Marele Premiu al Australiei a înregistrat numai şapte abandonuri, dintre
care şase din motive tehnice, numărul acestora fiind cu mult mai
mic decât se preconiza înainte de startul sezonului. Acest aspect s-ar putea schimba însă radical în Marele Premiu al
Malaysiei de la sfârşitul săptămânii viitoare, întrucât cursa de la
Sepang se desfăşoară aproape de fiecare dată în condiţii de temperatură
şi umidate extreme.
Acest lucru va solicita în mod intensiv sistemul de răcire, o
componentă a cărei importanţă a crescut semnificativ după introducerea
noilor unităţi de propulsie cu motoare turbo V6 de 1.6 litri şi două
sisteme de recuperare a energiei.
"Un nou Mare Premiu, noi probleme. În Malaysia va fi o
cursă mai dificilă decât la Melbourne. De fapt, la Sepang începem de la
zero din cauza umidităţii ridicate şi a temperaturilor, care mă îndoiesc
că vor coborî sub 35 de grade. În astfel de circumstanţe, răcirea
eficientă a unităţii de propulsie va reprezenta o problemă. Va trebui să
facem modificări la monopost pentru a rezolva această problemă", a declarat Niki Lauda, preşedintele celor de la Mercedes.
O opinie similară are şi directorul de motorsport Toto Wolff, care
anticipează că principalul obiectiv al fiecărei echipe va fi realizarea
unui sistem de răcire eficient.
"Cred că toate echipele încearcă să realizeze cel mai
eficient sistem de răcire. Fiecare test sau weekend de cursă a fost mai
dificil decât ne aşteptam, aşa că va fi dificil să gestionăm căldura din
Malaysia", a precizat austriacul.
Cu mai mult de o săptămână înaintea Marelui Premiu al Malaysiei,
prognoza meteo furnizată de serviciul AccuWeather indică temperaturi
maxime de 33 de grade, dar şi furtuni în cursul zilelor de sâmbătă şi
duminică, atunci când vor avea loc calificările şi cursa.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu