Startul a adus cele mai palpitante momente pentru piloţi prin prisma numeroase rocade de piloţi în pluton, însă Sebastian Vettel a reuşit să-şi păstreze poziţia de lider obţinută sâmbătă în calificări.
Plecat de pe poziţia a doua, Nico Rosberg l-a atacat la start pe german şi a trecut în faţă, însă a reuşit acest lucru datorită faptului că a frânat prea târziu în primul viraj. Pilotul echipei Red Bull Racing a profitat de acest compromis al conaţionalului său şi, după un scurt duel roată la roată, a revenit pe prima poziţie în virajul trei.
Triplul campion mondial a confirmat apoi aşteptările cu privire la performanţele monopostului Red Bull Racing şi şi-a construit un avans liniştitor, însă emoţiile au apărut în turul 25, când Daniel Ricciardo a lovit parapeţii din virajul 17. Safety Car-ul şi-a făcut apariţia tradiţională pe circuit, însă Vettel, Rosberg, Mark Webber şi Lewis Hamilton au fost singurii piloţi de top care a preferat să rămână pe pistă.
ALONSO LIMITEAZĂ DAUNELE ÎN LUPTA PENTRU TITLU
În mod neaşteptat, principalul rival al lui Vettel spre finalul cursei a fost Fernando Alonso. Spaniolul a ieşit în evidenţă printr-un start perfect în care a progresat de pe locul şapte al grilei până pe poziţia a treia la intrarea în primul viraj, într-un moment în care în faţa sa Vettel şi Rosberg luptau pentru conducere. Pilotul Scuderiei Ferrari a câştigat timp preţios în momentul în care a intrat la boxe după apariţia Safety Car-ului pe circuit, reuşind să urce până pe poziţia a doua pe măsură ce Rosberg, Webber şi Hamilton au intrat la standuri pentru al doilea schimb de cauciucuri.
Alonso nu a fost însă capabil să ameninţe victoria lui Vettel, care şi-a construit un avans de 30 de secunde după ieşirea Safety Car-ului şi a revenit cu trei secunde în fata spaniolului, iar până la finalul cursei şi-a consolidat poziţia la aproximativ 20 de secunde. Prin urmare, avansul lui Vettel în clasamentul general a crescut la 60 de puncte cu numai şase curse înainte de final.
RAIKKONEN, STRATEGIE CÂŞTIGĂTOARE PENTRU PODIUM
Kimi Raikkonen a obţinut ultimul loc pe podium după o strategie inspirată cu două opriri la boxe, ultima dintre ele fiind realizată imediat după intrarea Safety Car-ului în turul 25. Finlandezul a plecat doar de pe locul 13 după ce a acuzat puternice dureri de spate în calificări şi a progresat până pe locul 10 după ieşirea Safety Car-ului de pe traseu. Ulterior, pilotul echipei Lotus a urcat constant în clasament pe măsură ce numeroşi alţi piloţi au fost nevoiţi să treacă pe la boxe şi a reuşit astfel să-şi adjudece poziţia a treia.GROSJEAN ŞI WEBBER, TRĂDAŢI DE MONOPOSTURI
Coechipierul său Romain Grosjean a făcut o cursă decentă, însă a fost nevoit să se retragă la boxe din cauza unor defecţiuni tehnice la monopost într-un moment în care ocupa poziţia a şasea, după ce încercările iniţiale ale mecanicilor de a remedia problemele au eşuat.Mark Webber se îndrepta spre un loc patru în cursă cu un avans liniştitor în faţa rivalilor, însă a fost nevoit să abandoneze în ultimul tur după ce monopostul său a luat foc. La fel ca şi la Monza, australianul a experimentat probleme la cutia de viteze, iar tentativa sa de a termina cursa cu un monopost defect a eşuat.
SPECTACOL PE FINAL
În condiţiile în care numeroşi piloţi au preferat să rămână pe circuit cu ultimul set pus pe monoposturi în turul 25, finalul cursei a fost unul plin de spectacol. Pe măsură ce unii piloţi au experimentat o degradare a acestora, alţii le-au gestionat mai bine şi au fost capabili să iniţieze atacuri pe final. Marii câştigători au fost cei de la Mercedes, întrucât Nico Rosberg şi Lewis Hamilton au terminat pe locurile patru şi cinci după ce au depăşit în serie piloţi precum Webber (afectat de defecţiunea la cutia de viteze) sau Jenson Button. Felipe Massa a fost implicat într-un duel spectaculos cu Hamilton în startul cursei, însă în cele din urmă a terminat în spatele său pe locul şase, dar în faţa celor doi piloţi ai echipei McLaren Mercedes, Button şi Sergio Perez.Poziţia a noua i-a revenit lui Nico Hulkenberg de la Sauber, în timp ce Adrian Sutil şi-a trecut în cont ultimul punct pus în joc. Pe această poziţie a evoluat până cu şase tururi înainte de final chiar coechipierul său Paul di Resta, care a abandonat însă după ce a lovit parapeţii de pe marginea circuit, incident care nu a necesitat intervenţia Safety Car-ului.
Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Vettel, care a fost cronometrat cu 1:48.574 în turul 46.
SINGAPORE - REZULTATE CURSA:
1. Vettel Red Bull-Renault 2. Alonso Ferrari 3. Raikkonen Lotus-Renault 4. Rosberg Mercedes 5. Hamilton Mercedes 6. Massa Ferrari 7. Button McLaren-Mercedes 8. Perez McLaren-Mercedes 9. Hulkenberg Sauber-Ferrari 10. Sutil Force India-Mercedes 11. Maldonado Williams-Renault 12. Gutierrez Sauber-Ferrari 13. Bottas Williams-Renault 14. Vergne Toro Rosso-Ferrari 15. Webber Red Bull-Renault 16. van der Garde Caterham-Renault 17. Chilton Marussia-Cosworth 18. Bianchi Marussia-Cosworth 19. Pic Caterham-Renault DNF Di Resta Force India-Mercedes DNF Grosjean Lotus-Renault DNF Ricciardo Toro Rosso-Ferrari World Championship standings, round 13: Drivers: Constructors: 1. Vettel 247 1. Red Bull-Renault 377 2. Alonso 187 2. Ferrari 274 3. Hamilton 151 3. Mercedes 267 4. Raikkonen 149 4. Lotus-Renault 206 5. Webber 130 5. McLaren-Mercedes 76 6. Rosberg 116 6. Force India-Mercedes 62 7. Massa 87 7. Toro Rosso-Ferrari 31 8. Grosjean 57 8. Sauber-Ferrari 19 9. Button 54 9. Williams-Renault 1 10. Di Resta 36 11. Sutil 26 12. Perez 22 13. Hulkenberg 19 14. Ricciardo 18 15. Vergne 13 16. Maldonado 1
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu