marți, 18 februarie 2014

Avancronica testelor din Bahrain 2014 !

Prima sesiune de teste din această iarnă, care s-a desfăşurat la sfârşitul lunii ianuarie pe circuitul de la Jerez din Spania, a scos relevat câteva aspecte preliminare importante despre fiabilitatea şi performanţele monoposturilor celor 10 echipe participante. La aproape trei săptămâni distanta, echipele se reunesc din nou în Bahrain, acolo unde vor avea ocazia să continue pregătirile într-un mediu ambiant apropiat de cel pe care îl vor întâlni la cele mai multe curse de pe parcursul sezonului 2014.



Acesta este doar unul dintre motivele pentru care sesiunea de patru zile care va avea loc în perioada 19-22 februarie capătă o importanţă majoră, înaintea ultimei sesiuni programată pe acelaşi circuit Sakhir la sfârşitul saptamnii viitoare.

Red Bull Racing şi Renault, în centrul atenţiei


Fără îndoială, Red Bull Racing este echipa care va atrage cel mai mult atenţia în testele din Bahrain. Cvadrupla campioană mondială a parcurs numai 21 de tururi în sesiunea precedentă la Jerez, niciunul dintre acestea nefiind însă în ritm susţinut. Explicaţiile oficiale au venit abia la începutul săptămânii prin vocea directorului tehnic Adrian Newey şi confirmă practic informaţiile vehiculate anterior cu privire la supraîncălzirea unor componente din cauza faptului că motorul Renault are nevoie de o răcire foarte performantă.
"Partea caroseriei din jurul evacuării lua foc. Se poate spune că a fost vorba despre un design agresiv, dar am simţit că trebuie să ne asumăm anumite riscuri pentru a avea un pachet bun care ar micşora pierderea aerodinamică generată de cerinţele foarte mari pentru răcire. Se pare că motorul Renault are nevoie de un sistem de răcire foarte mare", sunt cuvintele prin care Newey a încercat să arunce vina mai mult pe Renault decât pe propriile decizii de design.
Pe lângă defecţiunile generate de design, Red Bull Racing are nevoie şi de un motor Renault lipsit de probleme de fiabilitate, lucru care nu s-a întâmplat la Jerez.
Constructorul francez a admis că a întâmpinat defecţiuni de natură hardware şi software şi a admis că ar putea fi nevoită să solicite modificarea unităţii de propulsie în scopuri de fiabilitate inclusiv după omologarea din 28 februarie. Totuşi, Renault insistă că a remediat defecţiunile şi că sesiunea din Bahrain va decurge fără întreruperi similare cu cele de la Jerez.
"Am avut probleme hardware şi, în consecinţă, probleme software. Prima a fost legată de stocarea energiei, iar al doilea capitol este cel software. În primul test, am avut probleme de pilotaj pe circuit din cauza unor defecţiuni de calibrare, dar ne-am îmbunătăţit nivelul şi suntem încrezători că problema din primul test a fost rezolvată."
"Dacă avem probleme de fiabilitate, este mai dificil să faci schimbări după ce ai omologat motorul. Dar există în continuare o regulă corectă şi echitabilă care îţi permite să schimbi orice componentă dacă ai probleme de fiabilitate", spune Remi Taffin, directorul de operaţiuni al Renault.

Lotus, la primul test real cu noul monopost

Lotus a fost singura echipă care nu a participat la prima sesiune de teste de la Jerez. Justificată prin dorinţa de a continua dezvoltarea în tunelul de vânt, decizia a avut de fapt la bază raţiuni financiare, însă britanicii vor fi prezenţi pe circuitul din Bahrain.
Noul monopost a fost deja evaluat într-o sesiune de filmare în scopuri comerciale, însă aceasta este prima oportunitate reală de a-l vedea la lucru într-un cadru adecvat. În plus, Lotus a adoptat un design unic pentru nasul monopostului, care include două "coarne" asimetrice, element care a pus deja pe gânduri inginerii echipelor rivale.

Mercedes şi Ferrari trec la nivelul următor

Dacă Red Bull şi Lotus speră într-o sesiune lipsită de defecţiuni tehnice, rivalii de la Mercedes şi Ferrari intenţionează deja să treacă la nivelul următor. Mercedes a avut parte de cel mai bun program la Jerez şi a fost singura echipă capabilă să efectueze simulări de cursă pe parcursul sesiunii, astfel că este de aşteptat ca în Bahrain să pună şi mai mult accent pe acest aspect, dar şi să forţeze la maxim în cadrul unor simulări de calificări.
La rândul lor, cei de la Ferrari s-au bucurat de o sesiune lipsită de probleme la Jerez şi, chiar dacă au părut să rămână în umbra celor de la Mercedes, s-au evidenţiat prin nu mai puţin de trei noutăţi tehnice: motorul nu are carcasă de protecţie, sistemul de răcire este format din tuburi din micro-fibre de titan cu un diametru intern de numai 0.2 milimetri, în locul tradiţionalelor prize de aer, iar motorul are un sistem inovator care "colaborează" cu injecţia directă pentru a menţine o temperatură scăzută a motorului şi pentru a reduce consumul de carburant.

Lista piloţilor care testează în Bahrain

Lista piloţilor care vor testa în Bahrain nu include nicio surpriză majoră. Toate echipele vor miza, conform aşteptărilor, pe piloţii titulari pentru sezonul 2014, singura excepţie fiind Caterham, care în prima zi îi va oferi o nouă oportunitate lui Robin Frijns să se acomodeze la noul monopost.
Echipa 19 februarie 20 februarie 21 februarie 22 februarie
Red Bull Racing Vettel Vettel Ricciardo Ricciardo
Mercedes Hamilton Rosberg Hamilton Rosberg
Ferrari Alonso Alonso Raikkonen Raikkonen
Lotus Grosjean Grosjean Maldonado Maldonado
McLaren Magnussen Magnussen Button Button
Force India Hulkenberg Hulkenberg Perez Perez
Sauber Sutil Gutierrez Gutierrez Sutil
Toro Rosso Kvyat Vergne Kvyat Vergne
Williams



Marussia Bianchi Chilton Chilton Bianchi
Caterham Frinjs Kobayashi Ericsson Kobayashi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu