Jenson Button a câştigat prima cursă a sezonului şi a fost urmat pe podium de Sebastian Vettel şi Lewis Hamilton. Michael Schumacher a ratat ocazia de a termina pe podium după ce a abandonat din motive tehnice.
McLaren a confirmat că deţine cel mai bun monopost în acest debut de sezon după ce Jenson Button a obţinut victoria la Melbourne într-o cursă pe care a controlat-o cu autoritate de la început până la sfârşit.
Elementul crucial al cursei a fost startul, întrucât Button a reuşit să se impună în lupta cu Lewis Hamilton, să-l depăşească în primul viraj pe coechipierul său care plecase din pole position şi să se instaleze pe prima poziţie.
Campionul mondial din 2009 şi-a construit ulterior un avans confortabil, care i-a permis o strategie cu două opriri la boxe pentru pneuri medium şi l-a avantajat inclusiv la intrarea Safety Car-ului pe circuit.
Marele câştigător a fost însă Sebastian Vettel, care a reuşit să termine pe locul 2 după ce a urcat o poziţie la start şi a profitat de un abandon suferit de Michael Schumacher din motive tehnice. Astfel, Hamilton a fost nevoit să se mulţumească doar cu ultima poziţie a podiumului în cursa de debut a sezonului.
Startul Marelui Premiu al Australiei a fost unul bogat în evenimente, cu numeroase răsturnări de situaţie. Pe lângă depăşirea lui Button asupra lui Hamilton, Michael Schumacher a urcat pe locul trei, iar Sebastian Vettel a promovat de pe locul şase pe cinci, concomitent cu coborârile de câteva poziţii în pluton ale lui Romain Grosjean şi Mark Webber.
Turul 2 a adus şi primele incidente, Nico Hulkenberg fiind nevoit să abandoneze cu puţin timp înainte ca Grosjean să aibă aceeaşi soartă după ce pilotul echipei Lotus a fost lovit în suspensia faţă de Pastor Maldonado (Williams).
Numeroasele incidente le-au permis piloţilor de top care au dezamăgit în calificări să progreseze semnificativ în pluton: Fernando Alonso a urcat şase poziţii până pe locul şase, Felipe Massa a ajuns de pe 16 pe 12, iar Kimi Raikkonen a progresat cinci poziţii până pe 12.
Primele tururi au adus şi un duel spectaculos intre Schumacher şi Vettel pentru a treia poziţie. Mai întâi, Vettel a forţat o depăşire cu sistemul DRS şi a ieşit uşor în decor în primul viraj, pentru ca în turul 12 Schumacher să aibă probleme majore la cutia de viteze, care s-a blocat în treapta a treia. Pilotul echipei Mercedes a ieşit în decor în primul viraj, a reuşit să ajungă cu dificultate la boxe, însă a fost nevoit să abandoneze, ratând astfel cea mai bună şansă de la revenirea în F1 să obţină al 155-lea podium din carieră.
După această serie de incidente, cursa a început să se calmeze, iar primele intrări la boxe nu au schimbat prea mult clasamentul. McLaren a ieşit însă în evidenţă cu o strategie diferită de a echipelor rivale, întrucât Hamilton şi Button au optat pentru pneuri medium pentru al doilea stint, comparativ cu păstrarea cauciucurilor soft pentru ceilalţi piloţi din partea superioară a clasamentului.
McLaren părea că se îndreaptă spre un un-doi cu Button şi Hamilton, însă un abandon suferit de Vitaly Petrov (Caterham) în turul 37 chiar pe linia de start-sosire a condus la intrarea Safety Car-ului pe circuit.
În acel moment, Button şi Hamilton efectuaseră deja al doilea pitstop pentru pneuri medium, în timp ce Sebastian Vettel a profitat de oportunitate şi a intrat imediat la standuri pentru schimbul de cauciucuri. În condiţiile în care întregul pluton a rulat lent în aşteptarea maşinii de siguranţă, campionul mondial a câştigat timp preţios şi a reuşit să se infiltreze pe locul 2, intre Button şi Hamilton.
Mark Webber a completat performanţa lui Vettel printr-un loc patru, în timp ce Scuderia Ferrari a reuşit să mai spele din ruşinea calificărilor şi să termine pe locul cinci prin Fernando Alonso. Dublul campion mondial a plecat doar de pe locul 12 al grilei de start, însă a reuşit să câştige şase poziţii la start şi în cele din urmă şi-a trecut în cont 10 puncte.
Nu la fel de norocos a coechipierul său Felipe Massa, care a abandonat cu 11 tururi înainte de final în urma unui acroşaj cu conaţionalul său de la Williams, Bruno Senna (Williams).
De altfel, şi Williams a avut o cursă de uitat, întrucât Pastor Maldonado a abandonat la rândul său în ultimul tur după ce a atacat prea agresiv o bordură, a pierdut controlul volanului şi s-a lovit puternic de zid. Totuşi, echipa britanică a arătat un progres semnificativ faţă de anul trecut, întrucât venezueleanul concura pe locul 6 în momentul producerii accidentului.
După rezultatele modeste din calificări, Sauber a impresionat în cursă după ce Kamui Kobayashi şi Sergio Perez au terminat pe locurile 6 şi 8. Mexicanul a plecat de pe ultima poziţie a grilei de start, însă o strategie excelentă cu o singură oprire la boxe l-a adus în puncte.
Între cei doi s-a intercalat Kimi Raikkonen, finlandezul reuşind să câştige 10 poziţii faţă de poziţia de start după o cursă în care a părut să fie bulversat şi de fluturarea inoportună a steagurilor albastre pentru piloţii întârziaţi.
Ultimele puncte au fost acontate de Daniel Ricciardo (Toro Rosso) şi Paul di Resta (Force India).
Elementul crucial al cursei a fost startul, întrucât Button a reuşit să se impună în lupta cu Lewis Hamilton, să-l depăşească în primul viraj pe coechipierul său care plecase din pole position şi să se instaleze pe prima poziţie.
Campionul mondial din 2009 şi-a construit ulterior un avans confortabil, care i-a permis o strategie cu două opriri la boxe pentru pneuri medium şi l-a avantajat inclusiv la intrarea Safety Car-ului pe circuit.
Marele câştigător a fost însă Sebastian Vettel, care a reuşit să termine pe locul 2 după ce a urcat o poziţie la start şi a profitat de un abandon suferit de Michael Schumacher din motive tehnice. Astfel, Hamilton a fost nevoit să se mulţumească doar cu ultima poziţie a podiumului în cursa de debut a sezonului.
Startul Marelui Premiu al Australiei a fost unul bogat în evenimente, cu numeroase răsturnări de situaţie. Pe lângă depăşirea lui Button asupra lui Hamilton, Michael Schumacher a urcat pe locul trei, iar Sebastian Vettel a promovat de pe locul şase pe cinci, concomitent cu coborârile de câteva poziţii în pluton ale lui Romain Grosjean şi Mark Webber.
Turul 2 a adus şi primele incidente, Nico Hulkenberg fiind nevoit să abandoneze cu puţin timp înainte ca Grosjean să aibă aceeaşi soartă după ce pilotul echipei Lotus a fost lovit în suspensia faţă de Pastor Maldonado (Williams).
Numeroasele incidente le-au permis piloţilor de top care au dezamăgit în calificări să progreseze semnificativ în pluton: Fernando Alonso a urcat şase poziţii până pe locul şase, Felipe Massa a ajuns de pe 16 pe 12, iar Kimi Raikkonen a progresat cinci poziţii până pe 12.
Primele tururi au adus şi un duel spectaculos intre Schumacher şi Vettel pentru a treia poziţie. Mai întâi, Vettel a forţat o depăşire cu sistemul DRS şi a ieşit uşor în decor în primul viraj, pentru ca în turul 12 Schumacher să aibă probleme majore la cutia de viteze, care s-a blocat în treapta a treia. Pilotul echipei Mercedes a ieşit în decor în primul viraj, a reuşit să ajungă cu dificultate la boxe, însă a fost nevoit să abandoneze, ratând astfel cea mai bună şansă de la revenirea în F1 să obţină al 155-lea podium din carieră.
După această serie de incidente, cursa a început să se calmeze, iar primele intrări la boxe nu au schimbat prea mult clasamentul. McLaren a ieşit însă în evidenţă cu o strategie diferită de a echipelor rivale, întrucât Hamilton şi Button au optat pentru pneuri medium pentru al doilea stint, comparativ cu păstrarea cauciucurilor soft pentru ceilalţi piloţi din partea superioară a clasamentului.
McLaren părea că se îndreaptă spre un un-doi cu Button şi Hamilton, însă un abandon suferit de Vitaly Petrov (Caterham) în turul 37 chiar pe linia de start-sosire a condus la intrarea Safety Car-ului pe circuit.
În acel moment, Button şi Hamilton efectuaseră deja al doilea pitstop pentru pneuri medium, în timp ce Sebastian Vettel a profitat de oportunitate şi a intrat imediat la standuri pentru schimbul de cauciucuri. În condiţiile în care întregul pluton a rulat lent în aşteptarea maşinii de siguranţă, campionul mondial a câştigat timp preţios şi a reuşit să se infiltreze pe locul 2, intre Button şi Hamilton.
Mark Webber a completat performanţa lui Vettel printr-un loc patru, în timp ce Scuderia Ferrari a reuşit să mai spele din ruşinea calificărilor şi să termine pe locul cinci prin Fernando Alonso. Dublul campion mondial a plecat doar de pe locul 12 al grilei de start, însă a reuşit să câştige şase poziţii la start şi în cele din urmă şi-a trecut în cont 10 puncte.
Nu la fel de norocos a coechipierul său Felipe Massa, care a abandonat cu 11 tururi înainte de final în urma unui acroşaj cu conaţionalul său de la Williams, Bruno Senna (Williams).
De altfel, şi Williams a avut o cursă de uitat, întrucât Pastor Maldonado a abandonat la rândul său în ultimul tur după ce a atacat prea agresiv o bordură, a pierdut controlul volanului şi s-a lovit puternic de zid. Totuşi, echipa britanică a arătat un progres semnificativ faţă de anul trecut, întrucât venezueleanul concura pe locul 6 în momentul producerii accidentului.
După rezultatele modeste din calificări, Sauber a impresionat în cursă după ce Kamui Kobayashi şi Sergio Perez au terminat pe locurile 6 şi 8. Mexicanul a plecat de pe ultima poziţie a grilei de start, însă o strategie excelentă cu o singură oprire la boxe l-a adus în puncte.
Între cei doi s-a intercalat Kimi Raikkonen, finlandezul reuşind să câştige 10 poziţii faţă de poziţia de start după o cursă în care a părut să fie bulversat şi de fluturarea inoportună a steagurilor albastre pentru piloţii întârziaţi.
Ultimele puncte au fost acontate de Daniel Ricciardo (Toro Rosso) şi Paul di Resta (Force India).
Australia - Clasament cursa:
1. Button McLaren-Mercedes 1h34:09.565 2. Vettel Red Bull-Renault + 2.100 3. Hamilton McLaren-Mercedes + 4.000 4. Webber Red Bull-Renault + 4.500 5. Alonso Ferrari + 21.500 6. Kobayashi Sauber-Ferrari + 36.700 7. Raikkonen Lotus-Renault + 38.000 8. Perez Sauber-Ferrari + 39.400 9. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 39.500 10. Di Resta Force India-Mercedes + 39.700 11. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 39.800 12. Rosberg Mercedes + 57.600 13. Maldonado Williams-Renault + 1 lap 14. Glock Marussia-Cosworth + 1 lap 15. Pic Marussia-Cosworth + 2 laps 16. Senna Williams-Renault + 4 laps Fastest lap: Button, 1:29.187 Not classified/retirements: Driver Team On lap Massa Ferrari 47 Kovalainen Caterham-Renault 42 Petrov Caterham-Renault 37 Schumacher Mercedes 11 Grosjean Lotus-Renault 2 Hulkenberg Force India-Mercedes 1 Karthikeyan HRT-Cosworth 1 De la Rosa HRT-Cosworth 1 World Championship standings, round 1: Drivers: Constructors: 1. Button 25 1. McLaren-Mercedes 40 2. Vettel 18 2. Red Bull-Renault 30 3. Hamilton 15 3. Sauber-Ferrari 12 4. Webber 12 4. Ferrari 10 5. Alonso 10 5. Lotus-Renault 6 6. Kobayashi 8 6. Toro Rosso-Ferrari 2 7. Raikkonen 6 7. Force India-Mercedes 1 8. Perez 4 9. Ricciardo 2 10. Di Resta 1
Sursa : http://www.automarket.ro/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu