joi, 24 martie 2011

START DE SEZON!!!

După o pauză de două săptămâni cauzată de amânarea pe termen nelimitat a Marelui Premiu al statului Bahrain, sezonul 2011 al Formulei 1 va începe la sfârşitul acestei săptămâni cu una dintre cursele de referinţă ale calendarului: Australia.

Sezonul 2011 se anunţă unul dintre cele mai interesante şi imprevizibile din ultimii ani, chiar dacă cele patru sesiuni de teste din această iarnă au trasat în linii mari performantele monoposturilor.

Pe de o parte, pentru prima oară în ultimii 41 de ani, grila de start va fi alcătuită din cinci campioni mondiali: Michael Schumacher (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003 şi 2004), Fernando Alonso (2005 şi 2006), Lewis Hamilton (2008), Jenson Button (2009) şi Sebastian Vettel (2010). Pe de altă parte, grila de start a noului sezon include şi patru debutanţi, iar nu mai puţin de trei ţări sunt reprezentate în premieră în Formula 1: Pastor Maldonado (Williams, Venezuela), Paul di Resta (Force India, Scoţia), Sergio Perez (Sauber, Mexic) şi Jerome D'Ambrosio (Virgin Racing, Belgia).



Alături de alţi 15 piloţi cu mai multă sau mai puţină experienţă, aceştia încep o călătorie care va totaliza aproximativ 6000 de kilometri pe parcursul celor 19 (sau 20) de curse, marcând astfel un nou sezon aglomerat care se va încheia abia la sfârşitul lunii noiembrie.



CUM SE PREZINTĂ ECHIPELE LA STARTUL NOULUI SEZON


Cele patru sesiuni de teste din această iarnă au reliefat progresele şi, respective, regresele înregistrate de echipe înaintea noului sezon, iar principalele puncte de reper pentru primele trei curse ale anului 2011 sunt:

•Red Bull şi Ferrari deţin cele mai bune monoposturi. Dacă Red Bull este în continuare avantajată pe un singur tur de circuit, Ferrari va reprezenta o ameninţare reală în curse, datorită timpilor competitivi obţinuţi pe stinturi lungi


•După rezultatele modeste din teste şi din cauza fiabilităţii precare a monopostului, McLaren a renunţat la sistemul de evacuare extravagant în favoarea unui convenţional. În prezent, echipa nu pare capabilă să lupte de la egal la egal cu Red Bull şi Ferrari, iar orice start ratat poate avea consecinţe dramatice asupra şanselor la titlu
•Mercedes GP şi Renault se aliniează la start cu update-uri importante în speranţa de a înregistra progrese comparativ cu anul trecut. Ambele echipe au nevoie de rezultate datorită influenţei sporite a constructorilor Daimler şi, respectiv, Lotus în structura acţionariatului
•Toro Rosso şi Sauber pot produce în egală măsură surprize plăcute în acest sezon, conform rezultatelor din teste, existând şanse să pună probleme serioase altor două echipe din plutonul de mijloc: Williams şi Force India.
•Dintre cele trei echipe care au debutat în Formula 1 în 2010, Lotus este în cea mai bună poziţie pentru a face pasul spre plutonul de mijloc, în timp ce Virgin şi Hispania par condamnate să se lupte pentru ultimele două poziţii.


NOUTĂŢILE REGULAMENTULUI TEHNIC


Sezonul 2011 al Formulei 1 marchează numeroase schimbări în regulamentul tehnic, dintre care cele mai importante sunt:

•Aripa spate poate fi ajustată cu 50 mm pe liniile drepte stabilite de FIA atunci când un pilot se afla la mai puţin de o secundă în urma unui rival. Tehnologia poate fi utilizată numai în scop ofensiv pentru a înlesni depăşirile şi nu poate fi activată de pilotul care este atacat
•Echipele vor utiliza din nou tehnologia KERS după un an de pauză, conform specificaţiilor din 2009, astfel că piloţii vor obţine un avantaj de 80 de cai putere timp de 6.7 secunde pe tur. Lotus, Hispania şi Virgin sunt singurele echipe care nu vor utiliza KERS în 2011
•Pirelli a revenit în Formula 1 după 20 de ani şi va furniza pneuri supersofit, soft, medium, hard, intermediare şi de ploaie în următorii trei ani. Cauciucurile italienilor se vor degrada mai repede decât cele oferite de Bridgestone până anul trecut pentru a diversifica strategiile de cursă prin mărirea numărului de opriri la boxe


•Dublu-eleroanele şi sistemul F-duct au fost interzise pentru a reduce forţa de apăsare aerodinamică şi, respectiv, din cauza aportului fizic al pilotului pentru activarea acestuia
•Distribuţia masei unui monopost a fost standardizata pentru toate echipele şi, în cazul celei frontale, trebuie să fie cuprinsă între 45.4% şi 46.7%. Decizia a fost luată pentru ca nicio echipă să nu găsească întâmplător distribuţia ideală pentru noile pneuri Pirelli
•Masa minimă a monopostului a crescut de la 620 kg la 640 kg pentru a minimaliza impactul negativ al masei de 20-25 kg a sistemului KERS
•O cutie de viteze trebuie utilizată în cel puţin cinci curse, însă prima schimbare nu este luată în calcul, iar piloţii care abandonează pot înlocui cutia de viteze la cursa următoare. Penalizarea pentru nerespectarea regulii este de cinci poziţii pe grila de start
•Regula 107% a fost reintrodusa în calificări, astfel că piloţii cronometraţi cu cel puţin 107% din cel mai bun timp nu vor avea dreptul de a lua startul în cursă. Regula se aplica numai pentru prima parte a calificărilor, iar comisarii pot permite unui pilot să concureze în cursă chiar dacă nu a respectat-o, dacă timpii din antrenamente sunt competitivi
•Angajaţii echipelor nu au dreptul de a lucra la monoposturi timp de câte şase ore în nopţile de vineri şi sâmbătă, decizia fiind luată pentru a evita programul prelungit al mecanicilor.


INDIA, SINGURA NOUTATE ÎN CALENDAR


Calendarul sezonului 2011 trebuia să includă un număr record de 20 de Mari Premii, însă anularea etapei inaugurale din Bahrain a redus numărul curselor la 19. Dintre acestea, singura noutate comparativ cu anul trecut este India, care promite un suflu nou datorită diferenţelor majore de altitudine pe care le prezintă circuitul. Noul sezon se va încheia în 27 noiembrie în Brazilia şi va include tradiţionala pauză de patru săptămâni din luna august.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu