Marele Premiu de Formula 1 al Marii Britanii 2013 a fost incendiar din cauza faptului ca s-au produs nu mai puţin de cinci accidente în care pneurile stânga-spate au explodat, patru dintre
acestea având loc în timpul cursei.
Cel mai afectat a fost Lewis Hamilton, care a pierdut
poziţia de lider în turul opt din această cauză şi a catalogat situaţia
drept inacceptabilă, chiar dacă ulterior a reuşit să termine cursa pe
locul patru.
"Cea mai mare problemă este siguranţa. Pur şi
simplu este inacceptabil. Am avut acel test pentru pneuri pentru a
dezvolta şi a îmbunătăţi pneurile, iar Pirelli nu a făcut nimic. Cineva
ar fi putut avea parte de un accident. Când eram în spatele Safety
Car-ului mă gândeam că numai când cineva păţeşte ceva se vor lua măsuri", a declarat britanicul.
La rândul său, Felipe Massa a catalogat incidentul său similar ca
inacceptabil şi avertizează că nu este pentru prima oară în acest sezon
când pneurile cedează în mod misterios.
"Cred că ceea ce s-a întâmplat este
inacceptabil, a fost foarte periculos pentru mine şi pentru toţi
piloţii. Am avut deja două probleme cu pneurile în Bahrain şi încă o
problemă aici. Multe alte monoposturi au avut probleme înainte, aşa că
nu e prima oară. Mulţi spun că este din cauza bordurilor, dar nu este
prima oară, aşa că pentru mine este inacceptabil", a precizat pilotul Scuderiei Ferrari.
Sergio Perez a fost ultimul pilot care a suferit o explozie a
pneului stânga-spate şi a fost nevoit să abandoneze, iar mexicanul
avertizează că astfel de incidente se pot încheia dramatic.
"Este inacceptabil, ne riscăm vieţile şi nu ar trebui
să aşteptăm până când ni se întâmplă tuturor. Dacă s-ar întâmpla la 250
km/h ar fi mare păcat, iar Pirelli are ceva de muncă", a precizat pilotul McLaren.
Perez a avut o problemă similară şi în ultima sesiune de
antrenamente libere, iar cel de-al patrulea pilot cu explozie de pneu a
fost Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso.
În urma incidentelor de pe circuit, FIA a fost tentată să oprească cursa prin steag roşu din motive de siguranţă. "Am fost foarte aproape să arătăm steagul roşu, m-am gândit să fac asta", a declarat Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, la finalul cursei.
Sursa : www.automarket.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu