duminică, 7 iulie 2013

Vettel a câştigat Marele Premiu al Germaniei !

Marele Premiu al Germaniei a oferit unul dintre cele mai palpitante finaluri de cursă din acest sezon, cu o luptă în trei pentru victorie între Sebastian Vettel şi cei doi piloţi ai echipei Lotus.
Triplul campion mondial a avut parte de un start excelent în care l-a depăşit pe Lewis Hamilton, cel care plecase din pole position. Deşi iniţial părea că se îndreaptă spre o cursă uşoară, germanul a trebuit să facă faţa atacurilor succesive ale lui Romain Grosjean şi, pe final, Kimi Raikkonen.
Vettel


Grosjean şi-a păstrat poziţia a cincea la start şi a fost marele câştigător al primei intrări la boxe, revenind pe circuit chiar în spatele lui Vettel după ce Hamilton şi Raikkonen au rămas blocaţi în spatele lui Nico Rosberg, aflat pe o strategie diferită. Francezul dădea semne că va iniţia un atac, însă lupta a fost amânată de intrarea Safety Car-ului pe circuit din turul 24 în urma abandonului suferit de Jules Bianchi (Marussia).
Situaţia părea în continuare să-l avantajeze pe Grosjean, însă francezul nu a fost capabil să ameninţe poziţia de lider a lui Vettel şi, după o nouă serie de intrări la boxe, a fost nevoit să-i cedeze cu uşurinţă poziţia coechipierului Raikkonen, aflat într-un ultim stint pe pneuri soft.
Chiar dacă acestea sunt mai rapide cu până la o secundă decât cauciucurile medium, Vettel a reuşit să-l ţină la puţin peste o secundă în spate pe Raikkonen şi să treacă primul linia de sosire. Germanul a obţinut astfel prima victorie din carieră pe un circuit din ţara sa natală şi prima victorie într-o zi a lunii iulie, în timp ce Raikkonen şi Grosjean au completat podiumul.

STRATEGIE BUNĂ PENTRU ALONSO

Radio-ul meu a funcţionat doar pe o parte a circuitului şi astăzi erau multe de discutat. Nu a fost ideal. Ne-am descurcat, dar nu am avut viteză. Rezultatul nu este ideal, dar începem să revenim.
Kimi Raikkonen
Pilot Lotus
Strategia lui Fernando Alonso de a sacrifica sesiunea de calificări pentru a începe cursa cu pneuri medium ar fi putut să-l propulseze pe pilotul Scuderiei Ferrari până pe podium. Plecat de pe locul opt, spaniolul a câştigat o poziţie după abandonul coechipierului Felipe Massa din turul patru din motive tehnice şi alta când Mark Webber a avut probleme la primul pitstop. Cu avantajul unui monopost rapid în a doua parte a cursei, Alonso a ajuns pe locul patru şi părea să aspire la o clasare pe podium, însă nu a încercat în niciun moment să-l atace pe final pe Grosjean, chiar dacă diferenţa dintre cei doi a fost mai mică de o secundă.

EVOLUŢIE MODESTĂ PENTRU HAMILTON

Trădat de al doilea set de pneuri medium, despre care s-a plâns de mai multe ori că nu-i oferă aderenţă, Hamilton a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul cinci într-o cursă în care a pierdut două poziţii la start şi a rămas blocat în spatele lui Rosberg după primul pitstop, fiind depăşit ulterior şi de Raikkonen.
Britanicul a salvat această poziţie după ce l-a depăşit pe finalul cursei pe un Jenson Button aflat la una dintre cele mai bune prestaţii din acest sezon, parţial şi datorită unei strategii diferite ca urmare a startului pe pneuri medium. 

CURSA DE RECUPERARE PENTRU WEBBER

Am crezut că am o şansă bună la victorie, dar Vettel a pilotat foarte bine. Echipa a decis să ne pună pe pneuri diferite şi până la urmă a funcţionat. Este bine să fiu din nou pe podium.
Romain Grosjean
Pilot Lotus
Webber a ajuns pe locul doi la start după ce a trecut de Hamilton, însă totul s-a năruit la prima intrare la boxe, când mecanicii nu au fixat corect pneul dreapta-spate. Acesta s-a desprins de monopost chiar în pitlane şi l-a lovit în plin pe un cameraman, care a fost doborât de forţa impactului şi a fost transportat la spitalul din localitate în stare conştientă. Mecanicii Red Bull i-au înlocuit pneul, iar Webber a revenit pe ultima poziţie, de unde a început o cursă spectaculoasă de recuperare în stilul său caracteristic. Ajutat şi de intrarea Safety Car-ului pe circuit, Webber şi-a depăşit cu uşurinţă adversarii şi a terminat cursa pe locul şapte, în faţa lui Sergio Perez (McLaren) şi a unui Nico Rosberg care nu a salvat decât două puncte după greşeala de strategie a echipei din calificări.
Ultimul punct pus în joc i-a revenit lui Nico Hulkenberg de la Sauber.
Daniel Ricciardo nu a reuşit să profite de locul şapte din calificări şi a încheiat doar pe locul 12, în timp ce agonia Williams continua după a noua cursă consecutivă fără puncte în acest sezon pentru Pastor Maldonado şi Valtteri Bottas, care au ocupat la final locurile 15 şi 16.
Pe lângă Massa şi Bianchi, un alt abandon a fost trecut în dreptul lui Jean-Eric Vergne. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Alonso, care a fost cronometrat cu 1:33.468 în turul 51.

GERMANIA - REZULTATE CURSA:

 1.  Vettel         Red Bull-Renault           
 2.  Raikkonen      Lotus-Renault                        
 3.  Grosjean       Lotus-Renault                        
 4.  Alonso         Ferrari                              
 5.  Hamilton       Mercedes                            
 6.  Button         McLaren-Mercedes                     
 7.  Webber         Red Bull-Renault                     
 8.  Perez          McLaren-Mercedes                     
 9.  Rosberg        Mercedes                             
10.  Hulkenberg     Sauber-Ferrari                       
11.  Di Resta       Force India-Mercedes                 
12.  Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari                   
13.  Sutil          Force India-Mercedes                 
14.  Gutierrez      Sauber-Ferrari                       
15.  Maldonado      Williams-Renault                     
16.  Bottas         Williams-Renault                     
17.  Pic            Caterham-Renault                    
18.  van der Garde  Caterham-Renault                     
19.  Chilton        Marussia-Cosworth                    
DNF. Vergne         Toro Rosso-Ferrari                   
DNF. Bianchi        Marussia-Cosworth                    
DNF. Massa          Ferrari                              


World Championship standings, round 9: Drivers: Constructors: 
 1.  Vettel        157        1.  Red Bull-Renault          250
 2.  Alonso        123        2.  Mercedes                  181
 3.  Raikkonen     118        3.  Ferrari                   180
 4.  Hamilton       97        4.  Lotus-Renault             159
 5.  Webber         93        5.  Force India-Mercedes       59
 6.  Rosberg        84        6.  McLaren-Mercedes           49
 7.  Massa          57        7.  Toro Rosso-Ferrari         24
 8.  Grosjean       41        8.  Sauber-Ferrari              7
 9.  Di Resta       36       
10.  Button         33       
11.  Sutil          23       
12.  Perez          16       
13.  Vergne         13       
14.  Ricciardo      11       
15.  Hulkenberg      7       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu