joi, 23 iunie 2011

Avancronica Marelui Premiu al Europei !

Circuitul stradal din Valencia este considerat unul dintre cele mai plictisitoare din calendarul competiţional, însă ediţia din acest an a Marelui Premiu al Europei tinda să atragă o atenţie mult mai mare decât de obicei.

Principalul motiv este legat de schimbarea de ultimul moment a regulamentului tehnic, care prevede că începând cu această etapă echipele nu vor mai avea posibilitatea de a schimba setările motorului intre calificări şi cursa. În acelaşi timp, piloţii speră că utilizarea sistemului DRS îi va ajuta să efectueze depăşiri.

În acest context, rivalitatea dintre Red Bull Racing şi McLaren tinde să atingă un nou rival, iar Ferrari stă la pândă pentru a profita de orice situaţie favorabilă.



CE ECHIPA VA FI CEA MAI DEZAVANTAJATA DE NOUL REGULAMENT?
În condiţiile în care Red Bull Racing este singura echipă care a plecat din pole position în acest sezon, se anticipează că austriecii vor fi cei mai afectaţi de interzicerea modificării setărilor intre calificări şi cursă, pe considerentul că ei utilizează anumite setări specifice.

Cu toate acestea, Red Bull insistă că toate echipele vor fi afectate într-o măsură mai mare sau mai mică şi că performanţele monopostului RB7 se datorează unui cumul de factori, şi nu unei singure componente. Alte echipe potenţial afectate negativ vor fi McLaren şi Renault, în timp ce Ferrari ar putea avea cel mai mult de câştigat la acest capitol.



CIRCUITUL DE LA VALENCIA
Circuitul de la Valencia este realizat pe străzile din portul cu acelaşi nume de la Marea Mediterană şi este caracterizat de numeroase viraje lente. Lăţimea îngustă a pistei de concurs joacă un rol semnificativ în reducerea dramatică a şanselor de depăşire, însă sistemul Drag Reduction System (DRS) poate ajuta la remedierea situaţiei.

La fel ca în Canada, sistemul DRS va putea fi activat în două zone distincte: la 285 de metri după ieşirea din virajul 10 şi la 35 de metri după ieşirea din virajul 14, însă va exista o singură zonă de detecţie, stabilită la 130 de metri înainte de intrarea în virajul 8.

Date generale despre circuit:

Lungime tur 5.419 km
Numar tururi 57
Distanta totala 308.883 km

STRATEGIILE PENTRU PNEURI
La Valencia, piloţii vor avea oportunitatea de a inaugura pneurile medium, care nu au mai fost folosite până acum în acest sezon, însă compoziţia acestora a fost deja modificată de Pirelli pentru a oferi o rezistenţă mai bună. Cealaltă opţiune este reprezentată de pneurile soft, pe care piloţii le cunosc foarte bine. Intenţia unicului furnizor de cauciucuri din competiţie este ca strategiile echipelor să vizeze cel mult două opriri la boxe, întrucât un număr mai mare produce confuzii pentru fani.



INFORMAŢII METEO
După ploile torenţiale care au bulversat cursa de la Montreal, piloţii se vor putea bucura de o vreme frumoasă la Valencia. Vineri, cerul va fi mai mult dsenin cu uşoare înnorări după-amiază, însă şansele de ploaie sunt minime, în timp ce temperatura va urca până la 25 de grade. Sâmbătă şi duminică cerul va fi complet senin, iar temperaturile vor fi în uşoară creştere, urmând să ajungă la maxim 27 şi, respectiv, 30 de grade.



REZULTATE ÎN ULTIMII TREI ANI
Valencia a debutat în calendarul Formulei 1 cu numai trei ani în urmă, iar până în prezent nicio echipă şi niciun pilot nu a reuşit să se impună de două ori:

Sezon Castigator
2010 Sebastian Vettel (Red Bull)
2009 Rubens Barrichello (Brawn GP)
2008 Felipe Massa (Ferrari)



STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL EUROPEI
•Red Bull Racing este singura echipă care a plecat din pole position în acest sezon. Sebastian Vettel a obţinut şase dintre ele, în timp ce Mark Webber a plecat primul în Spania;
•În ultimele două curse, Vettel a plecat întotdeauna de pe prima linie a grilei de start;
•Fernando Alonso (Ferrari) şi V. Liuzzi (Hispania) sunt singurii piloţi care şi-au surclasat coechipierii (Felipe Massa, respectiv, Narain Karthikeyan) în toate calificările din acest sezon;
•Două dintre cele 3(trei) curse de la Valencia au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu