Indiferent de situaţie, este puţin probabil ca eliminarea suspensiei active FRIC să aibă influenţe majore asupra performanţelor echipelor, astfel că este de aşteptat ca Mercedes să fie în continuare principala favorită la victorie, în faţa rivalilor de la Red Bull şi Ferrari.
Pentru echipa germană, cursa ar putea avea însă şi o însemnătate simbolică: este posibil ca acesta să fie ultimul Mare Premiu al Germaniei găzduit de circuitul de la Hockenheim, ca urmare a intenţiei celor de la Nurburgring de a organiza singuri acest eveniment în fiecare an până în 2019.
Circuitul de la Silverstone şi regulamentul DRS
Hockenheim a păstrat doar o mică parte din vechiul circuit care a fost modernizat în 2002, astfel că în prezent piloţii nu mai concurează prin pădure. În schimb, circuitul este dominat de trei linii drepte cu o lungime aproximativ egală, o linie curbă unde se vor atinge cele mai mari viteze, dar şi două arce de păr în care piloţii vor frâna semnificativ.Ca de obicei, vor exista două zone de depăşire prin intermediul sistemului DRS. Prima dintre ele începe la 60 de metri după intrarea în primul viraj, cu punctul de detecţie situat la 110 metri înainte de intrarea în acest viraj, în timp ce a doua zonă începe la 260 de metri după ieşirea din virajul patru, cu punctul de detecţie chiar la ieşirea din acest viraj.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 4.574 km |
Numar de tururi | 67 |
Distanta totala | 306.458 km |
Provocările pentru unitatea de propulsie
Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul de la Hockenheim pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:Motorul cu combustie interna | 4 |
MGU-K | 4 |
MGU-H | 4 |
Unitatea de stocare a energiei | 4 |
Recuperarea energiei | 4 |
Consum de carburant | 3 |
Strategiile schimburilor de pneuri
Pirelli va furniza în Marele Premiu al Germaniei pneuri supersoft şi soft, cele mai moi compoziţii din gamă. Tracţiunea şi frânarea sunt elementele cruciale care caracterizează circuitul de la Hockenheim, astfel că pneurile pot suferi forţe de decelerare de aproape 5 G.Este pentru prima oară când Pirelli aduce pneurile supersoft la Hockenheim, motiv pentru care producătorul italian consideră că antrenamentele libere de vineri vor fi esenţiale pentru stabilirea celor mai bune strategii pentru schimburile de pneuri din timpul curselor. În plus, italienii anticipează ca vremea ar putea influenţa semnificativ strategiile, mai ales prin poziţionarea geografică a circuitului.
Informaţii meteo: posibile ploi în cursă
Vremea va fi caniculară la Hockenheim pe parcursul zilelor de vineri săi sâmbătă, atunci când cerul va fi predominant senin, iar temperatura aerului va urca până la 31 şi, respectiv, 30 de grade. În schimb, temperatura maximă de duminică va fi de circa 27 de grade, iar de dimineaţă şi până luni sunt prognozate furtuni sporadice. În acest moment este prematur de anticipat dacă ploile vor afecta şi cursa, însă şansele în acest sens sunt destul de ridicate.Statistici pentru Hockenheim
▶ cinci dintre cele opt curse desfăşurate pe circuitul de la Hockehneim după modernizarea din 2002 au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;▶ Fernando Alonso este singurul pilot care a câştigat la Hockenheim după 2002 fără să plece din prima linie a grilei de start (2005, locul trei pe grila);
▶ ultimul pilot german care a câştigat Marele Premiu al Germaniei cu un monopost german a fost Rudolf Caracciola în 1939;
▶ doar trei piloţi germani au câştigat Marele Premiu al Germaniei: Michael Schumacher, Ralf Schumacher şi Sebastian Vettel;
▶ Ferrari a ajuns la 76 de curse consecutive terminate cu cel puţin unul dintre monoposturi în puncte. Seria a început la Marele premiu al Germaniei din 2010;
Sezon | Castigator (Hockenheim) |
2012 | Fernando Alonso (Ferrari) |
2010 | Fernando Alonso (Ferrari) |
2008 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2006 | Michael Schumacher (Ferrari) |
2005 | Fernando Alonso (Renault) |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu