joi, 9 octombrie 2014

Avancronica Marelui Premiu al Rusiei 2014 !

Inaugurarea unui nou circuit în calendarul competiţional al Formulei 1 reprezenta, de regulă, un eveniment aşteptat cu nerăbdare de piloţi şi echipe, întrucât marchează o nouă provocare. Rusia face însă excepţie de la această regulă în contextul gravului accident suferit cu numai câteva zile în urmă de Jules Bianchi la Suzuka, dar şi din cauza situaţiei politice din Ucraina şi a sancţiunilor economice impuse de Statele Unite şi Uniunea Europeană împotriva Rusiei.
Avancronică Rusia


Cu toate acestea, piloţii vor uita pentru moment de toate aceste probleme, mai ales că mizele puse în joc sunt valoroase. Mercedes are nevoie de 25 de puncte pentru a deveni matematic campioana constructorilor, iar acestea ar putea fi acontate cel mai simplu printr-o victorie.
Lewis Hamilton speră să obţină a treia victorie consecutivă pentru a-şi consolida avansul de 10 puncte pe care îl are în clasamentul general, în timp ce Nico Rosberg trebuie să câştige mai multe puncte decât coechipierul său pentru a nu se îndepărta prea mult de obiectiv.
Între timp, Red Bull Racing are locul doi ca şi asigurat, însă Sebastian Vettel va fi determinat să-şi încheie cât mai bine cariera la Red Bull Racing în lupta internă cu Daniel Ricciardo. Ferrari şi Williams vor continua lupta pentru locul trei la constructorilor, însă italienii par mai concentraţi pe situaţia din cadrul echipei în privinţa liniei de piloţi, în timp ce McLaren Mercedes speră în continuare să surclaseze Force India pe finalul sezonului pentru a încheia campania pe locul cinci.
Pentru moment, situaţia celor de la Marussia este incertă. Echipa nu a anunţat încă un înlocuitor pentru Jules Bianchi şi, chiar dacă ambele monoposturi sunt în Rusia, este posibil ca Max Chilton să fie singurul pilot al team-ului.

Circuitul de la Soci şi regulamentul DRS

Marele Premiu al Rusiei va avea loc pe circuitul de la Soci, construit în zona Parcului Olimpic care a găzduit Jocurile Olimpice de Iarnă de la începutul acestui an. Realizat după un proiect al arhitectului german Hermann Tilke, circuitul are 18 viraje şi împrumută numeroase elemente ale circuitului stradal de la Valencia şi al pistei Yeongam din Coreea de Sud, care nu mai fac parte din calendar.
Circuitul beneficiază de viraje lente şi de viteza medie, însă beneficiază şi de două secţiuni de mare viteză, iar principala provocare pentru ingineri este stabilirea unor setări corespunzătoare în contextul în care în zonele rapide este nevoie de o forţă de apăsare aerodinamică scăzută, în timp ce zonele lente necesită forţă de apăsare ridicată ridicată.
Principala linie dreaptă a circuitului este între primele două viraje, acolo unde piloţii vor ajunge la viteze maxime de circa 320 km/h. Simulările arată că un tur de circuit va fi parcurs în 1:36.9.

Piloţii vor avea la dispoziţie două zone în care vor putea activa sistemul DRS. Prima este amplasată între primele două viraje ale circuitului, cu punctul de detecţie imediat după linia de start-sosire, în timp ce a doua este poziţionată între virajele 10-12, cu punctul de detecţie înainte de virajul 10.

Cifrele circuitului

Lungime tur 5.848 km
Numar de tururi 53
Distanta totala 309.745 km

Provocările pentru unitatea de propulsie 

Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul de la Soci pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:
Motorul cu combustie interna 2
MGU-K 4
MGU-H 4
Unitatea de stocare a energiei 4
Recuperarea energiei 4
Consum de carburant 3

Strategiile schimburilor de pneuri

Pe baza simulatorilor computerizate, Pirelli a decis să furnizeze pneuri de compoziţie medium şi soft pentru ediţia inaugurală a Marelui Premiu al Rusiei, în special pentru că circuitul are solicitări medii pentru cauciucuri. Pentru început, suprafaţa de rulare va fi una destul de alunecoasă din cauza uleiului folosit în procesul de asfaltare.
La fel ca şi în celelalte curse ale sezonului, Pirelli mizează şi la Soci pe strategii variate cu două sau trei opriri la boxe.

Informaţii meteo

După ploile abundente care au influenţat semnificativ desfăşurarea Marelui Premiu al Japoniei, piloţii vor avea parte de o vreme semnificativ mai bună pe circuitul de la Soci.
Potrivit serviciului AccuWeather, antrenamentele libere de vineri se vor desfăşura la o temperatură maximă de 22 de grade, în timp ce sâmbătă şi duminică se vor înregistra câte 24 de grade. Cerul va fi complet senin în fiecare dintre cele trei zile ale competiţiei.

Statistici pentru Soci

▶ circuitul de la Soci este la prima prezenţă în calendarul competiţional al Formulei 1.
▶ dintre piloţii de pe grila de start, Fernando Alonso este singurul pilot care a obţinut două victorii în prima cursă desfăşurată pe un nou circuit. Vettel, Hamilton, Felipe Massa şi Kimi Raikkonen au câte o astfel de victorie în palmares;
▶ tot Fernando Alonso este pilotul cu cele mai multe podiumuri într-o astfel de situaţie (5), urmat de Hamilton şi Jenson Button (4);
▶ Mercedes a ajuns la opt curse în care a ocupat primele două poziţii în cursă. Recordul este deţinut de McLaren cu 10 astfel de rezultate şi a fost stabilit în sezonul 1988;
▶ Mercedes a ajuns la şapte pole position-uri consecutive, serie începută la Marele Premiu al Marii Britanii din luna iulie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu