Defecţiunile tehnice înregistrate în prima parte a sezonului
au determinat echipele să ajungă la un acord pentru a creşte
numărul de motoare utilizate fără penalizări de la patru la cinci. Propunerea a fost făcută iniţial la sfârşitul lunii martie şi confirmată ulterior
de mai multe ori de către Red Bull Racing, însă planurile sunt tergiversate acum de faptul că rivalii de la Mercedes s-au răzgândit.
Niki Lauda, preşedintele constructorului german, susţine că
schimbarea radicală a deciziei vine ca urmare a faptului că nu este
firesc ca regulamentul să fie schimbat în plin sezon competiţional. "Nu va exista un al cincilea motor. Nu poţi schimba regulamentul în mijlocul sezonului", a declarat el pentru agenţia austriacă de presă APA.
În realitate, decizia vine ca urmare a faptului că Mercedes
beneficiază de cele mai fiabile unităţi de propulsie, astfel că este
avantajată de actuala regulă cu patru motoare pe sezon. De altfel,
Daniel Ricciardo va utiliza în Spania al patrulea motor din acest an, în
timp ce McLaren a înregistrat numeroase defecţiuni tehnice la unităţile
de propulsie furnizate de Honda în prima parte a anului.
Proiectul iniţial prevedea ca al cincilea motor să poată fi utilizat doar în sesiunile de antrenamente.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu