Ultimul Mare Premiu de Formula 1 desfasurat in Singapore a marcat debutul noului regulament
impus de FIA în privinţa comunicaţiilor radio. Conversaţiile dintre
ingineri şi piloţi care au legătură cu stilul de pilotaj au fost interzise, însă cele care se referă la performanţele monopostului sunt permise în continuare. McLaren
susţine că cei de la Red Bull Racing au încălcat regulament când i-au
transmis lui Danirel Ricciardo să evite abordarea bordurilor de pe
marginea circuitului.
"Acum suntem mai ocupaţi să ascultăm mesajele celorlalţi
pentru a vedea dacă fac ceea ce Red Bull a făcut de două ori cu
Ricciardo. Cred că a fost un mesaj codat. Depinde de FIA să
investigheze, aşa că nu pot spune nimic. Dar a fost un mesaj ciudat. O
dată ar fi fost în regulă, dar de două sau trei ori este un pic ciudat", a declarat Eric Boullier, directorul de curse McLaren.
Oficialul francez se referă la mesajul "Evitarea bordurilor poate ajută la problema pe care o avem cu monopostul", care i-a fost transmisă lui Ricciardo din cauza unei defecţiuni la bateria sistemului ERS.
De altfel, Christian Horner, şeful Red Bull Racing, susţine că
mesajul a făcut parte din categoria celor care se referă la
performanţele monopostului şi că a primit acordul FIA de a-l folosi în
cursă.
"Evident, am vorbit cu Charlie Whiting (n.r - directorul
de curse al FIA) şi i-am spus că Ricciardo are probleme de fiabilitate.
De aceea, i s-a spus să evite bordurile, pentru că asta provoca
defecţiuni la baterie. Încercăm să găsim un echilibru cu această
interzicere a comunicaţiilor", a declarat britanicul.
Ricciardo s-a plâns de o serie de defecţiuni tehnice la baterie, însă a reuşit să termine cursa pe locul trei, în spatele lui Lewis Hamilton şi a coechipierului său, Sebastian Vettel.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu