Fernando Alonso a câştigat la Sepang după ce a profitat de ploaia din startul cursei şi de o greşeală de pilotaj a lui Sergio Perez, care a demonstrat că putea obţine o victorie istorică pentru Sauber.
Fernando Alonso a obţinut o victorie nesperată pentru Ferrari în Marele Premiu al Malaysiei, în ciuda faptului că Scuderia nu deţine încă un monopost competitiv.
Plecat doar de pe locul opt al grilei de start, dublul campion mondial a profitat la maxim de ploaia care a afectat circuitul la startul cursei, însă victoria sa a fost ameninţată în a doua jumătate a cursei de Sergio Perez.
Mexicanul a terminat pe locul doi o cursă în care l-a urmărit permanent pe Alonso, însă nu a mai apucat să-l atace după ce a ieşit uşor în decor în momentul în care mai avea de recuperat mai puţin de o secundă.
Perez a ratat astfel obţinerea unei victorii istorice pentru Sauber, care nu a mai câştigat de la Marele Premiu al Canadei din 2008, când Robert Kubica aducea victoria pentru echipa de la Hinwil.
Modul în care Perez a ieşit în decor va naşte însă numeroase speculaţii ca urmare a faptului că Sauber utilizează motoare Ferrari, iar pilotul mexican face parte din Academia de PIloţi Ferrari şi este considerat viitorul injlocuitor al lui Felipe Massa.
La fel ca şi în urmă cu trei ani, Marele Premiu al Malaysiei a fost unul plin de evenimente din cauza ploilor puternice care au afectat circuitul chiar la startul cursei. Aproape toţi piloţii au optat la start pentru pneuri intermediare, însă au fost nevoiţi să facă o vizită la standuri pentru pneuri de ploaie după numai câteva tururi.
Eforturile lor s-au dovedit a fi în zadar în turul 7, atunci când organizatorii au decis să introducă Safety Car-ul pe circuit după o creştere în intensitate a ploii care a culminat cu o întrerupere a cursei timp de aproximativ o oră.
Principalii beneficiari ai ploii au fost Fernando Alonso şi Sergio Perez, care au urcat pe primele două poziţii după ce ambii piloţi McLaren au fost loviţi de probleme: Lewis Hamilton a pierdut timp preţios la schimbul de pneuri de după reluarea cursei, iar Jenson Button s-a acroşat cu monopostul HRT al lui Narain Karthikeyan şi a fost nevoit să schimbe nasul monopostului, coborând pe ultimele poziţii.
Retrogradat pe locul trei, Hamilton a fost în imposibilitatea de a se menţine în spatele lui Perez, însă i-a ţinut în spate pe Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen şi Mark Webber. Piloţii de top şi-au păstrat confortabil poziţiile, însă această parte a cursei a fost animată de numeroasele recorduri pe tur stabilite de Perez şi de duelul dintre Button şi Felipe Massa din spatele plutonului. Spre turul 40, piloţii din frunte au început treptat să efectueze a treia oprire la boxe, de data aceasta pentru pneurile slick, ca urmare a faptului că circuitul s-a uscat.
Întreaga atenţie s-a concentrat pe duelul dintre Alonso şi Perez, însă şi în restul plutonului s-au petrecut numeroase evenimente. Hamilton a urcat în cele din urmă pe ultima treaptă a podiumului, care a repetat astfel rezultatul de la Melbourne, nu înainte de a fi din nou întârziat la ultima oprire la boxe.
Campioana mondială Red Bull Racing s-a mulţumit cu un modest loc patru obţinut de Mark Webber, în condiţiile în care lui Sebastian Vettel a ieşit din zona punctelor după un acroşaj cu acelaşi Kartikeyan, iar ulterior i s-a solicitat în mod misterios să se retragă la boxe chiar în ultimul tur.
Abandonul germanului i-a permis astfel lui Kimi Raikkonen să termine pe locul cinci la volanul monopostului Lotus, în timp ce Williams a obţinut locul şase prin Bruno Senna. Echipa britanică a fost la un pas să puncteze cu ambii piloţi, însă Pastor Maldonado a abandonat în ultimul tur din cauza unor defecţiuni la motor.
În schimb, această performanţă a fost obţinută de Force India prin locurile şapte şi nouă ocupate de Paul di Resta şi Nico Hulkenberg. Un alt rezultat surprinzător a fost obţinut de Jean-Eric Vergne, care a terminat pe locul opt datorită faptului că nu a intrat la boxe pentru schimbul de pneuri înainte de intrarea Safety Car-ului pe circuit.
Ultimul punct pus în joc a fost obţinut de Michael Schumacher, care a ratat încă o dată oportunitatea de a obţine al 155-lea podium al carierei. Germanul a fost acrosat de Romain Grosjean în primul tur, eveniment în urma căruia a coborât până pe locul 15, iar ulterior a progresat cinci locuri după o serie de probleme ale rivalilor din faţa sa. După numai două tururi, pilotul echipei Lotus a abandonat după ce a ieşit în decor.
Vettel a fost considerat clasat pe locul 11, în faţa lui Daniel Ricciardo şi a lui Nico Rosberg, în timp ce cuplul Button - Massa a încheiat pe 14 şi 15, la aproape un tur în spatele învingătorului.
Malaysia - Rezultate cursa:
Plecat doar de pe locul opt al grilei de start, dublul campion mondial a profitat la maxim de ploaia care a afectat circuitul la startul cursei, însă victoria sa a fost ameninţată în a doua jumătate a cursei de Sergio Perez.
Mexicanul a terminat pe locul doi o cursă în care l-a urmărit permanent pe Alonso, însă nu a mai apucat să-l atace după ce a ieşit uşor în decor în momentul în care mai avea de recuperat mai puţin de o secundă.
Perez a ratat astfel obţinerea unei victorii istorice pentru Sauber, care nu a mai câştigat de la Marele Premiu al Canadei din 2008, când Robert Kubica aducea victoria pentru echipa de la Hinwil.
Modul în care Perez a ieşit în decor va naşte însă numeroase speculaţii ca urmare a faptului că Sauber utilizează motoare Ferrari, iar pilotul mexican face parte din Academia de PIloţi Ferrari şi este considerat viitorul injlocuitor al lui Felipe Massa.
La fel ca şi în urmă cu trei ani, Marele Premiu al Malaysiei a fost unul plin de evenimente din cauza ploilor puternice care au afectat circuitul chiar la startul cursei. Aproape toţi piloţii au optat la start pentru pneuri intermediare, însă au fost nevoiţi să facă o vizită la standuri pentru pneuri de ploaie după numai câteva tururi.
Eforturile lor s-au dovedit a fi în zadar în turul 7, atunci când organizatorii au decis să introducă Safety Car-ul pe circuit după o creştere în intensitate a ploii care a culminat cu o întrerupere a cursei timp de aproximativ o oră.
Principalii beneficiari ai ploii au fost Fernando Alonso şi Sergio Perez, care au urcat pe primele două poziţii după ce ambii piloţi McLaren au fost loviţi de probleme: Lewis Hamilton a pierdut timp preţios la schimbul de pneuri de după reluarea cursei, iar Jenson Button s-a acroşat cu monopostul HRT al lui Narain Karthikeyan şi a fost nevoit să schimbe nasul monopostului, coborând pe ultimele poziţii.
Retrogradat pe locul trei, Hamilton a fost în imposibilitatea de a se menţine în spatele lui Perez, însă i-a ţinut în spate pe Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen şi Mark Webber. Piloţii de top şi-au păstrat confortabil poziţiile, însă această parte a cursei a fost animată de numeroasele recorduri pe tur stabilite de Perez şi de duelul dintre Button şi Felipe Massa din spatele plutonului. Spre turul 40, piloţii din frunte au început treptat să efectueze a treia oprire la boxe, de data aceasta pentru pneurile slick, ca urmare a faptului că circuitul s-a uscat.
Întreaga atenţie s-a concentrat pe duelul dintre Alonso şi Perez, însă şi în restul plutonului s-au petrecut numeroase evenimente. Hamilton a urcat în cele din urmă pe ultima treaptă a podiumului, care a repetat astfel rezultatul de la Melbourne, nu înainte de a fi din nou întârziat la ultima oprire la boxe.
Campioana mondială Red Bull Racing s-a mulţumit cu un modest loc patru obţinut de Mark Webber, în condiţiile în care lui Sebastian Vettel a ieşit din zona punctelor după un acroşaj cu acelaşi Kartikeyan, iar ulterior i s-a solicitat în mod misterios să se retragă la boxe chiar în ultimul tur.
Abandonul germanului i-a permis astfel lui Kimi Raikkonen să termine pe locul cinci la volanul monopostului Lotus, în timp ce Williams a obţinut locul şase prin Bruno Senna. Echipa britanică a fost la un pas să puncteze cu ambii piloţi, însă Pastor Maldonado a abandonat în ultimul tur din cauza unor defecţiuni la motor.
În schimb, această performanţă a fost obţinută de Force India prin locurile şapte şi nouă ocupate de Paul di Resta şi Nico Hulkenberg. Un alt rezultat surprinzător a fost obţinut de Jean-Eric Vergne, care a terminat pe locul opt datorită faptului că nu a intrat la boxe pentru schimbul de pneuri înainte de intrarea Safety Car-ului pe circuit.
Ultimul punct pus în joc a fost obţinut de Michael Schumacher, care a ratat încă o dată oportunitatea de a obţine al 155-lea podium al carierei. Germanul a fost acrosat de Romain Grosjean în primul tur, eveniment în urma căruia a coborât până pe locul 15, iar ulterior a progresat cinci locuri după o serie de probleme ale rivalilor din faţa sa. După numai două tururi, pilotul echipei Lotus a abandonat după ce a ieşit în decor.
Vettel a fost considerat clasat pe locul 11, în faţa lui Daniel Ricciardo şi a lui Nico Rosberg, în timp ce cuplul Button - Massa a încheiat pe 14 şi 15, la aproape un tur în spatele învingătorului.
Malaysia - Rezultate cursa:
1. Alonso Ferrari 2h44:51.812 2. Perez Sauber-Ferrari + 2.263 3. Hamilton McLaren-Mercedes + 14.591 4. Webber Red Bull-Renault + 17.688 5. Raikkonen Lotus-Renault + 29.456 6. Senna Williams-Renault + 37.667 7. Di Resta Force India-Mercedes + 44.412 8. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 46.985 9. Hulkenberg Force India-Mercedes + 47.892 10. Schumacher Mercedes + 49.996 11. Vettel Red Bull-Renault + 1:15.527 12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:16.800 13. Rosberg Mercedes + 1:18.500 14. Button McLaren-Mercedes + 1:19.700 15. Massa Ferrari + 1:39.300 16. Petrov Caterham-Renault + 1 lap 17. Glock Marussia-Cosworth + 1 lap 18. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 19. Maldonado Williams-Renault + 2 laps 20. Pic Marussia-Cosworth + 2 laps 21. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 laps 22. De la Rosa HRT-Cosworth + 2 laps Fastest lap: Raikkonen, 1:40.722 Not classified/retirements: Driver Team On lap Kobayashi Sauber-Ferrari 47 Grosjean Lotus-Renault 4 World Championship standings, round 2: Drivers: Constructors: 1. Alonso 35 1. McLaren-Mercedes 55 2. Hamilton 30 2. Red Bull-Renault 42 3. Button 25 3. Ferrari 35 4. Webber 24 4. Sauber-Ferrari 30 5. Perez 22 5. Lotus-Renault 16 6. Vettel 18 6. Force India-Mercedes 9 7. Raikkonen 16 7. Williams-Renault 8 8. Senna 8 8. Toro Rosso-Ferrari 6 9. Kobayashi 8 9. Mercedes 1 10. Di Resta 7 11. Vergne 4 12. Hulkenberg 2 13. Ricciardo 2 14. Schumacher 1
Sursa : http://www.automarket.ro/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu