Germanul a fost doar al treilea pe grila de start, însă i-a depăşit cu uşurinţa pe Hamilton şi Daniel Ricciardo şi a preluat conducerea cursei, pe care nu a mai cedat-o până la final. Rosberg şi-a construit un avantaj liniştitor atât în prima parte a cursei, cât şi după intrarea Safety Car-ului pe circuit în urma unei pene suferite de Valtteri Bottas, şi a trecut astfel primul linia de sosire cu un avans de peste 20 de secunde.
"Senzaţional! Senzaţional! Ce monopost mi-aţi dat!", au fost cuvintele sale după ce a trecut linia de sosire.
Speranţele lui Lewis Hamilton de a începe sezonul cu o victorie au fost năruite încă de la start, însă pilotul echipei Mercedes nici măcar nu a reuşit să rămână în luptă. Britanicul a fost invitat la boxe de inginerul său de curse din cauza unei defecţiuni la unitatea de propulsie, element confirmat ulterior şi de fostul campion mondial. "Cred că pilotam cu cinci cilindri (n.r - noul motor turbo de 1.6 litri este în şase cilindri). Aşa sunt cursele", preciza el la scurt timp după abandon.
Spectacolul de final, asigurat de Ricciardo şi Magnussen
Retragerea lui Hamilton i-a deschis oportunitatea lui Ricciardo să obţină o performanţă majoră în faţa propriilor suporteri la debutul său pentru Red Bull Racing. Australianul l-a depăşit de asemenea pe Hamilton la start, iar ulterior a reuşit să-şi păstreze poziţia a doua inclusiv după intrarea Safety Car-ului, chiar dacă nu a ţinut pasul cu Rosberg. Spre finalul cursei, pilotul echipei Red Bull a slăbit ritmul şi a fost ajuns din urmă de Kevin Magnussen, care nu a avut însă oportunitatea să iniţieze un atac decisiv. Chiar şi în acest context, ambii piloţi se află la cea mai bună performanţă a carierei: Ricciardo a terminat pe locul doi la debutul pentru Red Bull, iar Magnussen a debutat în Formula 1 cu un podium.Performanţa danezului a fost completată de coechipierul său de la McLaren, Jenson Button. Plecat doar de pe locul al 10-lea, britanicul a profitat de intrarea maşinii de siguranţă şi a ajuns pe locul şase, iar ulterior a mai câştigat două poziţii după ultima intrare la boxe şi a terminat pe locul patru, în faţa unui Fernando Alonso care nu a ieşit în evidenţă aproape deloc şi care a terminat pe acelaşi loc cinci pentru Ferrari de pe care a luat şi startul în cursă.
Bottas, revelaţia cursei
Valtteri Bottas şi-a demonstrat din plin calităţile la volanul unui monopost Williams competitiv. Finlandezul a fost doar al 10-lea în calificări din cauza prestaţiei modeste a monopostului pe ploaie, a plecat de pe 15 după înlocuirea cutiei de viteze şi a progresat până pe locul al şaselea pasna în turul 14.El a generat intrarea Safety Car-ului pe circuit după o pană suferită la pneul dreapta-spate, însă după revenirea pe traseu pe locul 16 a asigurat spectacolul în ultimele două treimi ale cursei şi a trecut succesiv de piloţii din faţa sa şi a terminat pe un impresionat loc şase.
Ultima sa victimă a fost Nico Hulkenberg (Force India), iar pe Kimi Raikkonen (locul 8) l-a depăşit după ce conaţionalul său a ieşit uşor în decor.
Coechipierul său Felipe Massa avea obiective mari înaintea cursei de debut, însă rezultatul modest din calificări avea să joace un rol important în evoluţia sa. Pilotul echipei Williams a ajuns doar până în primul viraj al primului tur, într-un moment în care a fost lovit puternic din spate de Kamui Kobayashi. Cei doi au fost nevoiţi să abandoneze, iar pilotul echipei Caterham şi-a admis eroarea într-un mesaj publicat câteva minute mai târziu pe reţeaua de socializare Twitter. "Îmi pare rău că am încurcat borcanele. Îmi pare rău pentru Felipe şi pentru toţi membrii echipei Caterham", a precizat el.
Vettel, abandon din motive tehnice
Sebastian Vettel a avut parte de o cursă de coşmar, iar tentativa să de a recupera teren după plasarea doar pe locul 12 al grilei de start a eşuat. Pilotul echipei Red Bull Racing s-a plâns de probleme la unitatea de propulsie Renault încă din turul de formare şi a abandonat în turul şapte după ce pierduse câteva poziţii în pluton. Cel mai probabil, cauza abandonului a fost o defecţiune la motor, însă germanul este impulsionat de locul doi obţinut de coechipierul său Ricciardo. "Cel mai important lucru este că monopostul este rapid. Evident, mai este mult de muncă în termeni de fiabilitate. Este dezamăgitor când ţi se întâmplă ţie, dar ce pot face acum?", se întreba germanul retoric la câteva minute după ce ieşise din cockpit.În schimb, sora mai mică Toro Rosso a terminat cursă în puncte cu ambii piloţi, Jean-Eric Vergne obţinând locul nouă în fata debutantului Daniil Kvyat, care punctează astfel la debutul sau în Marele Circ.
Şapte abandonuri în cursă
Sergio Perez (Force India) a terminat pe 11 în faţa celor de la Sauber reprezentaţi de Adrian Sutil şi Esteban Gutierrez, în timp ce Max Chilton şi Jules Bianchi au terminat de asemenea cursa pentru Marussia, însă ultimul nu a fost considerat clasat, fiind la şase tururi în spatele lui Rosberg.Pe lângă cele patru abandonuri menţionate mai sus, alţi trei piloţi nu au ajuns la finalul cursei. Unul dintre ei a fost Marcus Ericsson de la Caterham, în timp ce weekendul de coşmar al celor de la Lotus s-a încheiat cu un dublu-abandon din motive tehnice pentru Pastor Maldonado şi Romain Grosjean.
Cel mai bun timp în cursa a fost stabilit de Rosberg, care a fost cronometrat cu 1:32.478 în turul 19.
Sezonul 2014 al Formulei 1 continua în weekendul 28-30 martie cu Marele Premiu al Malaysiei de pe circuitul de la Sepang.
Australia - rezultate cursă:
1. Nico Rosberg Mercedes 1h32m58.710s 2. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +24.525s 3. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +26.777s 4. Jenson Button McLaren-Mercedes +30.027s 5. Fernando Alonso Ferrari +35.284s 6. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +47.639s 7. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +50.718s 8. Kimi Raikkonen Ferrari +57.675s 9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault +1m00.441s 10. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1m03.585s 11. Sergio Perez Force India-Mercedes +1m25.916s 12. Adrian Sutil Sauber-Ferrari +1 lap 13. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1 lap 14. Max Chilton Marussia-Ferrari +2 laps 15. Jules Bianchi Marussia-Ferrari +8 laps* * Not classified Retirements: Romain Grosjean Lotus-Renault 43 laps Pastor Maldonado Lotus-Renault 29 laps Marcus Ericsson Caterham-Renault 27 laps Sebastian Vettel Red Bull-Renault 3 laps Lewis Hamilton Mercedes 2 laps Kamui Kobayashi Caterham-Renault 0 laps Felipe Massa Williams-Mercedes 0 laps Drivers' championship: 1. Nico Rosberg 25 2. Daniel Ricciardo 18 3. Kevin Magnussen 15 4. Jenson Button 12 5. Fernando Alonso 10 6. Valtteri Bottas 8 7. Nico Hulkenberg 6 8. Kimi Raikkonen 4 9. Jean-Eric Vergne 2 10. Daniil Kvyat 1 Constructors' championship: 1. McLaren/Mercedes 27 2. Mercedes 25 3. Red Bull/Renault 18 4. Ferrari 14 5. Williams/Mercedes 8 6. Force India/Mercedes 6 7. Toro Rosso/Renault 3
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu