duminică, 6 octombrie 2013

Vettel a castigat Marele Premiu al Coreei de Sud !

   
Marele Premiu al Coreei de Sud a oferit una dintre cele mai spectaculoase curse din ultima perioadă prin prisma numeroaselor incidente şi a duelurilor spectaculoase din spatele podiumului, chiar dacă Sebastian Vettel a dominat etapa fără emoţii şi a obţinut a patra victorie consecutivă.
Vettel


Pilotul echipei Red Bull Racing a avut parte de un start excelent şi şi-a păstrat un avans decent în fruntea clasamentului după prima intrare la boxe, dar şi după cele două intrări pe circuit ale Safety Car-ului.
În spatele său, Romain Grosjean l-a depăşit la start în virajul trei pe Lewis Hamilton, element crucial care în mod normal i-ar fi adus locul doi pe podiumul de premiere.
Planurile francezului au fost însă dejucate de coechipierul său Kimi Raikkonen, care a realizat o nouă cursă de revenire după ce a luat startul doar de pe locul nouă. Finlandezul a urcat pe locul şapte în primele tururi şi a fost marele câştigător al celei de-a două intrări a Safety Car-ului pe circuit, când a progresat până pe locul trei. La reluarea cursei, Raikkonen l-a depăşit pe Grosjean printr-o manieră agresivă şi şi-a adjudecat locul doi în detrimentul coechipierului său.

HULKENBERG, CEA MAI BUNĂ CURSĂ A CARIEREI   

Revelaţia cursei a fost însă Nico Hulkenberg, care şi-a egalat cel mai bun rezultat din cariera la volanul monopostului Sauber. Plecat de pe locul şapte al grilei, germanul a jucat cartea decisivă la start, când i-a depăşit pe Felipe Massa şi Fernando Alonso, iar apoi a rezistat în ultimele 15 tururi ale cursei în faţa atacurilor succesive ale lui Hamilton.

Depăşit la start de Grosjean, Hamilton ocupa locul trei după prima serie de opriri la boxe, însă a avut reale dificultăţi cu pneurile de compoziţie medium şi a pierdut avansul de peste 12 secunde pe care îl avea în faţa coechipierului Nico Rosberg.
Germanul l-a depăşit cu uşurinţă cu sistemul DRS, însă chiar în acel moment nasul monopostul a avut o fisură care a determinat aripa faţă să atingă asfaltul şi să provoace scântei puternice. Nevoit să intre la boxe, acolo unde a pierdut aproape 23 de secunde, Rosberg a revenit pe locul 12, însă a profitat de intrările Safety Car-ului şi a terminat cursa pe locul şapte.    
El s-a poziţionat astfel în spatele unui Fernando Alonso care nu a mai reuşit să repete performanţele din cursele precedente. Spaniolul a fost depăşit la start de Hulkenberg, a pierdut o poziţie şi în faţa lui Raikkonen, recuperată ulterior după prima intrare la boxe, pentru că apoi să fie depăşit şi de Mark Webber.

În finalul cursei, Alonso şi Hamilton au făcut de două ori rocada pentru locul cinci într-un singur tur, însă pilotul echipei Mercedes şi-a păstrat în cele din urmă poziţia. Eliminaţi cu ambele monoposturi în a doua parte a calificărilor, cei de la McLaren au terminat în puncte prin Jenson Button (locul 8) şi Sergio Perez (locul 10), între cei doi intercalându-se Felipe Massa.
Brazilianul a pierdut spatele monopostului Ferrari la start în virajul trei şi l-a lovit uşor pe Alonso, însă spaniolul a putut continua cursa fără probleme după ce a ieşit larg în exteriorul pistei.

SAFETY CAR-UL, TRIMIS PE PISTĂ DE DOUĂ ORI   

Marele Premiu al Coreei de Sud a fost neutralizat de două ori de maşina de siguranţă. Prima intervenţie a avut drept cauză exfolierea pneului dreapta-faţă a monopostului lui Perez, care a aruncat numeroase bucăţi de cauciuc pe circuit.

Spre deosebire de faimoasele incidente de la Silverstone, restul cauciucului lui Perez a rămas pe monopost, lucru care i-a permis pilotului McLaren să ajungă lent la boxe, să revină pe circuit şi, în cele din urmă, să termine cursa pe locul 10.
A doua oară, Safety Car-ul a intervenit după ce Adrian Sutil a pierdut spatele monopostului Force India în virajul trei şi l-a lovit în lateral pe Webber. Australianul se pregătea să revină pe circuit în momentul în care monopostul Red Bull Racing a luat foc în urma impactului, aruncând un fum gros pe circuit. 
Pe lângă Webber, nici Paul di Resta nu a terminat cursa, scoţianul parcând monopostul Force India pe marginea circuitului în turul 29 în urma unei defecţiuni tehnice. Cel mai bun timp în cursă a fost realizat de Vettel, care a fost cronometrat cu 1:41.380 în turul 53.
În urma victoriei din Coreea de Sud, germanul a acumulat 272 de puncte şi are un avans de 77 de puncte în faţa lui Alonso, cu maxim 125 de puncte disponibile în ultimele cinci curse ale sezonului. În schimb, Mercedes s-a aproapiat la un singur punct de locul doi ocupat de Ferrari în clasamentul constructorilor.

COREEA DE SUD - REZULTATE CURSA:

 1.  Vettel         Red Bull-Renault           1h43:13.701
 2.  Raikkonen      Lotus-Renault              +     4.200
 3.  Grosjean       Lotus-Renault              +     4.900
 4.  Hulkenberg     Sauber-Ferrari             +    24.100
 5.  Hamilton       Mercedes                   +    25.200
 6.  Alonso         Ferrari                    +    26.100
 7.  Rosberg        Mercedes                   +    26.600
 8.  Button         McLaren-Mercedes           +    32.200
 9.  Massa          Ferrari                    +    34.300
10.  Perez          McLaren-Mercedes           +    35.100
11.  Gutierrez      Sauber-Ferrari             +    35.900
12.  Bottas         Williams-Renault           +    47.000
13.  Maldonado      Williams-Renault           +    50.000
14.  Pic            Caterham-Renault           +  1:03.500
15.  van der Garde  Caterham-Renault           +  1:04.500
16.  Bianchi        Marussia-Cosworth          +  1:07.900
17.  Chilton        Marussia-Cosworth          +  1:12.900
18.  Vergne         Toro Rosso-Ferrari         +    2 laps
19.  Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari         +    3 laps
20.  Sutil          Force India-Mercedes       +    5 laps

Fastest lap: Vettel, 1:41.380

Not classified/retirements: Driver Team On lap
Webber         Red Bull-Renault             41
Di Resta       Force India-Mercedes         29


World Championship standings, round 15: Drivers: Constructors: 
 1.  Vettel        272        1.  Red Bull-Renault          402
 2.  Alonso        195        2.  Ferrari                   284
 3.  Raikkonen     167        3.  Mercedes                  283
 4.  Hamilton      161        4.  Lotus-Renault             239
 5.  Webber        130        5.  McLaren-Mercedes           81
 6.  Rosberg       122        6.  Force India-Mercedes       62
 7.  Massa          89        7.  Sauber-Ferrari             31
 8.  Grosjean       72        8.  Toro Rosso-Ferrari         31
 9.  Button         58        9.  Williams-Renault            1
10.  Hulkenberg     31       
11.  Di Resta       36       
12.  Sutil          26       
13.  Perez          23       
14.  Ricciardo      18       
15.  Vergne         13       
16.  Maldonado       1       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu