Victima emblematică a startului a fost Fernando Alonso, care şi-a avariat aripa faţă după ce l-a lovit din spate pe Vettel şi a abandonat imediat după începerea turului doi după ce a refuzat să intre la boxe pentru a schimba componenta.
Retragerea prematură a pilotului Scuderiei Ferrari a transformat cursa într-o luptă acerbă pentru victorie intre Vettel şi Webber. În ciuda startului perfect al lui Vettel, australianul a devenit lider după prima intrare la boxe şi şi-a păstrat prima poziţie până cu 10 tururi înainte de final, când germanul l-a depăşit la capătul unui duel memorabil.
Totuşi, cursa va rămâne în istorie şi pentru solicitarea expresă a lui Vettel ca Webber să se dea la o parte din faţa sa în turul 27, solicitare igonorată de echipă.
Hamilton a profitat de abandonul lui Alonso şi a urcat pe locul trei în startul cursei, iar pentru o bună perioadă de timp a fost aproape de lider şi a ocupat locul doi înainte să fie depăşit de Vettel. În finalul cursei britanicul a apărut ultima poziţie a podiumului în faţa coechipierului Nico Rosberg, care a cerut la rândul său să fie lăsat să treacă în faţa acestuia.
Hamilton a produs şi cel mai amuzant eveniment al cursei, întrucât la primul pitstop a intrat din greşeală la boxa fostei sale echipe McLaren înainte de a schimba cauciucurile în fata garajului Mercedes.
Plecat de pe locul doi al grilei Felipe Massa a ratat startul şi a coborât până pe locul şase, iar ulterior a făcut o cursă constantă fără să intre în multe dueluri şi a terminat pe locul cinci, după ce a adoptat o strategie cu patru opriri la boxe, la fel ca şi cei patru piloţi din faţa sa.
Romain Grosjean şi Kimi Raikkonen s-au remarcat din nou printr-o strategie mai bună cu numai trei opriri la boxe, iar acest lucru a contribuit la clasarea pe locurile şase şi şapte. Ambii piloţi au fost implicaţi în numeroase dueluri pe circuit, dar au profitat în special de numeroase probleme suferite de Jenson Button, care a pierdut orice şansă la puncte după ce mecanicii nu i-au fixat bine pneul dreapta-faţă.
Dupa victoria din Australia, Kimi a terminat doar pe sapte la Sepang
În plus, Lotus a fost avantajată şi de dublul abandon suferit de Force India după Adrian Sutil şi Paul di Resta au avut câteva defecţiuni bizare la intrările la boxe. Ultimele puncte puse în joc au fost câştigat de Nico Hulkenberg (Sauber), care a terminat pe opt după un duel spectaculos cu Raikkonen, Sergio Perez, care a adus două puncte pentru McLaren şi a stabilit cel mai bun timp pe tur, şi Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso.
Marele Premiu al Malaysiei a consemnat în total doar patru abandonuri (Alonso, Sutil, di Resta şi Pastor Maldonado de la Williams, care a ieşit în decor). Button şi Daniel Ricciardo (Toro Rosso) au abandonat de asemenea, dar au fost consideraţi clasaţi pe locurile 17 şi 18 pentru că au parcurs peste 90% din distanţa cursei.
MALAYSIA - REZULTATE CURSA:
1. Vettel Red Bull-Renault
2. Webber Red Bull-Renault + 4.298
3. Hamilton Mercedes + 12.1
4. Rosberg Mercedes + 12.640
5. Massa Ferrari + 25.6
6. Grosjean Lotus-Renault + 35.5
7. Raikkonen Lotus-Renault + 48.4
8. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 53.0
9. Perez McLaren-Mercedes + 72.3
10. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 87.1
11. Bottas Williams-Renault + 88.6
12. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 lap
13. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 lap
14. Pic Caterham-Renault + 1 lap
15. van der Garde Caterham-Renault + 1 lap
16. Chilton Marussia-Cosworth + 2 laps
17. Button McLaren-Mercedes +
18. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari +
19. Maldonado Williams-Renault +
20. Sutil Force India-Mercedes +
21. Di Resta Force India-Mercedes +
22. Alonso Ferrari +
Fastest lap: Perez, 1m39.199
Not classified/retirements: Driver Team On lapWorld Championship standings, round 2: Drivers: Constructors:
1. Vettel 40 1. Red Bull-Renault 66
2. Raikkonen 31 2. Lotus-Renault 40
3. Webber 26 3. Ferrari 40
4. Hamilton 25 4. Mercedes 37
5. Massa 22 5. Force India-Mercedes 10
6. Alonso 18 6. McLaren-Mercedes 4
7. Rosberg 12 7. Sauber-Ferrari 4
8. Grosjean 9 8. Toro Rosso-Ferrari 1
9. Sutil 6
10. Di Resta 4
11. Hulkenberg 4
12. Button 2
13. Perez 2
14. Vergne 1
Sursa www.automarket.ro
man am si eu un blog de f1,ce zici te bagi sa facem 1 in 2 sa facem ceva mai mare,mai bun,dami add:galea_mario_scm2000
RăspundețiȘtergere