FIA a anunţat joi o schimbare importantă a regulamentului tehnic prin interzicerea comunicaţiilor radio între ingineri şi piloţi cu privire la performanţele monopostului sau a celui aflat în cockpit.
Decizia este menită să crească influenţa piloţilor asupra
rezultatelor pe care le obţin în cursă, însă a stârnit nemulţumirea
celor de la Mercedes, care anticipează numeroase controverse din cauza
regulamentului neclar.
"Este o decizie complexă şi controversată care va
necesita un efort major din partea echipelor pentru a înţelege cum să
gestioneze situaţia. Directiva nu este încă foarte clară şi inevitabil
vor exista controverse, aşa că avem nevoie de o clarificare suplimentară
despre cât de mult vor fi afectate procedurile esenţiale de pe circuit,
în special cele dinainte de startul cursei", a declarat Toto Wolff, directorul Mercedes Motorsport.
În schimb, Christian Horner, şeful Red Bull Racing, consideră că
decizia va fi pozitivă pentru Formula 1, întrucât va permite piloţilor
să-şi demonstreze abilităţile.
"Pilotul ar trebui să fie pe cont propriu când intră în
cockpit. Trebuie să li se spună despre pitstopuri şi siguranţă, dar nu
şi să li se spună unde sunt ceilalţi cu o zecime sau două mai rapizi sau
ce treapta de viteze să aleagă. Asta nu are niciun sens. Este timpul ca
piloţii să piloteze", a declarat britanicul.
Declaraţiile lui Wolff şi Horner fac referire indirectă la situaţiile
în care au fost implicaţi Lewis Hamilton şi Nico Rosberg. Implicaţi în
lupta pentru titlu, cei doi piloţi Mercedes erau informaţi cu
regularitate despre performanţele fiecăruia. Începând de la Marele
Premiu al statului Singaspore, aceştia nu vor mai putea primi informaţii
nici codificat, potrivit primelor detalii oferite de FIA cu privire la modul în care se va aplica regulamentul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu