Prima sesiune de teste de pe circuitul spaniol de la Jerez care a avut loc la
sfârşitul lunii ianuarie a evidenţiat fiabilitatea motoarelor dezvoltate
de Mercedes, întrucât echipa germană a parcurs cei mai mulţi kilometri
şi a fost singura care a putut realiza o simulare de cursă.
▶ Analiză: Mercedes are cel mai fiabil motor pentru sezonul 2014
Cu toate acestea, presa italiană susţine că rivalii de la Ferrari
au cel puţin două avantaje din punct de vedere al unităţii de
propulsie, care au ieşit la iveală datorită sunetului scos de motorul
tubo V6 de 1.6 litri în momentele de frânare pentru abordarea virajelor:
▶ motorul beneficiază de un sistem unic care
opreşte curgerea combustibilului când pilotul nu apasă pedala de
acceleraţie, ceea ce duce la scăderea consumului de carburant şi la
îmbunătăţirea frânei de motor;
▶ sistemul de răcire al monopostului Ferrari
este cel mai eficient şi permite o aerisire corespunzătoare a motorului
şi, mai ales, a sistemului ERS.
Aceste două calităţi au fost mai greu de observat în cadrul unei
sesiuni de teste în care echipele s-au concentrat pe verificarea
generală a sistemelor, însă vor fi importante în timpul curselor. Un
pilot poate folosi cel mult 100 de kilograme de carburant pe cursă, după
ce în anii trecuţi consumul era de circa 300 de kilograme, în timp ce
sistemul de răcire are un rol semnificativ în acest an ca urmare a
bateriilor semnificativ mai mari ale sistemului ERS.
De altfel, Renault a înregistrat o serie de defecţiuni la sistemul ERS, iar Red Bull Racing este nevoită să schimbe poziţionarea motorului în şasiu ca urmare a supraîncălzirii unor componente.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu