luni, 21 octombrie 2013

Tehnica F 1 : controlul electronic al franelor in 2014 !

Roma, 21 octombrie 2013 - În 2014 Formula1 va suferi o modificare de regulament care reprezintă o revoluție tehnologică adevărată, așa cum de altfel se cunoaste deja ca se va trece de la motoarele aspirate natural la acele "turbo-hibride" .
 Va fi revizuit întregul sistem de evacuare al trenului spate și vor exista unele schimbări de norme la nivel aerodinamic care vor afecta întreaga mașină.
 Dintre toate aceste schimbări, o atentie sporita a fost acordata la unui segment care va ajuta nu doar pilotii din campionatul mondial. Acesta este introducerea sistemului de control al frânei spate. (Sistem de comandă a frânei din spate). Nu este un ABS in adevaratul sens al cuvantului, el fiind interzis în Formula1 deja de mulți ani, ci un element care va ajuta pilotii in modularea sistemului de frânare în momentele în care KERS sau mai bine  zis(MGU-K) intră in functiune . Amintiți-vă că în 2014 sistemul MGU-K va impune o crestere de putere a actualului KERS la o putere de  peste 120 kW. Daca un KERS de 60 kW care produce 2 MJ per rotație a incomodat deja pilotii in momentul franarii, inchipuiti-va un MGU-K, cu o putere de până la 120kW  4MJ ce efecte ar putea avea asupra modului de pilota, cu dezechilibre uriașe între sesiunile de franare pentru a reincarca MGU-K
  FIA a impus evident un sistem de siguranta , iar acest sistem este în continuare conectat la un cilindru hidraulic care generează presiune chiar și în cazurile în care sistemul electronic nu funcționează, în așa fel încât să se garanteze frânarea și presiunea de frânare.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu