Plecat de pe poziţia a treia a grilei, pilotul echipei Red Bull Racing l-a depăşit pe Pastor Maldonado la start şi ulterior a profitat de abandonul suferit de liderul Lewis Hamilton pentru a trece fără emoţii linia de sosire din postura de învingător.
Jenson Button a urcat pe a doua treaptă a podiumului după o cursă copiată la indigo după Vettel, întrucât l-a depăşit pe Maldonado la start şi ulterior a profitat de abandonul coechipierului său. Singurul moment delicat s-a petrecut în turul 38 în momentul în care Safety Car-ul era prezent pe circuit după un accident suferit de Narain Karthikeyan, când Button a evitat în ultima clipă un acroşaj cu Vettel.
Coborât pe locul patru după start, Maldonado a efectuat o intrare suplimentare la boxe în momentul intrării Safety Car-ului pe circuit şi căzuse pe locul 10, însă nu a mai ajuns la linia de sosire întrucât s-a retras la boxe din cauza unei defecţiuni la sistemul hidraulic.
HAMILTON, TRĂDAT DE CUTIA DE VITEZE
Lewis Hamilton a făcut o cursă perfectă până în turul 23, reuşind să-şi construiască un avans confortabil în faţa lui Vettel şi să rămână lider după prima intrare la boxe. Totuşi, pilotul echipei McLaren a fost nevoit să tragă monopostul pe dreapta în urma unei defecţiuni la cutia de viteze, iar inginerul său de cursă a dezvăluit prin radio că problema tehnică fusese observată de echipă încă de sâmbătă.Cel mai probabil, McLaren a refuzat să înlocuiască componenta pentru a evita o penalizare de cinci poziţii pe grila de start, însă abandonul are repercursiuni majore în lupta pentru titlu, întrucât diferenţa faţă de liderul Alonso a crescut de la 37 la 52 de puncte.
Abandonul suferit de Hamilton şi strategia eronată a lui Maldonado i-au permis lui Alonso să termine pe ultima treaptă a podiumului, în ciuda faptului că a plecat de pe locul cinci al grilei şi nu a efectuat nicio depăşire. Pilotul Scuderiei Ferrari rămâne astfel lider detaşat în clasamentul general după o cursă în care nu a avut la dispoziţie un monopost competitiv. La fel de mult a profitat şi Paul di Resta, care a obţinut cea mai bună clasare din carieră în Formula 1 după ce a terminat pe locul patru.
GREŞEALĂ DE ÎNCEPĂTOR PENTRU SCHUMACHER
Strategia lui Nico Rosberg de a începe cursa cu pneuri soft a dat roade, întrucât germanul a terminat pe locul cinci. Nu la fel de norocos a fost însă coechipierul său Michael Schumacher, care a abandonat în turul 39 după ce a frânat prea târziu într-un viraj şi l-a lovit violent din spate pe Jean-Eric Vergne, aflat în acel moment într-un duel cu Sergio Perez. Septuplul campion mondial va fi investigat după cursă de comisari, mai ales că a generat şi abandonul pilotului Toro Rosso.Dupa rezultatele modeste din calificări, Lotus a obţinut locurile şase şi şapte prin Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean. Grosjean a fost însă mai bine clasat decât coechipierul său până spre finalul cursei, când Lotus a apelat la ordine de echipa pentru a-i permite lui Raikkonen să câştige mai multe puncte şi să rămână astfel în cursa pentru titlul mondial.
La rândul său, Felipe Massa a avut parte de o cursă de recuperare spectaculoasă. Plecat doar de pe locul 13, brazilianul a coborât pe ultima poziţie după ce a fost nevoit să oprească în primul tur cu o pană, însă numeroasele abandonuri şi depăşirile efectuate în a doua parte a cursei i-au permis să termine cursa pe locul opt, în faţa lui Daniel Ricciardo de la Toro Rosso.
Ultimul punct pus în joc a fost câştigat de Mark Webber, care a pierdut trei poziţii fata de start, a efectuat trei opriri la boxe în loc de două ca majoritatea rivalilor şi va fi de asemenea investigat de comisari după cursă pentru un incident cu Kamui Kobayashi.
Sauber nu a reuşit să puncteze, în timp ce Timo Glock a obţinut cel mai bun rezultat din istoria echipei Marussia după ce a terminat cursa pe locul 12, chiar între Sergio Perez (locul 11) şi Kobayashi (13).
Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Nico Hulkenberg, care a fost cronometrat cu 1:51.033 în turul 52. Marele Premiu al statului Singapore s-a încheiat după numai 59 dintre cele 61 de tururi programate din cauza atingerii limitei maxime de două ore pentru o cursă.
Singapore - Rezultate cursă:
1. Vettel Red Bull-Renault 2h00:26.144 2. Button McLaren-Mercedes + 8.959 3. Alonso Ferrari + 15.227 4. Di Resta Force India-Mercedes + 19.063 5. Rosberg Mercedes + 34.759 6. Raikkonen Lotus-Renault + 35.700 7. Grosjean Lotus-Renault + 36.600 8. Massa Ferrari + 42.800 9. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 45.800 10. Webber Red Bull-Renault + 47.100 11. Perez Sauber-Ferrari + 50.600 12. Glock Marussia-Cosworth + 1 lap 13. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 lap 14. Hulkenberg Force India-Mercedes + 1 lap 15. Pic Marussia-Cosworth + 1 lap (*) 16. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 17. De la Rosa HRT-Cosworth + 1 lap 18. Senna Williams-Renault + 2 laps 19. Petrov Caterham-Renault + 2 laps Fastest lap: Hulkenberg, 1:51.033
(*) Pending 20-second penalty Not classified/retirements: Driver Team On lap Vergne Toro Rosso-Ferrari 41 Schumacher Mercedes 41 Maldonado Williams-Renault 41 Karthikeyan HRT-Cosworth 33 Hamilton McLaren-Mercedes 25 World Championship standings, round 14: Drivers: Constructors: 1. Alonso 194 1. Red Bull-Renault 298 2. Vettel 165 2. McLaren-Mercedes 261 3. Raikkonen 149 3. Ferrari 245 4. Hamilton 142 4. Lotus-Renault 231 5. Webber 133 5. Mercedes 136 6. Button 119 6. Sauber-Ferrari 100 7. Rosberg 93 7. Force India-Mercedes 75 8. Grosjean 82 8. Williams-Renault 54 9. Perez 65 9. Toro Rosso-Ferrari 14 10. Massa 51 11. Di Resta 44 12. Schumacher 43 13. Kobayashi 35 14. Hulkenberg 31 15. Maldonado 29 16. Senna 25 17. Vergne 8 18. Ricciardo 6 Sursa : www.automarket.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu