Pneurile au jucat un rol important în Ungaria și fiecare echipă a ales o strategie diferită. McLaren a ales ca Hamilton să plece cu pneurile soft pentru ca apoi la prima oprire la boxe să îl treacă pe pneuri medii. Lotus a plecat cu soft-uri pentru Grosjean, iar la prima intrare la boxe a ales să îi monteze tot pneuri soft încercând astfel să reducă avansul față de Hamilton. Soft-urile au avantajul de a fi mai rapide și mai aderente, dar uzura intervine mai repede.
În spatele lui Hamilton și Grosjean, lupta s-a dat între Button și Vettel, dar undeva în al doilea set de opriri la boxe, Kimi Raikkonen a apărut de nicăieri. Finlandezul a plecat în cursă de pe poziția a cincea a grilei de start, a pierdut o poziție, dar l-a depășit apoi pe Alonso în timpul primului set de opriri la boxe. A urmat un stint lung pe al doilea set de pneuri soft pe finalul căruia a mărit semnificativ ritmul. A oprit târziu și a reușit să revină pe traseu chiar în fața coechipierului său Romain Grosjean. A urmat un moment fierbinte în care finlandezul și-a confirmat porecla de iceman într-un duel fratricid cu coechipierul său în primul viraj de pe Hungaroring. Grosjean nu a fost prea fericit cu manevra lui Raikkonen, dar nu a avut ce face și a răma pe poziția a treia în cursă.
Raikkonen a redus apoi substanțial distanța față de Hamilton, dar nu a reușit să se apropie suficient de mult pentru a încerca o depășire pentru primul loc în cursă. Grosjean s-a menținut pe trei până la final în ciuda unui efort târziu din partea lui Vettel, germanul reușind cel mai rapid tur din cursă chiar în penultimul tur. Alonso a încheiat cursa pe locul cinci, chiar de ziua sa de naștere. Dacă spaniolul ar fi câștigat astăzi la Hungaroring ar fi obținut victoria cu numărul 31 din carieră chiar în ziua când împlinea 31 de ani.
Mark Webber a avut parte de o cursă bună reușind să urce de pe poziția a 11-a până pe locul șapte la start. Avea chiar să îl depășească pe Alonso, dar strategia cu trei opriri la boxe avea să nu dea roade, australianul clasându-se la final pe locul opt. În fața sa s-a clasat Bruno Senna, brazilianul reușind să încheie astfel un weekend în care a dovedit că poate fi rapid.

Hungaroring - Rezultate cursă

1.  Hamilton      McLaren-Mercedes           1h41:05.503
 2.  Raikkonen     Lotus-Renault              +     1.032
 3.  Grosjean      Lotus-Renault              +    10.518
 4.  Vettel        Red Bull-Renault           +    11.614
 5.  Alonso        Ferrari                    +    26.653
 6.  Button        McLaren-Mercedes           +    30.243
 7.  Senna         Williams-Renault           +    33.899
 8.  Webber        Red Bull-Renault           +    34.458
 9.  Massa         Ferrari                    +    38.300
10.  Rosberg       Mercedes                   +    51.200
11.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    57.200
12.  Di Resta      Force India-Mercedes       +  1:02.800
13.  Maldonado     Williams-Renault           +    1:03.6
14.  Perez         Sauber-Ferrari             +    1:04.4
15.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +     1 lap
16.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +     1 lap
17.  Kovalainen    Caterham-Renault           +     1 lap
18.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +    2 laps
19.  Petrov        Caterham-Renault           +    2 laps
20.  Pic           Marussia-Cosworth          +    2 laps
21.  Glock         Marussia-Cosworth          +    3 laps
22.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +    3 laps

Fastest lap: Vettel, 1:24.136

Not classified/retirements: Driver Team On lap
Karthikeyan   HRT-Cosworth                 63
Schumacher    Mercedes                     61


World Championship standings, round 11: Drivers: Constructors: 
 1.  Alonso       164        1.  Red Bull-Renault          246
 2.  Webber       124        2.  McLaren-Mercedes          193
 3.  Vettel       122        3.  Lotus-Renault             192
 4.  Hamilton     117        4.  Ferrari                   189
 5.  Raikkonen    116        5.  Mercedes                  106
 6.  Rosberg       77        6.  Sauber-Ferrari             80
 7.  Grosjean      76        7.  Williams-Renault           53
 8.  Button        76        8.  Force India-Mercedes       46
 9.  Perez         47        9.  Toro Rosso-Ferrari          6
10.  Kobayashi     33       
11.  Maldonado     29       
12.  Schumacher    29       
13.  Di Resta      27       
14.  Massa         25       
15.  Senna         24       
16.  Hulkenberg    19       
17.  Vergne         4       
18.  Ricciardo      2       

Sursa : http://www.automarket.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu