Pilotul echipei Red Bull Racing a avut un ritm de cursă impresionant, care a amintit de dominaţia autoritară din Singapore, fiind capabil să intre la boxe fără să piardă prima poziţie. Practic, germanul a avut de îndeplinit o simplă formalitate şi a obţinut astfel a şaptea victorie consecutivă, ocazie cu care a egalat performanţa lui Michael Schumacher din 2004. Webber a fost depăşit la start nu numai de Vettel, ci şi de Nico Rosberg, însă australianul a reuşit să urce pe locul doi după prima serie de intrări la boxe. Astfel, Red Bull a obţinut o nouă clasare pe primele două locuri, în timp ce Rosberg a urcat pe ultima treaptă a podiumului. Romain Grosjean a avut parte de o nouă cursă foarte bună la volanul monopostului Lotus. Plecat de pe poziţia a şasea a grilei de start, francezul i-a depăşit pe Lewis Hamilton şi Nico Hulkenberg la scurt timp după stingerea luminilor roşii, iar ulterior a fost capabil să menţină un ritm bun pentru a-şi consolida poziţia şi a ocupat la final locul patru, la câteva secunde de podiumul lui Rosberg.
ALONSO, LOCUL CINCI DUPĂ O DEPĂŞIRE CONTROVERSATĂ
Felipe Massa şi Fernando Alonso au oferit unul dintre cele mai dinamice dueluri de pe parcursul cursei din Abu Dhabi. Brazilianul şi-a păstrat locul şapte la start, însă în spatele său s-a poziţionat imediat coechipierul său, care a câştigat două poziţii. Cei doi au ajuns în ipostaza de a lupta pentru poziţie până spre finalul cursei, iar a doua serie de opriri la boxe a fost decisivă. Massa a intrat primul şi a pierdut aproximativ o secundă din cauza unei mici erori la montarea pneului stânga-faţă, iar Alonso a schimbat pneurile câteva tururi mai târziu.Spaniolul a revenit pe traseu în faţa lui Massa, dar imediat în spatele unui Jean-Eric Vergne care nu efectuase a doua oprire. Aflat la limită, Alonso a forţat depăşirea pilotului Toro Rosso pe o bandă de asfalt aflată în exteriorul circuitului, iar comisarii vor investiga incidentul după cursă. În cazul în care comisarii vor considera că spaniolul a obţinut un avantaj prin depăşirea limitelor circuitului, spaniolul va fi penalizat cu 20 de secunde în clasamentul cursei, urmând să coboare pe locul nouă.
Update: Comisarii de cursă au decis să nu-l penalizeze în niciun fel pe Alonso pentru depăşirea asupra lui Vergne. Aceştia au considerat că Alonso nu a avut de ales când a ieşit pe bucata de asfalt de pe marginea circuitului, întrucât nu a avut spaţiu şi era mult mai rapid decât pilotul Toro Rosso. În plus, comisarii au considerat că Alonso nu a avut nimic de câştigat de pe urma acestei manevre.
DI RESTA, SINGURUL CU O OPRIRE LA BOXE
În spatele lui Alonso s-a poziţionat Paul di Resta, care a câştigat cinci poziţii faţă de locul 11 de pe grila datorită unei strategii cu o singură oprire la boxe. Pilotul echipei Force India a fost singurul cu o astfel de strategie, reuşind astfel să termine în faţa lui Hamilton.Britanicul a avut o cursă mai puţin satisfăcătoare decât a coechipierului său, fiind nevoit să recupereze câteva poziţii în pluton după ce la start fusese depăşit de Grosjean. Massa şi-a trecut în cont locul opt, în timp ce McLaren Mercedes a obţinut doar două puncte prin Sergio Perez, iar Adrian Sutil a adus un punct suplimentar pentru Force India.
Williams a ratat din nou prezenţa în puncte, în timp ce Button a ocupat doar locul 12 la volanul celui de-al doilea monopost McLaren.
ABANDONUL LUI RAIKKONEN, ÎNVĂLUIT ÎN CEAŢĂ
Singurul pilot care a abandonat a fost Kimi Raikkonen, care a plecat de pe ultima poziţie a grilei în urma excluderii din calificări şi a oprit monopostul pe marginea circuitului în urma unui contact cu un Caterham chiar în primul viraj. Reluările TV au arătat că finlandezul şi-a avariat suspensia dreapta-faţă după ce s-a lovit de partea din spate a unui monopost Caterham, însă imediat au apărut speculaţii potrivit cărora finlandezul s-a retras în mod deliberat din cursă din cauza tensiunilor cu oficialii Lotus generate de neplata salariului.De altfel, fostul campion mondial a părăsit circuitul la numai câteva zeci de minute după abandon, însă presa a anunţat că acesta a ajuns la un acord cu Lotus privind plata salariului pe sezonul în curs.
Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Alonso, care a fost cronometrat cu 1:43.434 în turul 55.
ABU DHABI - REZULTATE CURSA
1. Vettel Red Bull-Renault 2. Webber Red Bull-Renault 3. Rosberg Mercedes 4. Grosjean Lotus-Renault 5. Alonso Ferrari 6. Di Resta Force India-Mercedes 7. Hamilton Mercedes 8. Massa Ferrari 9. Perez McLaren-Mercedes 10. Sutil Force India-Mercedes 11. Maldonado Williams-Renault 12. Button McLaren-Mercedes 13. Gutierrez Sauber-Ferrari 14. Hulkenberg Sauber-Ferrari 15. Bottas Williams-Renault 16. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 17. Vergne Toro Rosso-Ferrari 18. van der Garde Caterham-Renault 19. Pic Caterham-Renault 20. Bianchi Marussia-Cosworth 21. Chilton Marussia-Cosworth Fastest lap: Alonso 1m43.434s. Not classified/retirements: Raikkonen Lotus-Renault World Championship standings, round 17: Drivers: Constructors: 1. Vettel 347 1. Red Bull-Renault 513 2. Alonso 217 2. Mercedes 334 3. Raikkonen 183 3. Ferrari 323 4. Webber 166 4. Lotus-Renault 297 5. Hamilton 165 5. McLaren-Mercedes 95 6. Rosberg 159 6. Force India-Mercedes 77 7. Grosjean 114 7. Sauber-Ferrari 55 8. Massa 106 8. Toro Rosso-Ferrari 32 9. Button 60 9. Williams-Renault 1 10. Hulkenberg 49 11. Di Resta 48 12. Perez 35 13. Sutil 29 14. Ricciardo 19 15. Vergne 13 16. Gutierrez 6 17. Maldonado 1
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu