duminică, 27 octombrie 2013

Vettel a câştigat Mrele Premiu al Indiei şi a devenit cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din istorie !

Strategiile opuse în privinţa pneurilor soft şi medium au animat un Mare Premiu al Indiei care a stat din nou sub dominaţia autoritară a celor de la Red Bull Racing. Conform aşteptărilor, Sebastian Vettel şi-a păstrat la start prima poziţie câştigată în calificări după ce a rezistat unui atac din partea lui Lewis Hamilton, dar a intrat la boxe în turul doi pentru a schimba soft-urile cu cauciucurile medium.
Vettel


Chiar dacă a revenit pe circuit doar pe locul 17, pilotul echipei Red Bull Racing a progresat constant în pluton până pe locul doi, în spatele lui Mark Webber. Australianul a început cursa cu o strategie diferită şi a intrat la boxe abia în turul 29, urmat doua tururi mai târziu de Vettel pentru al doilea schimb.
Ideea a fost ca Webber să rămână mai mult pe circuit cu pneurile soft pentru a creşte diferenţa comparativ cu Vettel, însă a revenit la standuri după numai trei tururi pentru a se echipa din nou cu cauciucuri medium.
Astfel, la jumătatea cursei, Vettel avea deja un avantaj de 13 secunde în faţa lui Webber, care nu a reuşit însă nici măcar să termine pe locul doi după ce a fost informat de nenumărate în turul 40 ori să oprească monopostul pe circuit din cauza unei defecţiuni tehnice la cutia de viteze.
Vettel a obţinut astfel cu uşurinţă a şasea victorie consecutivă şi a devenit cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din istoria Formulei 1 cu trei curse înainte de final. De asemenea, victoria lui Vettel a fost suficientă pentru că Red Bull Racing să-şi adjudece al patrulea titlu mondial consecutiv la constructorilor, mai ales prin prisma rezultatelor modeste obţinute de Ferrari.

GROSJEAN IMPRESIONEAZĂ PRINTR-UN NOU PODIUM


În contextul abandonului lui Webber, Nico Rosberg a ocupat a doua treaptă a podiumului, în ciuda unui start ezitant în care a fost depăşit de Felipe Massa şi a revenit în faţa lui Hamilton. Pilotul echipei Mercedes a rămas însă în lupta pentru primele poziţii pe tot parcursul cursei şi a efectuat depăşirea decisivă în turul 53, când a trecut de Kimi Raikkonen. Pilotul echipei Lotus a încercat o strategie surprinzătoare cu o singură oprire la boxe, însă nu a reuşit să reziste pe final, când a fost depăşit un de Romain Grosjean care a avut parte de una dintre cele mai bune curse din carieră.
Plecat de pe locul al 17-lea al grilei după ce a anticipat greşit rezultatele rivalilor în prima parte a calificărilor, francezul a început cursa cu pneuri soft şi a reuşit să le menţină în viaţă suficient de mult timp pentru a efectuat singura intrare la boxe, lucru ce i-a permis să ajungă în spatele coechipierului său. Rivalitatea internă şi-a spus din nou cuvântul când Grosjean l-a depăşit cu dificultate prin exteriorul pistei şi i-a cedat locul înapoi pentru a nu fi penalizat, însă în cele din urmă Raikkonen s-a lăsat depăşit cu uşurinţă pe linia dreaptă.
Grosjean a obţinut astfel al treilea podium consecutiv după cele din Coreea de Sud şi Japonia, în timp ce Raikkonen a fost nevoit să intre din nou la boxe din cauza deteriorării pneurilor şi a terminat în cele din urmă pe locul şapte după ce a stabilit şi cel mai bun timp în cursă.

CURSĂ BUNĂ PENTRU MASSA, CEL MAI BUN REZULTAT PENTRU PEREZ


La rândul său, Massa a obţinut locul patru după un start excelent în care a câştigat trei poziţii prin depăşirea succesivă a lui Rosberg, Hamilton şi Webber, însă în a doua parte a cursei nu a reuşit să menţină ritmul la acelaşi nivel, fiind nevoit să se mulţumească astfel cu locul patru, chiar dacă la un moment dat a devenit lider. McLaren Mecedes şi-a egalat cel mai bun rezultat din acest sezon după ce Sergio Perez a ocupat locul cinci, obţinând cu această ocazie cea mai bună performanţă din carieră, reuşind să profite de problemele cu pneurile întâmpinate de Hamilton şi Raikkonen spre final şi să termine în faţa acestora.
Force India şi-a îndeplinit obiectivul de a termina cursa de casă de la Buddh în puncte, întrucât Paul di Resta şi Adrian Sutil au terminat pe opt şi nouă. Germanul a impresionat printr-un prim stint foarte lung, reuşind să rămâne pe circuit până în turul 42 cu pneurile medium, şi a terminat în faţa lui Daniel Ricciardo, care şi-a trecut în cont ultimul punct.

NICIUN PUNCT PENTRU ALONSO, MERCEDES URCĂ PE DOI

Deşi avea nevoie de un loc doi pentru a rămâne în cursa pentru titlul mondial, Fernando Alonso nu a obţinut nici măcar un punct, în mare parte din cauza incidentului în care a fost implicat la start: Webber a abordat agresiv bordura din primul viraj, a pierdut spatele şi a lovit aripa faţă a monopostului Ferrari, spaniolul fiind nevoit să intre la boxe pentru a schimba componentă.
Spre deosebire de Vettel, Alonso nu a fost capabil să facă aceeaşi cursă de recuperare şi a rămas blocat la graniţa punctelor, punctul de referinţă fiind duelul cu Esteban Gutierrez pentru locul 13. Mexicanul a demonstrat că are valoare după ce a revenit pe poziţie deşi fusese depăşit iniţial, dar şi la scurt timp după ce fusese penalizat cu un drive-through.
Alonso a terminat în cele din urmă pe locul 11, rezultat în urma căruia Ferrari a pierdut locul doi în clasamentul general în favoarea celor de la Mercedes, diferenţa fiind de numai patru puncte.
Pe lângă Webber, în Marele Premiu al Indiei au mai abandonat şi piloţii de la Caterham, Charles Pic şi Giedo van der Garde, dar şi Nico Hulkenberg de la Sauber cu numai şase tururi înainte de final.

INDIA - REZULTATE CURSA:

 1.  Vettel         Red Bull-Renault           1h31:12.187
 2.  Rosberg        Mercedes                   +    29.823
 3.  Grosjean       Lotus-Renault              +    39.892
 4.  Massa          Ferrari                    +    41.692
 5.  Perez          McLaren-Mercedes           +    43.829
 6.  Hamilton       Mercedes                   +    52.400
 7.  Raikkonen      Lotus-Renault              +  1:07.900
 8.  Di Resta       Force India-Mercedes       +  1:12.800
 9.  Sutil          Force India-Mercedes       +  1:14.700
10.  Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari         +  1:16.200
11.  Alonso         Ferrari                    +  1:18.200
12.  Maldonado      Williams-Renault           +  1:18.900
13.  Vergne         Toro Rosso-Ferrari         +     1 lap
14.  Button         McLaren-Mercedes           +     1 lap
15.  Gutierrez      Sauber-Ferrari             +     1 lap
16.  Bottas         Williams-Renault           +     1 lap
17.  Chilton        Marussia-Cosworth          +    2 laps
18.  Bianchi        Marussia-Cosworth          +    2 laps
19.  Hulkenberg     Sauber-Ferrari             +    6 laps

Fastest lap: Raikkonen, 1:27.679

Not classified/retirements: Driver Team On lap
Webber         Red Bull-Renault             40
Pic            Caterham-Renault             36
van der Garde  Caterham-Renault             2


World Championship standings, round 16: Drivers: Constructors: 
 1.  Vettel        322        1.  Red Bull-Renault          470
 2.  Alonso        207        2.  Mercedes                  313
 3.  Raikkonen     183        3.  Ferrari                   309
 4.  Hamilton      169        4.  Lotus-Renault             285
 5.  Webber        148        5.  McLaren-Mercedes           93
 6.  Rosberg       144        6.  Force India-Mercedes       68
 7.  Massa         102        7.  Sauber-Ferrari             45
 8.  Grosjean      102        8.  Toro Rosso-Ferrari         32
 9.  Button         60        9.  Williams-Renault            1
10.  Di Resta       40       
11.  Huleknberg     39       
12.  Perez          33       
13.  Sutil          28       
14.  Ricciardo      19       
15.  Vergne         13       
16.  Gutierrez       6       
17.  Maldonado       1       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu