duminică, 25 martie 2012

Alonso a câştigat Marele Premiu al Malaysiei!

Fernando Alonso a câştigat la Sepang după ce a profitat de ploaia din startul cursei şi de o greşeală de pilotaj a lui Sergio Perez, care a demonstrat că putea obţine o victorie istorică pentru Sauber.
Alonso a câştigat Marele Premiu al Malaysiei! 
Fernando Alonso a obţinut o victorie nesperată pentru Ferrari în Marele Premiu al Malaysiei, în ciuda faptului că Scuderia nu deţine încă un monopost competitiv.
Plecat doar de pe locul opt al grilei de start, dublul campion mondial a profitat la maxim de ploaia care a afectat circuitul la startul cursei, însă victoria sa a fost ameninţată în a doua jumătate a cursei de Sergio Perez.

Mexicanul a terminat pe locul doi o cursă în care l-a urmărit permanent pe Alonso, însă nu a mai apucat să-l atace după ce a ieşit uşor în decor în momentul în care mai avea de recuperat mai puţin de o secundă.
Perez a ratat astfel obţinerea unei victorii istorice pentru Sauber, care nu a mai câştigat de la Marele Premiu al Canadei din 2008, când Robert Kubica aducea victoria pentru echipa de la Hinwil.
Modul în care Perez a ieşit în decor va naşte însă numeroase speculaţii ca urmare a faptului că Sauber utilizează motoare Ferrari, iar pilotul mexican face parte din Academia de PIloţi Ferrari şi este considerat viitorul injlocuitor al lui Felipe Massa.
La fel ca şi în urmă cu trei ani, Marele Premiu al Malaysiei a fost unul plin de evenimente din cauza ploilor puternice care au afectat circuitul chiar la startul cursei. Aproape toţi piloţii au optat la start pentru pneuri intermediare, însă au fost nevoiţi să facă o vizită la standuri pentru pneuri de ploaie după numai câteva tururi.
Eforturile lor s-au dovedit a fi în zadar în turul 7, atunci când organizatorii au decis să introducă Safety Car-ul pe circuit după o creştere în intensitate a ploii care a culminat cu o întrerupere a cursei timp de aproximativ o oră.
Principalii beneficiari ai ploii au fost Fernando Alonso şi Sergio Perez, care au urcat pe primele două poziţii după ce ambii piloţi McLaren au fost loviţi de probleme: Lewis Hamilton a pierdut timp preţios la schimbul de pneuri de după reluarea cursei, iar Jenson Button s-a acroşat cu monopostul HRT al lui Narain Karthikeyan şi a fost nevoit să schimbe nasul monopostului, coborând pe ultimele poziţii.
Retrogradat pe locul trei, Hamilton a fost în imposibilitatea de a se menţine în spatele lui Perez, însă i-a ţinut în spate pe Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen şi Mark Webber. Piloţii de top şi-au păstrat confortabil poziţiile, însă această parte a cursei a fost animată de numeroasele recorduri pe tur stabilite de Perez şi de duelul dintre Button şi Felipe Massa din spatele plutonului. Spre turul 40, piloţii din frunte au început treptat să efectueze a treia oprire la boxe, de data aceasta pentru pneurile slick, ca urmare a faptului că circuitul s-a uscat.
Întreaga atenţie s-a concentrat pe duelul dintre Alonso şi Perez, însă şi în restul plutonului s-au petrecut numeroase evenimente. Hamilton a urcat în cele din urmă pe ultima treaptă a podiumului, care a repetat astfel rezultatul de la Melbourne, nu înainte de a fi din nou întârziat la ultima oprire la boxe.
Campioana mondială Red Bull Racing s-a mulţumit cu un modest loc patru obţinut de Mark Webber, în condiţiile în care lui Sebastian Vettel a ieşit din zona punctelor după un acroşaj cu acelaşi Kartikeyan, iar ulterior i s-a solicitat în mod misterios să se retragă la boxe chiar în ultimul tur.
Abandonul germanului i-a permis astfel lui Kimi Raikkonen să termine pe locul cinci la volanul monopostului Lotus, în timp ce Williams a obţinut locul şase prin Bruno Senna. Echipa britanică a fost la un pas să puncteze cu ambii piloţi, însă Pastor Maldonado a abandonat în ultimul tur din cauza unor defecţiuni la motor.
În schimb, această performanţă a fost obţinută de Force India prin locurile şapte şi nouă ocupate de Paul di Resta şi Nico Hulkenberg. Un alt rezultat surprinzător a fost obţinut de Jean-Eric Vergne, care a terminat pe locul opt datorită faptului că nu a intrat la boxe pentru schimbul de pneuri înainte de intrarea Safety Car-ului pe circuit.
Ultimul punct pus în joc a fost obţinut de Michael Schumacher, care a ratat încă o dată oportunitatea de a obţine al 155-lea podium al carierei. Germanul a fost acrosat de Romain Grosjean în primul tur, eveniment în urma căruia a coborât până pe locul 15, iar ulterior a progresat cinci locuri după o serie de probleme ale rivalilor din faţa sa. După numai două tururi, pilotul echipei Lotus a abandonat după ce a ieşit în decor.
Vettel a fost considerat clasat pe locul 11, în faţa lui Daniel Ricciardo şi a lui Nico Rosberg, în timp ce cuplul Button - Massa a încheiat pe 14 şi 15, la aproape un tur în spatele învingătorului.

Malaysia - Rezultate cursa:

1.  Alonso        Ferrari                    2h44:51.812
 2.  Perez         Sauber-Ferrari             +     2.263
 3.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +    14.591
 4.  Webber        Red Bull-Renault           +    17.688
 5.  Raikkonen     Lotus-Renault              +    29.456
 6.  Senna         Williams-Renault           +    37.667
 7.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    44.412
 8.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +    46.985
 9.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    47.892
10.  Schumacher    Mercedes                   +    49.996
11.  Vettel        Red Bull-Renault           +  1:15.527
12.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +  1:16.800
13.  Rosberg       Mercedes                   +  1:18.500
14.  Button        McLaren-Mercedes           +  1:19.700
15.  Massa         Ferrari                    +  1:39.300
16.  Petrov        Caterham-Renault           +     1 lap
17.  Glock         Marussia-Cosworth          +     1 lap
18.  Kovalainen    Caterham-Renault           +     1 lap
19.  Maldonado     Williams-Renault           +    2 laps
20.  Pic           Marussia-Cosworth          +    2 laps
21.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +    2 laps
22.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +    2 laps

Fastest lap: Raikkonen, 1:40.722

Not classified/retirements: Driver Team On lap
Kobayashi     Sauber-Ferrari               47
Grosjean      Lotus-Renault                4


World Championship standings, round 2: Drivers: Constructors: 
 1.  Alonso        35        1.  McLaren-Mercedes           55
 2.  Hamilton      30        2.  Red Bull-Renault           42
 3.  Button        25        3.  Ferrari                    35
 4.  Webber        24        4.  Sauber-Ferrari             30
 5.  Perez         22        5.  Lotus-Renault              16
 6.  Vettel        18        6.  Force India-Mercedes        9
 7.  Raikkonen     16        7.  Williams-Renault            8
 8.  Senna          8        8.  Toro Rosso-Ferrari          6
 9.  Kobayashi      8        9.  Mercedes                    1
10.  Di Resta       7       
11.  Vergne         4       
12.  Hulkenberg     2       
13.  Ricciardo      2       
14.  Schumacher     1   
Sursa : http://www.automarket.ro/    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu