joi, 20 septembrie 2012

Formula 1 Singapore 2012 preview !

Marele Premiu al statului Singapore marchează intrarea în ultima parte a sezonului 2012 al Formulei 1, o dată cu părăsirea Europei pentru cursele din Asia, Orientul Mijlociu şi cele două continente americane.

În plus, chiar dacă a ajuns deja la cea de-a cincea ediţie, cursa din Singapore continuă să pună unele probleme de adaptare pentru piloţi, care sunt nevoiţi să trăiască weekendul conform fusului orar al Europei şi să concureze la lumina reflectoarelor.

LUPTA ÎN TREI. SAU ÎN CINCI?

Cursa de la sfârşitul acestei săptămâni are şi o importanţă practică în lupta pentru cele două titluri mondiale. McLaren soseşte în Singapore după trei victorii consecutive obţinute pe circuite cu caracteristici fundamental diferite, motiv pentru care echipa britanică este printre favorite. Echipa luptă cu Red Bull Racing pentru titlul constructorilor, iar actuala campioana mondială vine după eşecul de la Monza cu speranţa că circuitul cu viraje lente va scoate în evidenţă punctele forte ale monopostului RB8, cu condiţia ca alternatorul să nu mai provoace şi alte probleme.
Între timp, Ferrari se gândeşte în special la titlul piloţilor, iar Fernando Alonso are de aparat un avans de 37 de puncte în faţa lui Lewis Hamilton. Nici cei de la Lotus nu pot fi excluşi din lupta pentru titlul mondial, în timp ce Mercedes speră să înregistreze progrese majore datorită noului sistem de evacuare de tip Coandă, mai ales că Sauber a început să ameninţe serios poziţia a cincea ocupată de germani.
Alonso vrea sa-si apere pozitia de lider

CIRCUITUL DIN SINGAPORE

Marina Bay este pe locul doi într-un clasament neoficial al celor mai lente circuite din calendarul competiţional, fiind "surclasat" doar de Monaco. Acest lucru este evidenţiat de faptul că doar patru dintre cele 22 de viraje ale circuitului sunt abordate într-o treaptă de viteze mai mare de 2, dar şi pentru că în cele patru ediţii de până acum cursa nu s-a încheiat niciodată în mai puţin de o oră şi 56 de minute.
Regulamentul sistemului DRS pentru Singapore
Până acum, niciuna dintre curse nu a fost spectaculoasă (deşi putem menţiona ediţia inaugurală din 2008, când Alonso a câştigat cu ajutorul accidentului deliberat provocat de Nelson Piquet Jr), astfel că toate speranţele pentru depăşiri se leagă de eficienţa sistemului DRS, al cărui regulament este identic cu cel din 2011. Punctul de detecţie pentru diferenţa de o secundă va fi în virajul 4, în timp ce zona de activare începe imediat după ieşirea din virajul 5 şi continuă până la intrarea în virajul 7, trecând printr-un alt viraj de mare viteză.
Lungime tur5.073 km
Numar tururi61
Distanta totala309.316 km


STRATEGIILE PENTRU PNEURI


Pirelli va furniza pneuri de compoziţie supersoft şi soft în cadrul etapei din acest weekend, întrucât circuitul este unul lent. Teoretic, absenţa virajelor de mare viteză reprezintă un avantaj pentru durata de viaţă, însă trenul spate de cauciucuri va avea cel mai mult de suferit.

Întrucât depăşirile sunt dificile, momentul intrării la boxe va fi crucial, întrucât un pilot care revine pe traseu în spatele unui pilot lent va avea dificultăţi în a-şi recăpăta poziţia. Timpul petrecut pe linia boxelor este unul dintre cele mai mari de pe parcursul sezonului, întrucât viteza în pitlane-ul de 404 metri este limitată la numai 60 km/h.
De asemenea, piloţii ar putea fi nevoiţi să facă mai multe opriri la boxe decât în mod obişnuit, întrucât cursa se desfăşoară pe parcursul a aproape două ore, iar o altă provocare va fi scăderea bruscă a temperaturii pe parcursul cursei (din cauza disputării pe timp de noapte), fenomen invers decât cel întâlnit în restul sezonului. De altfel, Hamilton a câştigat cursa de anul trecut cu trei opriri la boxe, însă au existat şi cazuri în care piloţii au trecut de patru ori pe la standuri.
Red Bull vrea sa revina in top dupa cursa fara puncte de la Monza

INFORMAŢII METEO

Ploaia nu a afectat niciodată Marele Premiu al statului Singapore şi sunt şanse minime ca în acest an să vedem pentru prima oară o cursă pe ploaie în nocturnă. Primele informaţii meteo indică faptul că toate sesiunile de antrenamente, calificările şi cursa vor avea loc pe un circuit uscat, în timp ce temperatura aerului va ajunge până la 32 de grade Celsius.

REZULTATE ÎN ULTIMII PATRU ANI

Fernando Alonso şi-a trecut în cont două victorii pe circuitul Marina Bay în cele patru apariţii ale sale în calendar. Totuşi, nicio echipă nu a reuşit să câştige acest Mare Premiu de două ori.
SezonCastigator
2011Sebastian Vettel (Red Bull)
2010Fernando Alonso (Ferrari)
2009Lewis Hamilton (McLaren)
2008Fernando Alonso (Renault)


STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL STATULUI SINGAPORE

- Cursa din Singapore a fost câştigată întotdeauna de un campion mondial (vezi lista de mai sus);
- Trei dintre cele patru curse de până acum au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
- Safety car-ul şi-a făcut apariţia pe circuit în fiecare ediţie a etapei din Singapore;
- Ferrari aniversează în acest weekend 500 de curse de parteneriat tehnic cu Shell.
Sursa : www.automarket.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu