duminică, 27 iulie 2014

Ricciardo a castigat Marele Premiu al Ungariei editia 2014 !

Circuitul de la Hungaroring a oferit duminică unul dintre cele mai spectaculoase Mari Premii ale Ungariei din istorie, după ce o ploaie puternică survenită înainte de cursă a obligat piloţii să înceapă cu pneuri intermediare, iar două Safety Car-uri au bulversat radical ordinea şi l-au ajutat pe Lewis Hamilton să intre în lupta pentru victorie.
Nico Rosberg a avut un start excelent şi şi-a construit un avans de aproape 10 secunde în faţa lui Valtteri Bottas, care a trecut de Sebastian Vettel în primul tur, în timp ce Fernando Alonso a urcat pe locul patru în faţa lui Jenson Button şi Daniel Ricciardo.
Ricciardo


Plecat din pitlane cu un nou şasiu după incendiul suferit în calificări, Lewis Hamilton a progresat până pe locul 13 în primele noua tururi, moment în care Safety Car-ul şi-a făcut apariţia pe circuit în urma unui accident suferit de Marcus Ericsson (Caterham).
Primii patru piloţi au fost nevoiţi să rămână încă un tur pe circuit cu pneuri intermediare în spatele Safety Car-ului, în timp ce toţi ceilalţi au intrat la boxe pentru schimbul pe pneuri slick, în condiţiile în care circuitul se uscase în cea mai mare parte.
Ricciardo a devenit astfel lider în faţa lui Jenson Button, Felipe Massa şi Rosberg, în timp ce Bottas a fost marele învins, coborând de pe doi pe 11 în acelaşi interval de timp în care Hamilton şi-a croit drum până pe locul nouă. Romain Grosjean (Lotus), Nico Hulkenberg (Force India) şi Sergio Perez (Force India) au abandonat treptat în urma unor accidente, iar ultimul dintre ele a generat inclusiv o nouă apariţie a Safety Car-ului.

Hamilton a ignorat ordinele de la boxe

De data aceasta a fost rândul lui Alonso să devină liderul surprinzător al cursei în faţa lui Jean-Eric Vergne, Rosberg, Vettel, Hamilton şi Ricciardo. Piloţii de top au optat pentru strategii variate în privinţa schimburilor de pneuri, iar şansele lui Rosberg la o clasare pe podium păreau năruite după ce a revenit pe circuit doar pe locul 13. O serie de depăşiri succesive şi intrările la boxe ale lui Alonso, Ricciardo şi Hamilton l-au propulsat însă pe german, iar cu 23 tururi înainte de final acesta a ajuns în spatele lui Hamilton. Mercedes l-a informat pe Hamilton să-l lase pe Rosberg să-l depăşească sub pretextul că germanul urma să intre din nou la boxe, însă britanicul a menţinut ritmul bun. Diferenţa dintre cei doi piloţi nu a scăzut aproape niciodată sub o secundă, în ciuda insistenţelor prin radio ale germanului, ceea ce l-a determinat pe britanic să-l invite la atac pe coechipierul său.
În cele din urmă, Rosberg a intrat la boxe, la fel ca şi Ricciardo, astfel că înaintea ultimelor 13 tururi clasamentul primelor patru poziţii era compus din Alonso, Hamilton, Ricciardo şi Rosberg, ultimul aflat însă la peste 15 secunde în spate.
Ricciardo a fost cel mai rapid dintre cei trei şi, după o primă tentativă eşuată, a reuşit să-l depăşească pe Hamilton, pentru ca în scurt timp să treacă şi de Alonso la capătul liniei de start-sosire. Pilotul echipei Red Bull Racing a obţinut astfel a doua victorie din acest sezon şi a fost acompaniat pe podiumul de premiere de Alonso şi Hamilton. Rosberg a fost cu 2-3 secunde pe tur mai rapid decât rivalii săi datorită pneurilor mai proaspete, însă nu a mai avut timp pentru a iniţia un atac decisiv la adresa coechipierului său şi a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul patru.

Haosul din spatele plutonului fruntaş

Numeroasele evenimente de pe circuit l-au propulsat pe Massa chiar şi pe locul doi, însă brazilianul s-a numărat printre cei care au optat pentru trei opriri la boxe şi a ocupat în final locul cinci. În spatele său s-a poziţionat Kimi Raikkonen, aflat la cel mai bun rezultat al sezonului pentru Ferrari, în ciuda erorii de strategie din calificări în urma căreia a luat startul doar de pe 16.
Vettel nu a obţinut decât locul şapte într-o cursă în care a fost la un pas de un accident spectaculos: pilotul echipei Red Bull a pierdut controlul volanul pe bordura din ultimul viraj, s-a răsucit la 360 de grade pe linia dreaptă de start-sosire şi a fost la câţiva centimetri de zidul de pe cealaltă parte a circuitului.
În urma haosului provocat de prima intrare a Safety Car-ului, Bottas a coborât pe 11 şi a recuperat doar locul opt, în faţa lui Vergne. McLaren Mrcedes s-a evidenţiat în această cursă printr-o eroare de strategie. În aşteptarea unei noi averse ploaie, ambii piloţi ai echipei au folosit pneuri intermediare şi după intrarea Safety Car-ului, în timp ce toţi ceilalţi piloţi trecurseră pe slick-uri. Button nu a putut recupera astfel decât un punct alocat locului 10, în timp ce Kevin Magnussen a încheiat pe 12, în spatele lui Adrian Sutil de la Sauber, echipă care nu a reuşit să puncteze nici de această dată.
Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Rosberg, care a fost cronometrat cu 1:25.724 în turul 64.

Ungaria - Rezultate cursă:

 1.  Daniel Ricciardo   Red Bull-Renault      1h53m05.058s
 2.  Fernando Alonso    Ferrari                      +5.2s
 3.  Lewis Hamilton     Mercedes                     +5.8s
 4.  Nico Rosberg       Mercedes                     +6.3s
 5.  Felipe Massa       Williams-Mercedes           +29.8s
 6.  Kimi Raikkonen     Ferrari                     +31.4s
 7.  Sebastian Vettel   Red Bull-Renault            +40.9s
 8.  Valtteri Bottas    Williams-Mercedes           +41.3s
 9.  Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault          +58.5s
10.  Jenson Button      McLaren-Mercedes          +1m07.2s
11.  Adrian Sutil       Sauber-Ferrari            +1m08.1s
12.  Kevin Magnussen    McLaren-Mercedes          +1m18.4s
13.  Pastor Maldonado   Lotus-Renault             +1m24.0s
14.  Daniil Kvyat       Toro Rosso-Renault          -1 lap
15.  Jules Bianchi      Marussia-Ferrari            -1 lap
16.  Max Chilton        Marussia-Ferrari            -1 lap

Retirements:

     Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari             33 laps
     Kamui Kobayashi    Caterham-Renault           25 laps
     Sergio Perez       Force India-Mercedes       23 laps
     Nico Hulkenberg    Force India-Mercedes       15 laps
     Romain Grosjean    Lotus-Renault              11 laps
     Marcus Ericsson    Caterham-Renault            8 laps
Drivers' championship:
 1.  Nico Rosberg       202
 2.  Lewis Hamilton     191
 3.  Daniel Ricciardo   131
 4.  Fernando Alonso    115
 5.  Valtteri Bottas    95
 6.  Sebastian Vettel   88
 7.  Nico Hulkenberg    69
 8.  Jenson Button      60
 9.  Felipe Massa       40
10.  Kevin Magnussen    37
11.  Sergio Perez       29
12.  Kimi Raikkonen     27
13.  Jean-Eric Vergne   11
14.  Romain Grosjean    8
15.  Daniil Kvyat       6
16.  Jules Bianchi      2
17.  Adrian Sutil       0
18.  Marcus Ericsson    0
19.  Pastor Maldonado   0
20.  Esteban Gutierrez  0
21.  Max Chilton        0
22.  Kamui Kobayashi    0

Constructors' championship:
 1.  Mercedes              393
 2.  Red Bull-Renault      219
 3.  Ferrari               142
 4.  Williams-Mercedes     135
 5.  Force India-Mercedes  98
 6.  McLaren-Mercedes      97
 7.  Toro Rosso-Renault    17
 8.  Lotus-Renault         8
 9.  Marussia-Ferrari      2
10.  Sauber-Ferrari        0
11.  Caterham-Renault      0

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu