joi, 22 noiembrie 2012

Avancronica Marele Premiu al Braziliei 2012 !

Circuitul de la Interlagos va găzdui in aceasta săptămâna ultima cursă de Formula 1 a sezonului 2012, iar principalul punct de interes în Marele Premiu al Braziliei va fi lupta finală pentru titlul mondial dintre Sebastian Vettel şi Fernando Alonso.
Brazilia 2012

Pilotul echipei Red Bull Racing are un avans de 13 puncte în clasamentul general şi este avantajat de monopostul RB8 semnificativ mai rapid în regim de calificări, ceea ce i-a permis germanului să obţină şase pole position-uri.
În schimb, Ferrari mizează pe un monopost competitiv în regim de cursă şi pe starturile foarte bune ale lui Fernando Alonso. Astfel, chiar dacă Vettel este favorit la titlu, un rezultat bun din partea lui Alonso în calificări ar putea răsturna complet datele.

VETTEL VA FI CAMPION DACĂ:

termină cursă cel puţin pe 4, indiferent de poziţia lui Alonso
termină cursa pe 5, 6 sau 7, iar Alonso cel mult pe locul 2
termină cursa pe 8 sau 9, iar Alonso cel mult pe locul 3
termină cursă cel mult pe locul 10, iar Alonso cel mult pe locul 4.

ALONSO VA FI CAMPION DACĂ:

câştigă cursa, iar Vettel termina cel mult pe 5
termina cursa pe 2, iar Vettel cel mult pe 8
termina cursa pe 3, iar Vettel cel mult pe 10

A DOUA RETRAGERE A LUI SCHUMACHER

La finalul cursei de duminică, Michael Schumacher se va retrage pentru a doua (şi ultima?) oară din Formula 1. În a doua carieră în Marele Circ, septuplul campion mondial a concurat timp de trei sezoane pentru Mercedes, interval de timp în care a obţinut un singur podium (Valencia, 2012) şi un pole position (Monaco, 2012) pe care nu l-a putut păstra din cauza unei penalizări suferite pe grila de start.

Chiar dacă este unanim acceptat că germanul şi-a pierdut din abilităţile cu care ne obişnuise, performanţele sale modeste au fost influenţate şi de numeroase defecţiuni tehnice ale monopostului. Pilotul echipei Mercedes anticipează o cursă mai puţin emoţionantă şi speră să savureze despărţirea finală de Marele Circ printr-un rezultat cât mai bun.
 
Michael Schumacher se retrage (din nou) din Formula 1

LEWIS HAMILTON ÎŞI IA RĂMAS BUN DE LA MCLAREN

Cursa din Brazilia va fi una emoţionantă pentru Lewis Hamilton. McLaren este singura echipă pentru care a concurat în Formula 1, însă britanicul a considerat că este momentul potrivit să părăsească ceea ce oficialii echipei au anumit "casa părintească". Impulsionat probabil şi de perspectiva de a câştiga mai mulţi bani, pilotul a ales să-şi lege următoarele trei sezoane de Mercedes, însă anul viitor se anunţă unul dificil, existând pericolul real să nu poată lupta pentru victorii.
 
Hamilton se pregateste sa-si ia ramas bun de la McLaren

ALTE PUNCTE DE INTERES


Esential 3 victorii consecutive a obtinut Red Bull la Interlagos incepand din 2010
5 victorii a obtinut Vettel in acest sezon, cu doua mai multe decat Alonso
13 puncte este diferenta dintre Vettel si Alonso in clasamentul general

În cursa care va marca despărţirea de Hamilton, McLaren speră să recupereze cele 14 puncte care o separă de locul doi în clasamentul constructorilor ocupat de Ferrari.
La rândul lor, cei de la Sauber mizează pe o cursă prolifică în care să surclaseze Mercedes şi să termine pe locul cinci la constructorilor.
O altă miză este reprezentată de locul 10, ultimul care este recompensat financiar de Bernie Ecclestone, şi pentru care lupta Marussia şi Caterham. Poziţia este ocupată în prezent de Marussia datorită unui loc 13, astfel că echipa lui Tony Fernandes are nevoie de un loc 12 la Interlagos pentru a termina pe 10.

CIRCUITUL DE LA INTERLAGOS

Departe de a fi un circuit presărat cu numeroase oportunităţi de depăşire, Interlagos reprezintă totuşi locul unde acestea nu sunt tocmai imposibile. Unul dintre punctele de referinţă este primul viraj, acolo unde denivelarea este foarte mare, iar startul tinde să producă deseori incidente.
Pilotii vor putea utiliza DRS pe lunga linie dreapta a circuitului
Depăşirile vor fi favorizate în acest an şi de sistemul DRS, care cel mai probabil va putea fi activat pe tot parcursul liniei drepte dintre virajele trei şi patru, în timp ce detectarea diferenţei de o secundă se va face înainte de virajul doi. Această informaţie nu a fost însă confirmată de FIA. Al doilea sector al circuitului este şi cel mai apreciat de piloţi datorită provocărilor de ordin tehnic pe care le presupune.
Lungime tur4.309 km
Numar tururi71
Distanta totala305.909


Spre deosebire de anul trecut, Pirelli va furniza la Interlagos pneuri de compoziţie medium şi hard, cele mai dure specificaţii pe care le are în gamă. Astfel, producătorul italian a preferat să fie conservator, însă este dificil de anticipat dacă piloţii vor putea opta pentru strategii cu o singură oprire la boxe sau dacă vor fi nevoiţi să schimbe cauciucurile de două ori.

INFORMAŢII METEO

Prognoza meteo a suferit câteva schimbări comparativ cu informaţiile anterioare. Astfel, antrenamentele libere de vineri se vor desfăşura pe un circuit uscat, iar temperatura maximă va fi de aproximativ 33 de grade, însă cerul va fi mai mult noros. De asemenea, există mari şanse ca sesiunea de calificări să se desfăşoare pe un circuit uscat, însă ploile puternice prognozate pentru această zi îşi vor face apariţia doar spre finalul dupa-amiazii.
În schimb, ultima cursă a sezonului are toate şansele să se desfăşoare pe ploaie, care îşi va face simţită prezenţa pe tot parcursul după-amiezii. În plus, există şanse pentru câteva rafale puternice, care ar putea afecta semnificativ desfăşurarea evenimentelor de pe circuit.
SezonCastigator
2012Mark Webber (Red Bull)
2011Sebastian Vettel (Red Bull)
2010Mark Webber (Red Bull)
2009Felipe Massa (Ferrari)
2008Kimi Raikkonen (Ferrari)


STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL BRAZILIEI

Indiferent cine va câştiga titlul intre Vettel şi Alonso, Formula 1 va avea un nou cel mai tânăr triplu campion mondial din istorie. Actualul record este deţinut de Ayrton Senna, care a câştigat al treilea titlu la 31 de ani şi 227 zile. În ultimii 11 ani, pilotul care a plecat din pole position a câştigat de doar două ori cursa. În ultimii trei ani, pilotul care a plecat de pe prima poziţie nu a câştigat niciodată cursa.
Sursa : www.automarket.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu