Mercedes a dominat net sezonul 2014 al Formulei 1, în care a obţinut 16 victorii în cele 19 curse, în timp ce Renault s-a mulţumit cu trei victorii obţinute de Daniel Ricciardo pentru Red Bull Racing. Încă din luna aprilie, presa internaţională a dezvăluit că unul
dintre motivele pentru care Mercedes beneficiază de un motor atât de
puternic este o inovaţie în design: inginerii au reuşit să monteze turbina şi compresorul de aer în părţile opuse ale ansamblului motor.
Până la debutul sezonului 2015, constructorii au posibilitatea de a
opera anumite schimbări la motor, iar amplasarea turbinei şi a
compresorului fac parte din modificările permise. Cei de la Renault
refuză să anunţe dacă vor adopta acest design, însă afirmă că
beneficiile acestuia nu sunt chiar atât de importante. "Am putea face asta, dar nu vă vom lăsa să ştiţi. Nu este un factor major", a declarat Remi Taffin, directorul de operaţiuni al Renault.
Între timp, cei de la Mercedes au ca principal obiectiv scăderea
numărului de defecţiuni tehnice, însă directorul de inginerie Paddy Lowe
admite că inginerii au nevoie de timp pentru a realiza acest lucru.
"Cu 12 luni în urmă am decis să îmbunătăţim controlul
calităţii, dar nu este un proces care se face peste noapte. Nu am avut
timp să schimbăm toate procesele, pentru că principala provocare a fost
să facem monopostul mai rapid. După ce am făcut asta, putem avea mai
multă grijă de fiabilitate. Ferrari a făcut acest pas în epoca lui
Michael Schumacher şi încă se află la un nivel foarte ridicat", a precizat el.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu