Pilotul Scuderiei a avut un start excelent în care l-a depăşit pe Kimi Raikkonen, iar apoi a trecut de liderul Lewis Hamilton în turul cinci în tandem cu coechipierul său Felipe Massa.
Chiar dacă ulterior a cedat temporar prima poziţie în fata piloţilor care au mizat pe o strategie opusă a pneurilor, Alonso a revenit pe primul loc şi a avut un final de cursă fără emoţii, după ce l-a depăşit în prealabil şi pe Vettel.
Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre Raikkonen şi Hamilton. Pilotul echipei Lotus a ratat startul şi a pierdut două poziţii la start, însă finlandezul a fost capabil să revină de pe locul patru şi să-şi adjudece poziţia doua. Plecat din pole position, Hamilton s-a mulţumit în cele din urmă cu locul trei ca urmare a depăşirilor efectuate de Alonso şi Raikkonen, însă ultimele cinci tururi au fost cu adevărat dramatice.
Britanicul a fost atacat de Sebastian vettel, care a început cursa de pe locul nouă cu pneuri medium pe o strategie opusă şi a fost cu peste trei secunde mai rapid în ultimul stint efectuat cu softuri. În cele din urmă, triplul campion mondial s-a mulţumit cu locul patru la numai două zecimi de secundă de Hamilton, în timp ce Jenson Button a terminat pe locul cinci pentru McLaren după o strategie asemănătoare cu a lui Vettel, dar cu numai două opriri la boxe.
MASSA NU A PROFITAT DE STARTUL EXCELENT
Chiar dacă a avut un start excelent în care a ajuns pe locul doi în turul cinci, Felipe Massa nu a reuşit să ţină pasul cu oechipierul său şi a ocupat în final locul şase, în faţa unui Daniel Ricciardo care a făcut de asemenea o cursă foarte bună la volanul unui Toro Rosso şi şi-a conservat poziţia de pe grila de start.Force India şi-a trecut în cont patru puncte prin Paul di Resta, care a terminat în faţa lui Romain Grosjean (Lotus) şi Nico Hulkenberg (Sauber), ultimul nereuşind să profite de strategia similară cu cea adoptată de Vettel şi Button.
GHINIONUL LUI WEBBER CONTINUĂ
În zona punctelor ar fi putut termina şi Mark Webber, care după excluderea din calificări a ales să plece din pitlane cu pneuri soft. Australianul a revenit la boxe în turul doi pentru a se echipa cu pneuri medium şi a concura la un moment dat chiar pe locul 10 în faţa lui Vettel. Un acroşaj cu Jean-Eric Vergne de la "sora" Toro Rosso l-a forţat să intre la boxe, însă mecanicii nu au fixat bine pneul dreapta-spate, iar acesta s-a desprins ulterior de pe monopost. Inevitabil, Webber a fost nevoit să abandoneze, în timp ce trei-patru piloţi au fost la un pas să lovească cauciucul care s-a plimbat nestingherit pe circuit câteva secunde.UPDATE: Webber a fost penalizat cu trei poziţii pe grila de start a Marelui Premiu al statului Bahrain, întrucât comisarii de cursă au considerat că este vinovat de producerea incidentului.
ALŢI NOUĂ PILOŢI AR PUTEA FI PENALIZAŢI
Rezultatele Marelui Premiu al Chinei nu sunt încă definitivate, întrucât Vettel, Webber, Raikkonen, Button, Grosjean, Valtteri Bottas (Williams), Ricciardo şi Max Chilton (Marussia) vor fi investigaţi de comisarii de cursă pentru utilizarea sistemului DRS sub steag galben şi riscă să fie penalizaţi cu câteva secunde în clasamentul cursei.UPDATE: Niciunul dintre piloţii acuzaţi că au folosit sistemul DRS sub drapel galben nu a fost penalizat. Cel mai probabil, decizia a fost luată ca urmare a faptului că sistemul de telemetrie care face legătura între centrul de control al FIA şi monoposturi nu a funcţionat niciun în China, aşa cum s-a întâmplat şi în Australia şi Malaysia.
În plus, Esteban Guttierez (Sauber) va fi de asemenea investigat pentru producerea unui incident şi riscă retrogradarea pe grila cursei următoare după ce l-a lovit din spate pe Adrian Sutil (Force India), ambii piloţi fiind nevoiţi să abandoneze.
UPDATE: Guttierez a fost penalizat cu cinci poziţii pe grila de start a Marelui Premiu al statului Bahrain.
Pe lângă Guttierez, Sutil şi Webber, un alt abandon a fost trecut în dreptul lui Nico Rosberg, care s-a retras la boxe după ce a intrat de două ori pentru schimbul de pneuri într-un interval de numai câteva tururi. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Vettel, care a fost cronometrat cu 1:36.808 în turul 53.
CHINA - REZULTATE CURSĂ:
1. Alonso Ferrari 1h36:26.945 2. Raikkonen Lotus-Renault + 10.100s 3. Hamilton Mercedes + 12.300s 4. Vettel Red Bull-Renault + 12.500s 5. Button McLaren-Mercedes + 35.200s 6. Massa Ferrari + 40.800s 7. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 42.600s 8. Di Resta Force India-Mercedes + 51.000s 9. Grosjean Lotus-Renault + 53.400s 10. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 56.500s 11. Perez McLaren-Mercedes + 1m03.800s 12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1m12.600s 13. Maldonado Williams-Renault + 1m33.800s 14. Bottas Williams-Renault + 1m35.400s 15. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 lap 16. Pic Caterham-Renault + 1 lap 17. Chilton Marussia-Cosworth + 1 lap 18. van der Garde Caterham-Renault + 1 lap Fastest lap: Vettel, 1m36.808s Not classified/retirements: Driver Team On lap Rosberg Mercedes 22 Webber Red Bull-Renault 16 Sutil Force India-Mercedes 6 Gutierrez Sauber-Ferrari 5 World Championship standings, round 3: Drivers: Constructors: 1. Vettel 52 1. Red Bull-Renault 78 2. Raikkonen 49 2. Ferrari 73 3. Alonso 43 3. Lotus-Renault 60 4. Hamilton 40 4. Mercedes 52 5. Massa 30 5. Force India-Mercedes 14 6. Webber 26 6. McLaren-Mercedes 14 7. Button 12 7. Toro Rosso-Ferrari 7 8. Rosberg 12 8. Sauber-Ferrari 5 9. Grosjean 11 10. Di Resta 8 11. Ricciardo 6 12. Sutil 6 13. Hulkenberg 5 14. Perez 2 15. Vergne 1
Sursa :www.automarket.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu