duminică, 24 octombrie 2010

Alonso a câştigat Marele Premiu al Coreei de Sud!

Fernando Alonso a câştigat in Koreea şi a devenit liderului clasamentului după ce Mark Webber şi Sebastian Vettel au abandonat într-o cursă decalată cu peste o oră din cauza ploii.
Fernando Alonso a devenit duminică primul pilot care câştiga în Coreea de Sud, la capătul unei curse care din cauza ploii şi a vizibilităţii reduse a început propriu-zis în turul 18 cu peste o oră întârziere faţă de programul oficial, după ce Safety Car-ul a părăsit pista.
Victoria spaniolului a fost facilitata decisiv de abandonurile suferite de Mark Webber şi Sebastian Vettel, după ce primul a pierdut controlul volanului volanului în turul 19, iar al doilea a suferit o defecţiune la motor cu numai 9 tururi înainte de final. Pilotul Scuderiei Ferrari a profitat de dezastrul celor de la Red Bull pentru a prelua conducerea în clasamentul general şi a fost completat pe podium de Lewis Hamilton (McLaren) şi coechipierul sau Felipe Massa.
Michael Schumacher şi-a egalat cea mai bună performanţă a sezonului după ce a terminat pe locul 4 în faţa lui Robert Kubica (Renault) şi Vitantonio Liuzzi, ultimul reuşind să menţină Force India pe locul 6 în clasament după ce i-a depăşit în ultimele tururi pe cei doi piloţi ai echipei Williams, Rubens Barrichello şi Nico Hulkenberg, confruntaţi cu probleme de pneuri. BMW-Sauber a punctat prin ambii piloţi după ce a terminat pe locurile 8 şi 9 prin Kamui Kobayashi şi Nick Heidfeld, în timp ce ultimul punct a fost adejudecat de Hulkenberg.
Jenson Button a ratat orice şansă să termine în puncte după ce a abordat o strategie greşită, intrând la boxe prematur cu numai câteva minute înainte de Safety Car-ul să intre pe pistă în urma unui incident. Britanicul a ocupat în final doar locul 12.

START AMÂNAT DE PLOAIE

Startul cursei a fost amânat cu 10 minute înainte că piloţii să iasă pe traseu în spatele Safety Car-ului. După numai 3 tururi, cursa a fost suspendată din cauza cantităţii de apă prezenta pe circuit. Ploaia a continuat să cadă timp de peste o jumătate de oră, iar cursa a fost reluată sub Safety Car cu peste o oră întârziere faţă de programul oficial. În cele din urmă, comisarii de cursă au decis ca pistă este în condiţii suficient de bune pentru cursă.

WEBBER ABANDONEAZĂ LA UN SINGUR TUR DUPĂ ÎNCEPEREA CURSEI

Cursa a început în adevăratul sens al cuvântului abia în turul 18, iar Vettel şi Webber s-au menţinut pe primele poziţii chiar şi pe liniile drepte. Rosberg a reuşit însă să-l depăşească pe Hamilton la capătul liniei drepte şi a urcat pe 4, în spatele lui Alonso, în timp ce Schumacher a trecut de Kubica.
În turul 19, Webber a abordat agresiv o bordură în ultimul sector şi a pierdut controlul volanului din lipsă de aderenţă, s-a întors cu 180 de grade, a lovit zidul de protecţie şi a fost proiectat înapoi pe pista. Rosberg nu a reuşit să-l evite şi cei doi au fost nevoiţi să abandoneze.
În urma abandonului, Safety Car-ul a fost trimis pe circuit, plutonul fiind format din Vettel, Alonso, Hamilton, Massa, Button, Schumacher şi Kubica. Cursa s-a reluat în turul 23 cu Vettel, Alonso şi Hamilton reuşind să-şi creeze un avans liniştitor în fata rivalilor. Schumacher şi-a demonstrat însă abilităţile pe ploaie în turul 27, când l-a depăşit pe Button la finalul liniei drepte şi a urcat pe locul 5.
Două tururi mai târziu, Button a intrat la boxe pentru pneuri intermediare, însă speranţele sale s-au năruit după ce a revenit pe pistă pe locul 15 în spatele unui pluton de 4-5 monoposturi.

DUBLA ROCADA DE POZIŢII INTRE ALONSO ŞI LEWIS HAMILTON

În turul 31, Sebastian Buemi a abandonat după ce a pierdut controlului volanului, iar Safety Car-ul a intrat din nou pe pista. Toţi piloţii au intrat la boxe pentru pneuri intermediare în turul imediat următor, Vettel şi Alonso fiind singurii care au mai rămas pe pista încă un tur.
Pit-stopurile au decurs fără incidente majore cu excepţia celui efectuat de Ferrari pentru Alonso. Mecanicii au avut probleme cu fixarea pneului dreapta-fată şi a pierdut aproximativ 4 secunde, suficient pentru că Hamilton să-l depăşească şi să se poziţioneze în spatele lui Vettel. Alonso a coborât pe 3 în faţa lui Massa, care a reuşit să-l depăşească pe Schumacher la standuri. Cursa s-a reluat în turul 35, iar Alonso şi-a recuperat poziţia a doua după ce Hamilton a ieşit uşor în decor în primul viraj.
Un singur tur mai târziu, Button a pierdut 3 poziţii şi a coborât până pe 15, ieşind uşor în decor în urma unui duel cu Sutil, după ce în faţa să Liuzzi îl depăşise pe Kobayashi. În turul 42, Petrov a abandonat în urma unui accident major suferit în ultimul viraj, rusul intrând în plin în zidul de protecţie de pe marginea circuitului. Pilotul echipei Renault a concurat la un moment dat chiar pe locul 7, având şanse bune să termine în puncte, însă în momentul accidentului ocupa locul 11.

VETTEL ABANDONEAZĂ. DEZASTRU COMPLET PENTRU RED BULL

Turul 46 a completat dezastrul pentru Red Bull Racing, după ce motorul monopostului lui Vettel a cedat pe linia dreaptă. Germanul a fost nevoit să abandoneze cu motorul fumegând, permiţându-i lui Alonso să devină lider în faţa lui Hamilton şi a lui Massa.
Chiar dacă circuitul a început să se usuce şi mai mulţi piloţi au schimbat pneurile intermediare cu cele slick, Alonso nu a avut nicio emoţie în finalul cursei şi a câştigat Marele Premiu al Coreei de Sud, fiind completat pe podium de Hamilton şi Massa.
Marele Premiu al Coreei de Sud a consemnat nu mai puţin de 9 abandonuri, trecute în dreptul lui Sutil, Vettel, Petrov, Glock, Buemi, di Grassi, Trulli, Webber şi Rosberg. Cel mai bun timp în cursa a fost realizat de Alonso, pilotul Scuderiei Ferrari fiind cronometrat cu 1:50.257 în turul 42.

Classified:

Pos  Driver        Team                       Time
 1.  Alonso        Ferrari                    2h48:20.810
 2.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +    14.999
 3.  Massa         Ferrari                    +    30.868
 4.  Schumacher    Mercedes                   +    39.688
 5.  Kubica        Renault                    +    47.734
 6.  Liuzzi        Force India-Mercedes       +    53.571
 7.  Barrichello   Williams-Cosworth          +  1:09.257
 8.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +  1:17.889
 9.  Heidfeld      Sauber-Ferrari             +  1:20.107
10.  Hulkenberg    Williams-Cosworth          +  1:20.851
11.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari         +  1:24.146
12.  Button        McLaren-Mercedes           +  1:29.939
13.  Kovalainen    Lotus-Cosworth             +     1 lap
14.  Senna         HRT-Cosworth               +    2 laps
15.  Yamamoto      HRT-Cosworth               +    2 laps

Fastest lap: Alonso, 1:50.257

Not classified/retirements:

Driver        Team                         On lap
Sutil         Force India-Mercedes         63
Vettel        Red Bull-Renault             62
Petrov        Renault                      56
Glock         Virgin-Cosworth              48
Buemi         Toro Rosso-Ferrari           47
Di Grassi     Virgin-Cosworth              42
Trulli        Lotus-Cosworth               42
Webber        Red Bull-Renault             35
Rosberg       Mercedes                     35


World Championship standings, round 17:                

Drivers:                    Constructors:             
 1.  Alonso       231        1.  Red Bull-Renault          426
 2.  Webber       220        2.  McLaren-Mercedes          399
 3.  Hamilton     210        3.  Ferrari                   374
 4.  Vettel       206        4.  Mercedes                  188
 5.  Button       189        5.  Renault                   143
 6.  Massa        143        6.  Force India-Mercedes       68
 7.  Kubica       124        7.  Williams-Cosworth          65
 8.  Rosberg      122        8.  Sauber-Ferrari             43
 9.  Schumacher    66        9.  Toro Rosso-Ferrari         11
10.  Barrichello   47       
11.  Sutil         47       
12.  Kobayashi     31       
13.  Liuzzi        21       
14.  Petrov        19       
15.  Hulkenberg    18       
16.  Buemi          8       
17.  De la Rosa     6       
18.  Heidfeld       6       
19.  Alguersuari    3       


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu