joi, 6 noiembrie 2014

Avancronica Marelui Premiu al Braziliei editia 2014 !

Lewis Hamilton a devenit favoritul titlului mondial după ce a obţinut în Marele Premiu al Statelor Unite a cincea victorie consecutivă, care i-a permis să-şi consolideze poziţia de lider în clasamentul general cu un avans de 24 de puncte în faţa coechipierului său, Nico Rosberg.Titlul mondial se va decide în mod cert în ultima etapă a sezonului din Abu Dhabi, întrucât acolo se vor acorda puncte duble, însă Hamilton este determinat să obţină la Interlagos o nouă victorie. Rosberg are însă la rândul său nevoie de o victorie pentru a rămâne cât mai aproape de coechipierul său de la Mercedes înaintea cursei decisive, mai ales că nu a mai trecut primul linia de sosire de la Marele Premiu al Germaniei.



În afara luptei pentru titlul mondial, lucrurile sunt în mare parte clarificate în clasamentul constructorilor, acolo unde Red Bull Racing este aproape să-şi asigure matematic locul doi. Williams s-a desprins de asemenea la 42 de puncte de Ferrari în lupta pentru locul trei, mai ales că Scuderia se concentrează mai degrabă pe evaluarea unor componente pentru sezonul 2015.
McLaren au înregistrat progrese şi ar putea reprezenta o ameninţare pentru Ferrari, însă cel mai probabil se vor mulţumi cu locul cinci în faţa rivalilor de la Force India.

Circuitul de la Interlagos şi regulamentul DRS

Departe de a fi un circuit presărat cu numeroase oportunităţi de depăşire, Interlagos reprezintă totuşi locul unde acestea nu sunt tocmai imposibile. Unul dintre punctele de referinţă este primul viraj, acolo unde denivelarea este foarte mare, iar startul tinde să producă deseori incidente. Circuitul a fost reasfaltat în întregime înaintea ediţiei din acest an.

Piloţii vor avea la dispoziţie două zone în care vor putea folosi sistemul DRS în cazul în care se află la mai puţin de o secundă în spatele unui rival. Prima zonă de activare este situată pe linia dreaptă dintre virajele trei şi patru, cu punctul de detecţie amplasat în virajul doi. A doua zonă DRS este cea care începe înainte de intrarea în ultimul viraj şi continuă pe tot parcursul liniei de start sosire, în acest caz punctul de detecţie fiind situat la scurt timp după ieşirea din virajul 13.

Cifrele circuitului

Lungime tur 4.309 km
Numar de tururi 71
Distanta totala 305.909 km

Provocările pentru unitatea de propulsie

Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul de la Interlagos pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:
Motorul cu combustie interna 5
MGU-K 3
MGU-H 4
Unitatea de stocare a energiei 3
Recuperarea energiei 3
Consum de carburant 3

Strategiile schimburilor de pneuri

Iniţial, Pirelli a anunţat că va oferi pneuri medium şi hard pentru această etapă, însă în urma criticilor a revenit asupra deciziei şi a decis să mizeze pe anvelope soft şi medium, întrucât aderenţa circuitului s-a schimbat după reasfaltarea acestuia.
"Întotdeauna am spus că suntem deschişi la orice schimbări dacă acestea sunt necesare. După mai multe analize tehnice a impactului suprafeţei revizuite a circuite, împreună cu o sugestie cu privire la o probabilitate scăzută de supraîncălzire a pneurilor din cauza temperaturilor extreme, am făcut această schimbare cu acordul unanim al tuturor celor 11 echipe", a precizat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Strategiile opririlor la boxe sunt relativ dificil de anticipat, întrucât Marele Premiu al Braziliei este în mod tradiţional imprevizibil, în special în privinţa vremii.

Informaţii meteo

Vremea ar putea juca un rol crucial în Marele Premiu al Braziliei, întrucât serviciul AccuWeather indică prezenţa ploilor în fiecare dintre cele trei zile ale competiţiei.
Vineri va avea loc o furtună puternică în cursul după-amiezii, când se vor înregistra 30 de grade, în timp ce sâmbătă sunt aşteptate de asemenea furtuni puternice, iar temperatura va scădea la 25 de grade. Duminică, ziua cursei, va fi de asemenea afectată de o serie de furtuni, iar temepratura maximă va fi de numai 21 de grade.

Rezultate în ultimii cinci ani

Patru dintre ultimele cinci curse desfăşurate la Interlagos au fost câştigate de Red Bull Racing, singurii intruşi fiind cei de la McLaren.
Max Verstappen va deveni cel mai tânăr pilot din istorie care participă la un Mare Premiu. Olandezul va concura pentru Toro Rosso în prima sesiune de antrenamente libere, când va avea 17 ani şi trei zile. Precedentul record era deţinut de Vettel cu 19 ani şi 53 de zile.
Sezon Castigator
2013 Sebastian Vettel (Red Bull)
2012 Jenson Button (McLaren)
2011 Mark Webber (Red Bull)
2010 Sebastian Vettel (Red Bull)
2009 Mark Webber (Red Bull)

Statistici pentru Interlagos

Mercedes poate depăşi recordul de 10 curse într-un sezon în care piloţii au ocupat locurile 1-2. În prezent, germanii sunt la egalitate cu McLaren, care a reuşit o performanţă similară în 1988;
Hamilton poate deveni primul pilot britanic care obţine şase victorii consecutive şi 11 victorii pe parcursul unui sezon. Doar alţi doi piloţi au mai obţinut cel puţin 10 victorii într-un sezon: Sebastian Vettel şi Michael Schumacher;
Mercedes poate egala recordul de 15 victorii într-un sezon deţinut de Ferrari şi McLaren.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu