Pe de o parte, inginerii au avut aproximativ două săptămâni la dispoziţie pentru a remedia defecţiunile de fiabilitate şi de a introduce noi componente aerodinamice pentru monoposturi, iar pe de altă parte prestaţiile de pe circuitul de la Barcelona sunt mai sugestive pentru forma reală a echipelor decât Jerez.
Cele mai inportante lucruri de urmarit :
▶ performanţele reale ale monopostului Mercedes - în testele de la Jerez, Mercedes a ieşit în evidenţă prin fiabilitatea exemplară a monopostului W06, care a parcurs nu mai puţin de 516 tururi. În schimb, echipa germană nu a impresionat la timpii realizaţi pe tur, însă opinia generală a fost că Lewis Hamilton şi Nico Rosberg nu au forţat prea mult. La Barcelona, este posibil ca Mercedes să arate mai mult din adevăratul potenţial, chiar dacă cel mai probabil accentul va fi pus din nou pe stinturile lungi.Circuitul de la Barcelona: caracteristici şi vreme
Dacă Jerez nu este reprezentativ pentru Formula 1 din cauza asfaltului abraziv, circuitul de la Barcelona are potenţialul de a evidenţia mai bine performanţele reale ale monoposturilor. Principalul motiv este că Barcelona poate fi considerată o pistă care preia elemente esenţiale ale tuturor circuitelor din calendarul competiţional datorită faptului că beneficiază de o combinaţie de linii drepte lungi (cea de start-sosire are 880 de metri), viraje lente şi viraje de mare viteză.În plus, pista este suficient de îngustă pentru a nu exista multe traiectorii posibile, iar linia de start-sosire, unde au loc depăşiri pe cele mai multe circuite, este precedată de un viraj rapid. În mod tradiţional, direcţia vântului se poate schimba semnificativ pe parcursul unei zile, iar acest lucru afectează în mod negativ piloţii din cauza influenţei asupra aerodinamicii şi complică misiunea piloţilor de a identifica setările potrivite pentru monoposturi.
Un alt motiv pentru care Barcelona este preferata echipelor pentru testele de iarnă este climă mai caldă din această perioadă a anului comparativ cu alte ţări europene.
Astfel, potrivit datelor furnizate de serviciul AccuWeather, cerul va fi predominant senin în fiecare dintre cele patru zile de teste, iar temperatura maximă va oscila între 12 grade (sâmbătă) şi 14 grade (duminică), cu 13 grade în primele două zile. Totuşi, echipele ar putea întâmpina probleme dimineaţa, întrucât temperatura minimă va fi de numai 5-7 grade în fiecare dintre cele patru zile, în timp ce vântul va avea intensificări de până la 26 km/h în timpul zilei.
Lista piloţilor care vor testa la Jerez
Prima sesiune de teste de la Barcelona va avea loc în perioada 19-22 februarie, iar piloţii vor putea ieşi pe circuit în intervalul orar 10:00 - 18:00, conform fusului orar al României.Cele mai multe echipe vor miza pe cei doi piloţi titulari, însă există şi câteva excepţii: Susie Wolff va testa pentru Williams, Jolyon Palmer pentru Lotus, în timp ce Pascal Wehrlein, pilotul de rezervă al Mercedes, va urca două zile în cockpitul monopostului Force India. Cel mai probabil, echipa indiană a primit o reducere la preţul motoarelor în urma acestei înţelegeri.
Iată programul complet al echipelor:
Echipa | 19 februarie | 20 februarie | 21 februarie | 22 februarie |
Mercedes | Hamilton | Rosberg | Hamilton | Rosberg |
Red Bull | Ricciardo | Ricciardo | Kvyat | Kvyat |
Williams | Wolff | Bottas | Massa | Massa/Bottas |
Ferrari | Raikkonen | Raikkonen | Vettel | Vettel |
McLaren | Button | Button | Alonso | Alonso |
Toro Rosso | Verstappen | Sainz Jr. | Verstappen | Sainz Jr. |
Lotus | Maldonado | Palmer | Maldonado | Grosjean |
Sauber | Nasr | Ericsson | Ericsson | Nasr |
Force India* | Wehrlein | Perez | Wehrlein | Hulkenberg |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu