Fiabilitatea motoarelor ar putea da nastere la numeroase abandonuri în debutul
noului sezon competiţional al Formulei 1, însă astfel de defecţiuni
tehnice ar putea apărea şi în cazul sistemelor electronice. Sistemul standard ECU, dezvoltat integral de McLaren până în sezonul
precedent, a devenit mult mai complex prin prisma apariţiei unei turbine
pentru motor şi a două sisteme de recuperare a energiei.
Noul sistem a dat deja numeroase bătăi de cap pentru ingineri în cele
trei sesiuni de teste, iar echipele nu au avut suficient timp pentru a
înţelege modul în care funcţionează acesta. Din acest motiv, oficialii
companiei Magneti Marelli, unul dintre cei mai importanţi furnizori de
electronică din Marele Circ, consideră că toţi cei 22 de piloţi ar putea
abandona în cursa de debut din Australia.
"Anul trecut a existat o singură unitate realizată de
McLaren, dar acum sistemul ECU controlează doar o parte, iar provocarea
este să operezi motorul, turbina şi sistemele de recuperare a energiei
precum o orchestră. Va fi nevoie de încă două-trei luni pentru
identificarea soluţiilor potrivite. A fost o misiune cu adevărat
imposibilă pe parcursul celor 12 zile de teste din iarnă. La Melbourne,
se poate întâmpla ca niciun monopost să nu vadă linia de sosire, pentru
că fiecare echipă a experimentat probleme serioase în teste", a precizat Roberto Dalla, şeful diviziei de Formula 1 a celor de la Magneti Marelli.
Într-o astfel de situaţie, niciunul dintre piloţi nu ar câştiga puncte decât dacă ar parcurge cel puţin 90% din distanţa cursei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu