Nico Rosberg a trebuit să abandoneze
în Marele Premiu al statului Singapore din cauza unei ample defecţiuni
tehnice în urma căreia nu a mai putut controla de pe volan schimbarea
treptelor de viteză, sistemul DRS şi sistemul ERS. În această situaţie, germanul a fost ajutat de inginerul său, însă
acest lucru nu va mai fi posibil de anul viitor, când comunicaţiile
radio cu privire la performanţele monopostului vor fi interzise.
Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes, trage un semnal de
alarmă în această privinţă şi crede că interzicerea comunicaţiilor va
avea un impact semnificativ asupra siguranţei.
"A fost un coşmar! Vă puteţi imagina ce s-ar fi întâmplat
dacă nu puteam trimite mesaje pilotului? Este o îngrijorare şi pentru
siguranţă. Cum să nu vrei să comunici cu un pilot al cărui volan nu mai
arata nimic? Poate că Singapore ar trebui să indice direcţia viitoare
pentru mesajele radio", a declarat austriacul.
Poziţia lui Wolff este susţinută şi de Christian Horner, şeful Red
Bull Racing, care consideră necesare comunicaţiile radio din cauza
complexităţii noilor unităţi de propulsie.
"Sprijin interzicerea comunicaţiilor în ajutorul
piloţilor, pentru că nu este treaba inginerilor să le spună unde să
frâneze mai târziu. Dar unităţile de propulsie sunt atât de complicate
din punct de vedere al fiabilităţii, însă gestionarea lor este
importantă. Şi cred că este bine pentru spectacol să vorbim despre asta.
Cel puţin le putem spune că frânele s-au încălzit", a precizat el.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu